  • 1. Data: 2010-11-12 07:14:43
    Temat: dorzucić kratkę do osobówki?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Czy można ot tak dorzucić kratkę do osobówki i zrobić auto ciężarowe 4/5
    osobowe? wiem że kiedyś przerobić na osobowe nie było problemu a na
    ciężarowe był jakiś problem. Pytam bo szukam auta i fajnie by było odliczyć
    te 22% a tu gość napisał że można:
    http://tnij.org/iztp

    to nie moje ogłoszenie, po prostu szukałem aut z kratką i to wyskoczyło
    Jak dzwoniłem to ponoć normalnie da wszystkie papiery (o przeróbce, ze
    stacji diagnostycznej o vat) i tak się zastanawiam bo może mogę kupićdowolne
    auto (takie które po przeróbce spełni wymogi ustawy o vat) i zrobić z niego
    ciężarowe.
    Jakby co powyższe auto jest krajowe, bo widziałem ogłoszenia przerabiania
    aut sprowadzonych (też nie wiem jak to działa ale chyba jeszcze po
    niemieckiej stronie przerabiają

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-11-12 08:58:33
    Temat: Re: dorzucić kratkę do osobówki?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:ibim0t$jvn$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Czy można ot tak dorzucić kratkę do osobówki i zrobić auto ciężarowe 4/5
    > osobowe?

    Nie.
    Od bardzo długiego czasu homologacja musi być fabryczna.

  • 3. Data: 2010-11-12 10:33:30
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    wiadomości news:ibis34$9av$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    > wiadomości news:ibim0t$jvn$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Nie.
    > Od bardzo długiego czasu homologacja musi być fabryczna.

    wiem że tak było, ale tak naprawdę jeśli firma przerabiająca auto nie pyta o
    to i przerobi na ciężarowy 4/5 miejscowy (w końcu fabryczne też takie są) a
    stacja diagnostyczna wyda na tej podstawie zaświadczenie to do mnie chyba
    nikt się nie przyczepi (przecież później nikt homologacji fabrycznej nie
    wymaga, jedynie zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów i wpis do dowodu
    (a ten mi zrobią na podstawie zaświadczenia)
    Mi też się to wydawało dziwne i albo diagnosta/firma przebudowująca
    nadstawia karku, albo jest jakieś obejście (może przerabiają to w Niemczech
    jakimś sposobem? - tam to chyba nie ma takich problemów?)

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2010-11-12 10:53:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > o to i przerobi na ciężarowy 4/5 miejscowy (w końcu fabryczne też takie
    > są) a stacja diagnostyczna wyda na tej podstawie zaświadczenie to do mnie

    Oczywiście że się przyczepi.
    Skarbówka w razie kontroli vat.