  • 11. Data: 2010-11-13 17:03:11
    Temat: Re: Laguna czy Vectra ??
    Od: "M" <e...@o...pl>

    > A Mondeo 2,2 TDCI? To podobnie jak w przypadku Vectry koniec produkcji,
    > więc konstrukcja dopracowana. Auto tańsze od Vectry, a zwykle lepiej
    > wyposażone i lepiej jeżdżące niż Vectra i Laguna.
    >
    > --

    Mondeo też rozważam ale jak już to 2.0 TDCI w mojej okolicy - Szczecin -
    można kupić od 22000 do 29000 za rocznik od 2005. Tam z kolei podobno
    awaryjne były wtryski, tak słyszałem.

  • 12. Data: 2010-11-13 17:08:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin M

    > Mondeo też rozważam ale jak już to 2.0 TDCI w mojej okolicy - Szczecin -
    > można kupić od 22000 do 29000 za rocznik od 2005. Tam z kolei podobno
    > awaryjne były wtryski, tak słyszałem.

    W późniejszych rocznikach z wtryskami było mniej problemów. Z tego co
    wiem w przypadku 2.2 ten problem był dużo rzadszy, dlatego poleciłem tą
    wersję.

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-11-13 17:19:09
    Od: "M" <e...@o...pl>

    > W późniejszych rocznikach z wtryskami było mniej problemów. Z tego co
    > wiem w przypadku 2.2 ten problem był dużo rzadszy, dlatego poleciłem tą
    > wersję.

    ale tych z silnikiem 2.2 to prawie wcale nie ma :-(

  • 14. Data: 2010-11-13 18:03:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-13 09:14, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady
    > tego auta ??

    To auto bez wad :)
    Tak na poważnie to może straszyć DPF - z 2005 może jeszcze nie w 100%
    samochodów z 1.9 CDTI - musisz sprawdzić. Ja mam DPF i jak na razie bez
    kłopotu mimo, że 80% mojego przebiegu to miasto. Po prostu trzeba
    pamiętać o tym i nie przerywać procesu wypalania.
    Zawieszenie, które było dosyć delikatne przed liftem jest już spoko w
    poliftowych i jest naprawdę nieźle zestrojone (wbrew powszechnej opinii)
    organoleptycznie sprawdzone na mikrotorze w Legionowie, że jeździ lepiej
    niż Passat B6 i Avensis z 2008 roku - od Mondeo (poprzedni model, czyli
    MK2 lub dla tych co FL też liczą :) MK3) nie odstaje - nowym jeszcze
    jako kierowca nie jeździłem.
    Na gwarancji dwie naprawy związane z elektryką - moduł drzwi kierowcy i
    czujnik temperatury spalin.
    Generalnie jestem zadowolony.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 15. Data: 2010-11-13 18:16:24
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    nie wiem jak z laguna, nigdy nie mialem, tak wiec trudno mi cokolwiek doradzic. Ale:

    od prawie 4 lat mam vectre kombi '04 1.9CDTI i zlego slowa na samochod nie moge
    powiedziec. Jest bardzo pojemne: z przodu, na tylnej kanapie i ma przeogromny
    bagaznik. Mozna sie spokojnie spakowac na dluzsze wakacje (rodzina 2+2)
    zabierajac prawie pol domu (jak to jest z malymi dziecmi). Trakcja naprawde OK,
    spalanie poza miastem, przy okolo 150km/h okolo 6,5l to bardzo dobry wynik.
    Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
    droagach) i wlasciwie kosz utrzymania to koszt serwisowania. W trakcie 3,5 roku
    wymienilem:

    - potencjometr nawiewu w kabinie (koszt 400zl)
    - uklad dokolotowy (okolo 2000zl). Na poczatku myslalem ze to EGR, i go na
    poczatku wymienilem, ale to nie rozwiazalo problemu i wymienilem inne czesci tez.

    Dostep do czesci jest latwy, i sa one stosunkowo niedrogie. Jezeli chcesz sam
    robic drobne naprawy, nie ma nic prostszego. Jak powiedzial jeden z mechanikow,
    w vectrze wiekszosc spraw zalatwic torxem 13. Sprobuj tak zalatwic sprawe we
    francuzach....

