  • 21. Data: 2010-11-14 09:20:26
    Temat: Re: Laguna czy Vectra ??
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 14-11-2010 08:38, icek2 pisze:

    > czyli Laga II po FL tez sie sypie?

    Z tego co mówił kolega to tak.
    Dopiero najnowszą bardzo chwalił.
    --
    M.

  • 22. Data: 2010-11-14 09:22:58
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 13-11-2010 16:44, Scyzoryk pisze:

    > biorą się :) Np. wg. ADAC Laguna z roczników 2005-2007 plasuje się na
    > wyżeszj pozycji niż Avensis, Volvo S60, Mondeo, Octavia a jakoś tańsze nie
    > są :)

    Obawiam się, że w przypadku Polski i naszych doskonałych dróg, te
    tabelki mogą zupełnie nie mieć zastosowania. W lagunie II sypie się
    zawieszenie.

    M.

  • 23. Data: 2010-11-14 17:27:46
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-13 19:48, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > A to wypalanie to co ile się odbywa ??? i czy jest jakoś sygnalizowane
    > ?? no i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawdę jade do pracy na
    > "ostatni dzwonek".

    Co ile się odbywa to trudno powiedzieć - bardzo wiele zależy od stylu
    jazdy - częste ostre przyspieszanie generuje więcej sadzy do
    odfiltrowania a zatem i częstsze wypalanie. Gdzieś kiedyś przeczytałem,
    że co około 200 km przy jeździe miejskiej, ale nie potwierdzam - u mnie
    najczęściej po tankowaniu, czyli co 600-700 km.
    Objawy wypalania to większe zużycie paliwa - widać zwłaszcza na
    światłach - około 5 l/h zamiast 0.7 - 0.8 l/h. Czasem też lekkie
    wibracje. Jak zauważę, że się zaczęło a jestem już pod domem to zwykle 5
    minutowa rundka po osiedlu na 2 - 3 biegu spokojnie wystarcza. W trasie
    zupełnie niezauważalne.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 24. Data: 2010-11-14 19:06:07
    Od: "chriso" <c...@n...none.pl>

    8 lat jeździlem Lagunami HB, jako następne auto szukałem kombi
    rok temu wybrałem VC z trzech powodów:

    1) bagażnik (jego wielkość w L2 kombi to śmiech na sali, porównywalny z L1
    hatchback)
    2) kombi w VC jest na dłuższej płycie podłogowej niż VC sedan i HB, co
    odczuwalne jest na tylnych siedzeniach, kolejny duży plus w stosunku do L2
    (nie biegałem z centymetrem, po prostu posiedziałem w jednym i drugim
    3) silnik, po latach GM stwierdził że jednak diesli "nie umi" i wziął
    silniki od Fiata, mam z19dth (150KM),
    2.0dci w rocznikach Laguny, która mnie interesował był trudny do znalezienia
    a o 1.9 dci już napisano wszystko

    Po roku używania (pisze były użytkownik Laguny):
    1) drewniany w prowadzeniu, ale z czasem idzie się przyzwyczaić
    2) designersko w środku przypomina Rudego 102, na zewnątrz lifting przodu
    pomógł
    3) silnik pomimo, że na forach wyszukałem od którego numeru silnika już
    wszystkie bolączki zostały zlikwidowane (po 03.2007), to i tak zabawa w
    różne trzy
    literki (EGR, DPF) jest na okrągło
    A jak już EGR jest wyczyszczony i akurat DPF się nie wypala to banan na
    gębie.
    Auto zapakowane wakacyjnie z pełna obsadą i z prędkościami autostradowymi
    pali średnio 6,5L/100

  • 25. Data: 2010-11-14 20:07:04
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 23:45:26 +0100, MariuszM <u...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Niestety wybił mi ją z głowy kolega, który od lat pracuje w Kiljańczyku.

    Od kilku lat już nie pracuje pewnie :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2010-11-14 21:23:22
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-14 19:06, chriso pisze:

> [...]
    > różne trzy
    > literki (EGR, DPF) jest na okrągło
    > A jak już EGR jest wyczyszczony i akurat DPF się nie wypala to banan na
    ale to jest problematyczna obsługa tego silnika?

    ja bede chciał kupic auto
    i na 3 lata/100k km
    nie myslec o za wielu problemach :)

    > Auto zapakowane wakacyjnie z pełna obsadą i z prędkościami autostradowymi
    > pali średnio 6,5L/100
    to git :)

    --
    pozdros
    icek

  • 27. Data: 2010-11-15 08:46:37
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Słyszałem, ale ciężko go trafić, pozatym (oczywiście nie jest to
    > potwierdzone praktyką) podobno paliwożerne są te 2.0.

    nie wiem czy to dużo ale LII kombi 2.0dCi -150KM nad morze z Chrzanowa przez
    Niemcy i z powrotem jadąc po autostradach z prędkościami 160-170km/h
    (skrzynia VI biegowa) spaliła średnio 7.2l/100km,

    brat

  • 28. Data: 2010-11-15 12:12:03
    Od: "M" <e...@o...pl>

    > Niemcy i z powrotem jadąc po autostradach z prędkościami 160-170km/h
    > (skrzynia VI biegowa) spaliła średnio 7.2l/100km,
    >
    > brat

    Nie wiem jak w Lagunie, ale znajomy miał 307CC zdaje się z tym samym
    silnikiem a potem przesiadł się na MeganeCC z 1.9 DCI i z jego wypowiedzi
    wnioskowałem że różnica w spalaniu była znaczna na korzyść 1.9. W sumie auta
    te same prawie, nie wiem czy silnik ten sam 2.0 co w Lagunie dlatego
    napisalem ze "słyszałem" ;-)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-11-15 12:51:01
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > wnioskowałem że różnica w spalaniu była znaczna na korzyść 1.9. W sumie
    > auta te same prawie, nie wiem czy silnik ten sam 2.0 co w Lagunie dlatego

    no ale jak?
    przecież 307 to grupa PSA Peugeot-Citroen a oni mają swoje 2.0HDI,
    w Renówce 2.0 dCi to nowy silnik opracowany przez Nissana, korzysta z niego
    właśnie Nissan i Renault,

    brat

  • 30. Data: 2010-11-15 13:11:09
    Od: "M" <e...@o...pl>

> [...]
    > przecież 307 to grupa PSA Peugeot-Citroen a oni mają swoje 2.0HDI,
    > w Renówce 2.0 dCi to nowy silnik opracowany przez Nissana, korzysta z

    No to teraz już wiem, generalnie jeżdżę golfem i mam braki w wiedzy na temat
    francuzów, laguny mi się zawsze podobały i to byłoby takie spełnienie
    marzeń. Myślałem że to ten sam silnik ale moja klasyfikacja aut polegała na
    tym że Peugeot i Renault są Francuskie :-) więc i silniki te same