eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych › Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
    Date: Fri, 11 Oct 2013 20:26:14 +0200

    Przeglądam właśnie manuał do modułu GSM SIM300CZ
    (http://tinyurl.com/py2mtds) i jedna rzecz rzuciła mi się w oczy.
    Do tej pory korzystałem z z modułów, które nie miały własnego układu
    ładowania, stosując dodatkowo coś w rodzaju MCP73831 (jako
    zabezpieczenie przed przeładowaniem) oraz ADC MCU (jako zabezpieczenie
    przed głębokim rozładowaniem).

    Widzę, że SIM300 ma wyprowadzony pin, do którego mogę dostarczyć
    napięcie ładowania (5V). Myślę sobie, że najwyraźniej w środku jest
    zintegrowany jakiś sterownik ładowania, który już się wszystkim
    zatroszczy. Jednak w instrukcji trafiłem na kilka dziwnych informacji:

    1) Przede wszystkim dziwne w tekście jest mowa jedynie o bateriach
    Li-Ion. Cy w takim razie zastosowanie litowo-polimerowego odpowiednika
    wchodzi w grę?
    2) Manual zaleca stosowanie akumulatorków o pojemności 580 mAh. Co się
    stanie jeśli dam większy? Chodzi o to, że co najwyżej komenda AT zwróci
    przekłamaną informację o stanie naładowania, czy też mogę się spotkać z
    poważniejszymi konsekwencjami?
    3) Pojawia się też informacja, że akumulator musi mieć wbudowane
    zabezpieczenie przed przeładowaniem, głębokim rozładowaniem i zwarciem.
    Chodzi po prostu o stosowanie redundantnych zabezpieczeń, czy też moduł
    GSM tak naprawdę sam od siebie nie kontroluje procesu ładowania i nie
    uchroni akumulatorka przed skutkami przeładowania?