  • 11. Data: 2009-10-31 22:31:04
    Temat: Re: Nie siłą a sztukąfrajerów w dupętłuką.
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Taka super hiper lampa działa mniej więcej jak żarówka albo świetlówka.
    > Robi że
    > jest jasno. Wystarczy w domu wkręcić numer większe żarówki, też zrobi się
    > jaśniej.

    Odnioslem wlasnie takie wrazenie. Stad moje pytanie na Grupie. Wydawalo mi
    sie to mocno grubymi nicmi szyte, zeby 2 swietlowki po 24W kosztowaly 1k
    PLN. Efekt DKMC zapewne nie do pominiecia, ale ja sie na to nie dalem
    nabrac.

    Nie neguje dzialania swiatloterapii, nie mam doswiadczenia w tej kwestii.
    Jesli ktos chce sprzedawac swoje urzadzenia za 1.5k i ma na to kupcow,
    prosze bardzo. Myslalem o skonstruowaniu takiej lampy dla siebie. Nie mam
    depresji, dokucza mi jednak jesienna melancholia i drastyczny spadek
    aktywnosci. Moze jakies sugestie zamiast swiatloterapii ;D ?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 12. Data: 2009-10-31 22:37:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Plissken napisał:

    > Nie mam depresji, dokucza mi jednak jesienna melancholia i drastyczny
    > spadek aktywnosci. Moze jakies sugestie zamiast swiatloterapii ;D ?

    Też bym się napił.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-10-31 22:42:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Plissken wrote:

    > Moze jakies sugestie zamiast
    > swiatloterapii ;D ?

    Sporty zimowe: łyżwy, narty, snowboard; basen; wyjść z domu jak świeci
    słońce.

    Mirek.

  • 14. Data: 2009-10-31 23:17:02
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Moze jakies sugestie zamiast
    > swiatloterapii ;D ?

    Taka oprawa ze świetlówkami do światłoterapii na Allegro kosztuje
    poniżej 200 zł. Chcę doczepić do niej ściemniacz i jakiś sterownik
    pozwalający symulować wschód słońca wcześniej niż występuje on w
    rzeczywistości. Czyli przez godziną kiedy mam się obudzić. Jednak w
    praktyce znalezienie odpowiedniego sterownika z wyjściem 1-10V
    realizującego bardzo powolne rozjaśnianie nie jest proste. Może koś wie
    gdzie można coś takiego kupić ?

    Paweł

  • 15. Data: 2009-10-31 23:47:26
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > praktyce znalezienie odpowiedniego sterownika z wyjściem 1-10V
    > realizującego bardzo powolne rozjaśnianie nie jest proste. Może koś wie

    A te świetlówki da się ściemniać? Bo zwykłe kompaktowe nie.

    --
    Filip.

  • 16. Data: 2009-10-31 23:56:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Filip Ozimek napisał:

    > A te świetlówki da się ściemniać? Bo zwykłe kompaktowe nie.

    Niektórzy próbują coś ściemniać na temat ich niezwykłych właściwości.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-11-01 07:44:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A te świetlówki da się ściemniać? Bo zwykłe kompaktowe nie.

    Wydaje mi się, że są to zwykłe świetlówki. Takie same są stosowane w
    oprawach sufitowych. Mają klasyczny statecznik zamontowany na zewnątrz.
    Po zamianie go na tzw. statecznik ściemnialny powinno się to udać
    zrobić. Jedyne zaleta tej lampy do światłoterapii to mała obudowa, którą
    łatwo powiesić na ścianie.

    Paweł

  • 18. Data: 2009-11-01 10:53:01
    Temat: Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009 20:43:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    20mm-24w.html

    >A czy to zadziała na depresję sezonową, skoro nie wystąpi podstawowy
    >czynnik terapeutuczny, jakim jest Poczucie Wydania Sporej Ka$y?

    Moze zadzialac. Robienie tego, skompletowanie, montaz, doprowadzenie
    do ladnego wygladu, testowanie - i juz minelo troche czasu bez
    depresji :-)

    Wezcie zobie ludzie jakis ambitny projekt, choczby TCP/IP do uC, i
    przejdzie wam depresja przez zime :-)

  • 19. Data: 2009-11-01 10:56:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009 21:35:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Natomiast w ogólności, silne oświetlenie może na depresję
    >robić dobrze. Tylko nie jakieś zimne jarzeniowe bździdło, a coś co
    >ma w sobie dużo podczerwieni i przypomina światło słoneczne.

    A jak to z ta podczerwienia w slonecznym ?

    Bo tak kamery roznego rodzaju driody IR[L]ED widza swietnie, a na
    dworze kolorow nie znieksztalcaja jakos tragicznie. Albo malo tej
    bliskiej IR z nieba dochodzi, albo przedmioty nie odbijaja ..

    J.

  • 20. Data: 2009-11-01 10:57:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009 22:03:18 +0100, kogutek wrote:
    >Taka super hiper lampa działa mniej więcej jak żarówka albo świetlówka. Robi że
    >jest jasno. Wystarczy w domu wkręcić numer większe żarówki, też zrobi się
    >jaśniej.

    Wiekszych zarowek juz nie sprzedaja :-)

    J.