  • 1. Data: 2010-05-02 19:58:12
    Temat: Lampa Metz która?
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Witam. Planuję zakup lampy i myślę o Metz 48. Mam pytanie czy warto
    dopłacić do modelu 58? Co ona ma więcej/lepiej oprócz dodatkowego palnika i
    czy on taki przydatny? Przeglądałem parametry, ale niewiele mi tó mówi. I
    co dziwne, tańszy model jest chyba mocniejszy. Lampa będzie działała z
    Pentax K20D, obiektyw najczęściej jakiś 17-50mm i typowe fotki w
    pomieszczeniach, imprezy itp. Będę jej też używał do makro z Tamronem 90mm
    + dyfuzor własnej roboty (czasem do 90mm podepnę odwróconą 50mm). Czy warto
    dać 500zł więcej za model 58? Z góry dzięki za info.

    --
    Krasnal...

  • 2. Data: 2010-05-02 21:25:29
    Temat: Re: Lampa Metz która?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Planuję zakup lampy i myślę o Metz 48. Mam pytanie czy warto

    Walczyłem z tematem przez kilka dni, w końcu trafiłem na stronę
    http://pttl.mattdm.org/
    Zecydowałem się na Metz 58 AF-1 - można go miec poniżej 1300 zł, jest
    porównywalny z pentaxem AF540FGZ. Gdyby jednak samsungowy odpowiednik tej
    ostatniej był dostępny, to pewnie kupiłbym ten odpowiednik, cenowo
    porównywalny z metzem.
    Dlaczego akurat ten metz? Różnica w cenie pomiędzy 48 a 58 jest duża, ale
    różnica w możliwościach również nie bez znaczenia. Poczytaj, przekonasz się
    ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2010-05-03 11:16:01
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]
    > Dlaczego akurat ten metz? Różnica w cenie pomiędzy 48 a 58 jest duża,
    > ale różnica w możliwościach również nie bez znaczenia. Poczytaj,

    W klubie nikona też ma dobrą prasę. Mam AF-48, ale jakbym miał się
    cofnąć w czasie to 58. Dwa reflektory to fajna sprawa, więcej mocy, w
    nikonie master CLS.

    Mam 48 już pół roku, czasem cięzkie imprezy. Bez problemów.

  • 4. Data: 2010-05-03 11:20:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 May 2010, Krasnal wrote:

    > Witam. Planuję zakup lampy i myślę o Metz 48. Mam pytanie czy warto
    > dopłacić do modelu 58? [...]
    > co dziwne, tańszy model jest chyba mocniejszy.

    Gdzieś Ty to wyczytał??
    Porównywałeś LP przy 105mm z LP przy 50mm? ;)
    Dla 105 mm obie mają "nazwową" LP (odpowiednio 48 i 58)

    Dodatkowy reflektor... zależy do czego (najczęściej wystarcza ten
    kawałek rozpraszającego plastiku), ale energia błysku IMO warta jest
    ceny.

    pzdr, Gotfryd