  • 41. Data: 2013-09-18 17:49:27
    Temat: Re: Lament
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Pozwolę się nie zgodzić.
    > Nie chodzi przecież o kreatywność w okiełznywaniu opornej materii
    > jakim jest kiepski (w jakimś sensie) sprzęt. Chodzi o kreatywność w
    > tworzeniu efektu finalnego jakim jest fotografia. Sprzęt powinien być
    > jak najmniej ułomny aby niepotrzebnie nie skupiał na sobie uwagi. I w
    > tym sensie czasy obecne z ich, jak to ująłęś hamletowszczyzną",
    > zostawiają daleko w tyle czasy dalmierzowego muzeum. Solidnego
    > owszem ale jednak muzeum.
    >
    > No chyba, że nie chodzi o robienie zdjęć a o jaranie się
    > look-iem&feel-em

    I to jest właściwa odpowiedź! :)

    Potwierdzenia płyną z wielu poziomów, zarówno z mądrości ludzi
    doświadczonych PRL-em ("wymawiać jak splunięcie"), gdzie kreatywność
    w pokonywaniu "opornej materii" nie prowadziła do żadnych wspaniałych
    rezultatów, ale raczej do minimalizmu oczekiwań bądź całkowitego
    zniechęcenia (zupełnie jak opisywane przez Ziemkiewicza obecne "pływanie
    w kisielu" wobec normalnych krajów, gdzie pływa się w wodzie...)

    ...A także, potwierdzenia płyną nawet ze współczesnych badań
    naukowych, gdzie zniechęcenie do durnej, nudnej roboty przychodzi
    (statystycznie) znacznie szybciej, gdy obiekty badań karmione są zdrową
    rzodkiewką (w sumie jakiś błąd - ja lubię rzodkiewkę! ;)
    w porównaniu do grupy kontrolnej karmionej ciastkami...

    Tak więc, podsumowując - na wielu poziomach otrzymujemy
    potwierdzenie, iż zmniejszając opory materii uzyskujemy wyraźnie lepsze
    efekty końcowe, gdyż, możnaby rzec, mamy pewną pulę energii do zużycia
    i tylko od sytuacji zależy, gdzie tę energię wyczerpiemy - czy na
    zmaganiu się z podstawami, czy też na kreatywnym zmaganiu się z samą
    rzeczywistością, co nas nigdy nie ominie.

    Czyli ani praktyka, ani teoria nie potwierdzają uniwersalności
    maksymy per aspera ad astra... Zresztą, co tu gadać - miliard zdjęć
    w sieci to potwierdza... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]