  • 21. Data: 2009-11-01 12:12:03
    Temat: Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A jak to z ta podczerwienia w slonecznym ?

    Dużo jej. Średnio jakieś 56% (widzialne 39%, UV 5%).

    > Bo tak kamery roznego rodzaju driody IR[L]ED widza swietnie, a na
    > dworze kolorow nie znieksztalcaja jakos tragicznie. Albo malo tej
    > bliskiej IR z nieba dochodzi, albo przedmioty nie odbijaja ..

    Słońce to nie dioda czy jakie inne wąskopasmowe źródło. Ta energia
    podczerwieni (pół kW na metr kwadratowy) rozkłada się na szeroki
    zakres widma. Poza tym faktycznie, atmosfera tłumi bliską podczerwień
    bardziej od światła widzialnego (dalszą jeszcze bardziej, ale to
    akurat w tym przypadku mało istotne).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-11-01 12:12:52
    Temat: Re: Nie siłą a sztukąfrajerów w dupętłuką.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Wiekszych zarowek juz nie sprzedaja :-)

    Na samą myśl o tych durnych zarządzeniach można popaść w depresję.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2009-11-01 20:02:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Bo tak kamery roznego rodzaju driody IR[L]ED widza swietnie, a na
    > dworze kolorow nie znieksztalcaja jakos tragicznie.

    Bo kamery mają filtry kolorów i filtr IR (odsłaniany czasem w trybie
    noc), bez tego filtra kolory są jednak dużo gorsze. Oczywiście najlepiej
    w podczerwieni widzą kamery cz-b - tutaj są naprawdę ciekawe przypadki
    np. ubranego na czarno ochroniarza można pomylić z młynarzem ;)

    Mirek.

  • 24. Data: 2009-11-01 20:44:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 01 Nov 2009 21:02:52 +0100, Mirek wrote:

    >Bo kamery mają filtry kolorów i filtr IR

    Ale mimo filtra IR diody widza. Slaby jakis ten filtr.

    >(odsłaniany czasem w trybie noc)

    I nie slychac zeby sie cos odslanialo ..

    >Oczywiście najlepiej
    >w podczerwieni widzą kamery cz-b - tutaj są naprawdę ciekawe przypadki
    >np. ubranego na czarno ochroniarza można pomylić z młynarzem ;)

    Ale w normalnym oswietleniu dziennym juz nie ma takiego efektu ?

    Ewentualnie moze byc oswietlenie ksiezycowe .. a moze lepiej nie,
    chyba ze ktos ma spectrum swiatla odbitego ..

    J.

  • 25. Data: 2009-11-01 21:27:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Ale mimo filtra IR diody widza. Slaby jakis ten filtr.>

    Filtry są różne - zawsze coś tam widać.
    Kamera może też nie mieć filtra żeby lepiej widziała w nocy (gdy nie
    może mieć odsłanianego) - ale w takiej kamerze kolory w dzień są
    kiepskie - nie ma cudów.

    > I nie slychac zeby sie cos odslanialo ..

    A dobrze widzi w nocy i przy diodach IR?

    > Ale w normalnym oswietleniu dziennym juz nie ma takiego efektu ?

    Jest. Asfalt na drodze wydaje się jaśniejszy, a ten mundur dosłownie
    biały, liście na drzewach też wydają się jaśniejsze, natomiast twarze
    ludzi - ciemniejsze. To zależy oczywiście od kamery - niewiele już tych
    czarno - białych mamy, ale zauważyłem to na kliku modelach.
    Przypominam sobie też, że miałem jakąś kolorową kamerę (albo była bez
    filtra albo z bardzo kiepskim) i dziwnie widziała czarną, celulozową
    membranę głośnika - wyglądała w niej na jasnoszaroniebieską. Kolory
    miała ta kamera ogólnie fatalne i przy słabym oświetleniu też nie wiele
    widziała.

    Mirek.

  • 26. Data: 2009-11-03 09:36:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009, J.F. wrote:

    > Ale mimo filtra IR diody widza. Slaby jakis ten filtr.

    LED jest mały i jego obraz jest mocno prześwietlony, to czy go
    przytłumisz o kilka EV niewiele pomoże - jak "czujnik" (matryca)
    w ogóle reaguje na dany zakres fali, to zarejestruje.

    > Ewentualnie moze byc oswietlenie ksiezycowe

    Niespecjalnie różni się od oświetlenia w cieniu wieżowca,
    oświetlonym (rano lub wieczorem) światłem odbitym od sąsiedniego
    bloku typu "goły beton" :) - poza oczywiście ilością światła,
    skoro Księżyc ma "aż" pół stopnia średnicy (a poza pełnią
    oświetlenie jeszcze gwałtownie spada).

    pzdr, Gotfryd