  • 1. Data: 2013-08-29 23:19:08
    Temat: Lament
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    Skarżę się się na życie. Chcę bezlusterkowca z ergonomią i funkcjami
    Panasonika G6 (od biedy G5) i z matrycą Olka E-PM2/E-PL5. Chcę mieć
    dynamikę i szumy Olka (nawet z jego zawyżeniem czułości wygląda na
    bezkonkurencyjne), ekran obrotowy i wbudowany wizjer Panasa (wiem, że
    można do Olków dokupić dopinany wizjer za grubą forsę, ale
    odchylano-obrotowy ekran już nie) oraz całą jego klawiszologię, funkcje
    w rodzaju focus peaking, wskaźnika horyzontu itp., jakość stabilizacji
    (no, tu załóżmy do Olka można podpiąć obiektywy Panasa), jakość video
    też może się przydać (chociaż jest to sprawa dla mnie na razie
    drugorzędna). Ergonomia Olków mnie nie przekonała - zdecydowanie bliższa
    mi jest "lusterkowatość" Panasonika, chociaż ostatnio korzystam głównie
    z Canona S90 :)

    Sony NEX-6 jest trochę za duży z obiektywami, ekran tylko odchylany, ma
    zauważalne opóźnienie wyświetlania, ograniczoną szklarnię. Klawiszologia
    trochę dziwna, ale być może da się przyzwyczaić. I nie potrzebuję
    mniejszej, niż osiągalna w 4/3, głębi ostrości.

    Olympusa OM-D z wielu względów nie chcę.

    Jak żyć?

    Piotr

    P.S. Na ile kiedyś łatwiej się żyło - miało się Zenita E, a do niego 4
    obiektywy, i pełnia szczęścia (nawet z samym Industarem 50 dało się
    przeżyć).

  • 2. Data: 2013-08-30 08:13:18
    Temat: Re: Lament
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-29 23:19, Uncle Pete wrote:
    > Jak żyć?

    Czekać... jak ja, chyba, że nie masz czym pstrykać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 3. Data: 2013-08-30 08:14:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-29 23:19, Uncle Pete wrote:
    > Jak żyć?

    Ja np. wziąłbym już dziś X100s gdyby miał choćby akceptowalny tryb video :-)

  • 4. Data: 2013-08-30 08:22:40
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-08-29 23:19, Uncle Pete pisze:

    > Olympusa OM-D z wielu względów nie chcę.

    A co z nim nie tak?

    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2013-08-30 08:34:50
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-08-30 08:13, quent wrote:

    > Czekać... jak ja, chyba, że nie masz czym pstrykać ;-)

    No to czekam... Miałem nadzieję, że w G6 będzie nowa matryca, ale Panas
    poszedł po linii najmniejszego oporu. Pstrykać mam czym, ale w
    niektórych sytuacjach już za bardzo czuję ograniczenia sprzętu. Na razie
    zostanę z tym S90. Oraz Pentaksem *istDS z całkiem fajną szklarnią,
    głównie jeszcze z czasów analogowych, ale duże i ciężkie jest to,
    autofokus do bani, szumy i dynamika jak w dzisiejszym przyzwoitym
    kompakcie, brak ułatwień, które dają dobre bezlusterkowce...

    Piotr

  • 6. Data: 2013-08-30 08:44:53
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Ja np. wziąłbym już dziś X100s gdyby miał choćby akceptowalny tryb video
    > :-)

    W dotyku robi duże wrażenie, ale według mnie X100s został pomyślany jako
    rzecz, która ma przede wszystkim cieszyć sprzętowych fetyszystów :)))
    Aby cieszyć się dalmierzowym look & feel, mam Kieva-4 (czyli b. Contax
    III) z kilkoma obiektywami. Nawet jeszcze kilka rolek Fuji Press w
    lodówce się znajdzie (przeterminowanych) ;)

    Piotr

  • 7. Data: 2013-08-30 08:57:23
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-08-30 08:22, Qlfon wrote:

    > A co z nim nie tak?

    Z nim generalnie wszystko tak, ale ja go nie chcę :) Za tak grubą forsę
    chciałbym jednak obracany ekran, stabilizcje optyczną video i mniej
    plastikowy look and feel próbujący udać starą lustrznkę. Jest to bardzo
    subiektywne wrażenie oczywiście, ale dla mnie jest on trochę jakiś
    canonmatikowaty, jeżeli pamiętasz ten wyrób aparatopodobny wciskany za
    grubą forsę na Allegro i przez "włochów" na stacjach benzynowych :) I
    nie leży mi dobrze w ręku. A bez stabilizacji w 5 osiach przeżyję.

    Gdyby miał cenę rzędu Panasoników G, nie byłbym może taki krytyczny...

    Piotr

  • 8. Data: 2013-08-30 10:16:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >bezkonkurencyjne), ekran obrotowy i wbudowany wizjer Panasa (wiem, że
    >można do Olków dokupić dopinany wizjer za grubą forsę, ale

    Ten ekran w G6 to chyba malo uzyteczny - nie odchylisz do gory, aby
    sobie wygodnie robic zdjecia z niskiego statywu, nie odchylisz do
    dolu, aby robic z nad glowy, nadaje sie do robienia zza wegla, albo do
    autoportretow.
    Nie wiem czy da sie obrocic "na druga strone" aby schowac wrazliwy
    ekran na czas transportu.

    >P.S. Na ile kiedyś łatwiej się żyło - miało się Zenita E, a do niego
    >4 obiektywy, i pełnia szczęścia (nawet z samym Industarem 50 dało się
    >przeżyć).

    No nie calkiem - zawsze mogles zalowac ze nie masz Praktiki.
    A kiedys trafilem na wyprzedaz praktik - mieli full manual i full
    automat.
    I co tu wybrac, jak zyc ?

    J.

  • 9. Data: 2013-08-30 11:03:29
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > autoportretow.
    > Nie wiem czy da sie obrocic "na druga strone" aby schowac wrazliwy ekran

    Wszystko możesz :) Odchylasz najpierw na bok, a potem kręcisz im w osi
    poziomej. Tyle że wtedy ekran masz po lewej stronie aparatu. Słyszałem,
    że niektórym to przeszkadza, ale miałem takie same rozwiązanie w
    Canonach A80 i A650 i bardzo sobie chwaliłem. Ponadto, w odróżnieniu od
    rozwiązana minoltowo-soniowo-olkowego, możesz komfortowo pracować w pionie.

    > No nie calkiem - zawsze mogles zalowac ze nie masz Praktiki.

    Praktikę później też miałem - MTL-3 :) Ale przedtem Zenity TTL i 19
    (ostatni byłby klasy Praktik, gdyby cały czas się nie psuł).

    > A kiedys trafilem na wyprzedaz praktik - mieli full manual i full automat.
    > I co tu wybrac, jak zyc ?

    Kupić oba? ;)

    Piotr

  • 10. Data: 2013-08-30 11:41:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-30 08:44, Uncle Pete wrote:
    > W dotyku robi duże wrażenie, ale według mnie X100s został pomyślany jako
    > rzecz, która ma przede wszystkim cieszyć sprzętowych fetyszystów :)))

    Możliwe. Dla mnie jednak wygrywa gałkologia w tym modelu. Jest dokładnie
    taka jaka mi pasuje :-)
    No i IQ także jest wielkim plusem.