  • 1. Data: 2010-11-13 09:14:27
    Temat: Laguna czy Vectra ??
    Od: "M" <e...@o...pl>

    Witam

    Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, czy
    Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ?? Słyszałem o
    wynalazkach typu karta zamiast klucza itp, podobno bywa to problematyczne =
    laweta do serwisu.
    Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady tego
    auta ?? Na pewno rocznikowo za te same pieniądze można kupić młodszą Lagunę.

    Oba samochody to diesle, kombi.

  • 2. Data: 2010-11-13 10:09:01
    Temat: Re: Laguna czy Vectra ??
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady
    > tego auta ?? Na pewno rocznikowo za te same pieniądze można kupić młodszą

    poliftowa laguna jest już dopracowana i nie sprawa psikusów jak pierwsze
    roczniki z okolic 2001r które słynęły z awaryjności. Karty sie nie bój bo w
    tym momencie każde Reno od Megane w górę ma tylko kartę więc jest to już
    patent dopracowany. Silniki DCI raczej delikatne więc jak coś szukaj
    samochodu serwisowanego i zadbanego żeby nie mieć kłopotów.

    Vectra będzie większa ale jak na moje oko brzydsza. Pełno ich jeździ jak
    Passatów a Laguna ma coś w sobie.

    Lagunę teraz kupisz dużo taniej (myślę że nawet ok 7-10tys na tym samym
    roczniku) ale później dużo szybciej traci na wartości i za kilka lat będzie
    warta jakieś grosze. Znajomy teraz sprzedawał Lagunę z 2001r i poszła
    poniżej 10tys a zainteresowanie było niewielkie.

    Osobiście wybrałbym Lagunę :)

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2010-11-13 12:02:01
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Silniki DCI raczej delikatne ...

    od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny
    silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

  • 4. Data: 2010-11-13 12:18:58
    Od: "M" <e...@o...pl>

    > od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny
    > silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

    Słyszałem, ale ciężko go trafić, pozatym (oczywiście nie jest to
    potwierdzone praktyką) podobno paliwożerne są te 2.0.
    Czy ta delikatność to słynny problem samonapędzającej się turbiny?? Czy od
    2005 jakoś to wyeliminowali ???

  • 5. Data: 2010-11-13 14:35:19
    Od: "srnietana" <d...@d...nu.ll>

    Użytkownik "M" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    Skoro rozważasz Vectrę to może zerknij na Fiata Cromę lub Alfę 159 - to niemal
    bliźniacze konstrukcje.

  • 6. Data: 2010-11-13 14:37:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin M

> [...]
    > Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady
    > tego auta ?? Na pewno rocznikowo za te same pieniądze można kupić

    A Mondeo 2,2 TDCI? To podobnie jak w przypadku Vectry koniec produkcji,
    więc konstrukcja dopracowana. Auto tańsze od Vectry, a zwykle lepiej
    wyposażone i lepiej jeżdżące niż Vectra i Laguna.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-11-13 15:11:52
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-11-13 09:14, M pisze:
    > Witam
    >
    > Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007.

    Laguna II FL czyli modele po 2005 roku mają całkiem niezłą opinię jeżeli
    chodzi o bezawaryjność (łatwo poznać bo nie mają z przodu między maska a
    grilem listwy ze szczotkowanego aluminium). Opinia o tych autach ciągnie
    się od początku modelu i tak naprawdę problematyczne były sztuki z
    roczników 2001-2002 bo na początku 2003 roku był duży "lifting
    mechaniczny" i Renault wyeliminowało największe bolączki wieku
    dziecięcego a robotę dokończyło w 2005 roku jak wyszła wersja FL. Lagunę
    kupisz na pewno taniej niż inne porównywalne auto z tego segmentu. Ja
    drugi rok wożę tyłek LII 1,8 16V kombi z 2004 roku i następne auto to
    pewnie też będzie Laga - pewnie będę celował w kombi 2.0T w okolicach
    2007 - jedyny problem to, że 2.0T jeździ raczej mało.

    --
    Gregorius

  • 8. Data: 2010-11-13 15:48:11
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie,
    > czy Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ??

    Słynie. W raporcie TUV za rok 2009 Laguna znalazła się na 111 miejscu na 117
    modeli samochodów pod względem bezawaryjności samochodów 2-3-letnich
    (roczniki 2006-2007). 9,5% aut w ciągu roku miało wizytę w serwisie. Dla
    przykładu Vectra jest na 65 miejscu z wynikiem 5%.

    Niskie ceny dość młodych aut nie biorą się znikąd :]

    Tu warto zajrzeć:
    http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-a
    ge/2009-2-3/218

    Myślę, że dość godne zaufania źródło, gdyż oparte na wynikach tysięcy
    egzemplarzy, a nie kilkunastu-kilkudziesięciu jak w przypadku np. recenzji w
    Autocentrum.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 9. Data: 2010-11-13 16:34:48
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Skoro rozważasz Vectrę to może zerknij na Fiata Cromę lub Alfę 159 - to
    > niemal bliźniacze konstrukcje.

    fakt, Croma fajna propozycja. Autko na płycie Vectry z porządnym dieslem
    1,9JTD.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 10. Data: 2010-11-13 16:44:51
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Niskie ceny dość młodych aut nie biorą się znikąd :]

    biorą się :) Np. wg. ADAC Laguna z roczników 2005-2007 plasuje się na
    wyżeszj pozycji niż Avensis, Volvo S60, Mondeo, Octavia a jakoś tańsze nie
    są :) Z założenia fracuskie są tańsze i nie ma się co doszukiwać drugiego
    dnia. Passat "w dizlu" choćby nawet psuł się co 100m i tak będzie najdrożdzy
    na rynku wtórnym...

    W klasie samochodów kompaktowych Megane też wypada lepiej niż Civic, Leon
    czy Corolla a i tak jest najtańszy. Podobnie 307 po lifcie (po 2005r) w
    rankingach stoi zdecydowanie wyżej niż wspomniane wcześniej, ale również
    Golf, Astra itd... a jakoś na cenę to nie wpływa. Po prostu francuski zawsze
    będzie tańszy. Ale ma to swoje plusy bo można na rynku wtórnym kupić
    niedrogie, młode i stosunkowo bezawaryjne autko.

    Pozdr
    Scyzoryk