    Oczywiscie slychac dwumase, ale poki co daleko do jej wymiany.

    Z mniejszych rzeczy wymienilem tarcze hamulcowe (przod tyl) i na wymiane czekaja
    amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci). Do tego regularne wymiany filtrow i
    oleju.

    Auto nie ma sladu rdzy, mimo ze garazowane jest pod chmura.

    Wg mnie vectra jest warta polecenia, zwlaszcza z silnikiem 1.9DTH (150KM).
    Poszukaj zadbanego egzemplarza i nie szukaj pseudookazji.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 16. Data: 2010-11-13 19:48:54
    Od: "M" <e...@o...pl>

> [...]
    > kierowca nie jeździłem.
    > Na gwarancji dwie naprawy związane z elektryką - moduł drzwi kierowcy i

    A to wypalanie to co ile się odbywa ??? i czy jest jakoś sygnalizowane ?? no
    i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawdę jade do pracy na "ostatni
    dzwonek".

  • 17. Data: 2010-11-13 20:10:27
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Hej,

    > A to wypalanie to co ile si&#234; odbywa ??? i czy jest jako&#182; sygnalizowane ??
    no
    > i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawd&#234; jade do pracy na "ostatni
    > dzwonek".

    mam vectre z sierpnia 2004 z silnikiem 1.9 i dopiero po 3 latach dowiedzialem
    sie (po podpieciu do Tech'a) ze mam DPF. W zasadzie nie jest to zauwazalne. Jak
    masz komputer pokladowy, to wypalanie DPFa mozna rozpoznac po zwiekszonym spalaniu.

    Podobnie jak Mirek, wiekszosc czasu jezdze po miescie.

    _Podobno_ sa problemy z wypalaniem DPFa, ale jest to raczej sprawa marginalna.

    Flyte

  • 18. Data: 2010-11-13 21:25:25
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Flyte !:

    > Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
    > amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci).

    No nie ..... ja wymieniłem przednie amortyzatory po raz pierwszy po
    300.000, a jeden (!!!) tylny (nivomat) po 230.000 km.

    Ale tak dobrych aut już nie robią - to ostatni model Forda Scorpio :-( ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 19. Data: 2010-11-13 23:45:26
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 13-11-2010 09:14, M pisze:

    > Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie,
    > czy Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ?

    Chciałem taką Lagunę, z 2006 r., ale benzynę 2,0T. Nawet taką zamówiłem
    w ASO.
    Niestety wybił mi ją z głowy kolega, który od lat pracuje w Kiljańczyku.
    Stwierdził, że o ile inne Renie przyjeżdżają na przeglądy, to akurat
    Laguna głównie na naprawy.
    Główne zonki dotyczą: zawieszenia (nonstop), komputera
    sterującego+elektroniki, a w benzynie skrzyń biegów.
    Kolega z pracy ma 1,9DCI, przed liftu, i faktycznie nonstop coś naprawia
    w zawieszeniu.

    Jak szukałem dla siebie to największym problemem było znalezienie auta
    niebitego (połowa przodu i tylna klapa to plasyk - trudno podejść z
    miernikiem lakieru). Zwróciłem też uwagę na kiepską jakość materiałów
    wewnątrz - chodzi mi o łuszczącą się gumę.

    Szkoda, bo samochód super. Super wyposażenie, ładnie wygląda, wygodnie
    wozi tyłek a wersja 2,0T w dodatku sprawnie jeździ. Bardzo sprawnie
    nawet.....

    M.

  • 20. Data: 2010-11-14 08:38:18
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-13 23:45, MariuszM pisze:

> [...]
    >
    > Szkoda, bo samochód super. Super wyposażenie, ładnie wygląda, wygodnie
    > wozi tyłek a wersja 2,0T w dodatku sprawnie jeździ. Bardzo sprawnie

    czyli Laga II po FL tez sie sypie?

    --
    pozdros
    icek