  • 31. Data: 2021-08-03 14:44:53
    Temat: Re: Lampki choinkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 12:18:00 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:

    > - tyrystory blokuja w dwie strony. Tranzystor wymagalby diody.

    Jest mostek prostowniczy. I tak pożądany, aby diody czesciej dostawaly
    impuls.

    > - przy danej powierzchni i napieciu blokowania tyrystory maja
    > najwiekszy prad przewodzenia.

    Ale tu trzeba gora 20mA.

    J.

  • 32. Data: 2021-08-03 16:23:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 10:58:02 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    > Chińskie lampki/diodki na choinkę, jak na zdjęciu. Całość układu to dwa
    > szeregi diod połączonych po 41 szt. Diody mają napięcie świecenia ok.
    > 2,6 V, co daje na rząd jakieś 106 V. Oba szeregi są podłączone
    > niezależnie pod sterownik i prawdopodobnie są sterowane niezależnie w
    > różnych cyklach do wyboru. Ma ktoś pojęcie jak oni realizują
    > ograniczenie prądu takiego szeregu? Jest do zrzucenia drugie tyle
    > napięcia :)
    > https://megawrzuta.pl/download/c42dfac44088e1114ba18
    2de313b7c28.html
    > Oporniki to 2M i 150k, elektrolit 10mi/35V, jest tam mostek
    > prostowniczy, przycisk zmiany cyklu, dwa tranzystory po jednym na szereg
    > i tajemniczy scalaczek.

    Google cos znalazlo - uklad Y803A.
    Znajdzie ktos pdf?

    https://www.electricaltechnology.org/2013/03/led-str
    ingstrip-circuit-diagram-using.html
    tego schematu to nie rozumiem, pewnie zly

    http://amaldev.blog/christmas-led-light-teardown/
    ten wyglada logicznie - tylko jak widac opornik sa przy LED.
    Przy kilku!

    https://youtu.be/IzqC1o5uMls?t=210

    Sa i inne uklady, ale tez na zarowki.
    UTC8156, UTC1668, utc801, utc802

    P.S. A ludziom to nie dogodzisz - kupuja migajace lampki, a potem chca
    przerobic na niemigajace

    https://auschristmaslighting.com/wiki/Bypassing-mult
    i-function-LED-controllers

    J.

  • 33. Data: 2021-08-03 19:16:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2021 16:23:53 +0200, J.F napisał(a):

    > P.S. A ludziom to nie dogodzisz - kupuja migajace lampki, a potem chca
    > przerobic na niemigajace

    Właśnie takie miałem zadanie :) Kilka kompletów przerobić na
    niemigające. Dzięki za podpowiedź. Zwieranie tyrystorów przynosi
    pożądany efekt z czego należy wnosić że jednak gdzieś te oporniki
    redukujące napięcie i ustalające prąd są zakamuflowane w diodach a
    sterowanie odbywa się zmianą kąta zapłonu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 34. Data: 2021-08-03 19:16:54
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jest mostek prostowniczy. I tak po??dany, aby diody czesciej dostawaly
    > impuls.

    > Ale tu trzeba gora 20mA.

    Chyba troche wiecej, w koncu mowa o impulsach. Mozliwe ze
    scalak sterujacy jest stosowany tez na wieksza moc, wtedy
    tyrystory sa lepsze.

    --
    Waldek Hebisch

  • 35. Data: 2021-08-04 11:37:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 17:16:54 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:

    > Chyba troche wiecej, w koncu mowa o impulsach. Mozliwe ze
    > scalak sterujacy jest stosowany tez na wieksza moc, wtedy
    > tyrystory sa lepsze.

    Jak sie okazalo - to chyba nie. Rezystory gdzies sprytnie schowane.

    Chyba ze ... ten sterownik reguluje jasnosc plynnie.
    To majac do wyboru: zrobic PWM na tranzystorach, i moze jeszcze
    zsynchronizowac z siecia ... tyrystory lepsze :-)

    J.

  • 36. Data: 2021-08-04 11:45:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 19:16:44 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > redukujące napięcie i ustalające prąd są zakamuflowane w diodach a
    > sterowanie odbywa się zmianą kąta zapłonu.

    Widac powinien byc program "wszystko zapalone" :-)

    A propos - widzialem ostatnio, ze pojawily sie "individually
    addressable LED tape", i ktos nawet zrealizowal moj stary pomysl -
    zrobic takie lampki na choinke:

    https://www.youtube.com/watch?v=sHII_jxpVbE

    Idea byla szczytna - rozkladamy lampki byle jak, podlaczamy kamere,
    system sobie mapuje pozycje lampek, a potem steruje odpowiednio, aby
    uzyskac efekty - pionowa fala, obroty, itp :-)

    J.

  • 37. Data: 2021-08-04 11:58:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2021 11:45:59 +0200, J.F napisał(a):

    > Widac powinien byc program "wszystko zapalone" :-)

    I jest taki. Ale trzeba się naklikać żeby go włączyć a jak masz obsłużyć
    kilka czy więcej kompletów to masz przesrane :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 38. Data: 2021-08-07 01:31:42
    Od: M M <m...@g...com>

    > Jak sie okazalo - to chyba nie. Rezystory gdzies sprytnie schowane.

    Przewody z drutu oporowego?