eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych › Re: Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
  • Data: 2013-10-14 09:28:09
    Temat: Re: Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Tak swoją drogą jak wygląda skuteczność zabezpieczeń wbudowanych w
    > akumulatorki, jeśli chodzi o głębokie rozładowanie? Dodawanie kolejnej
    > warstwy zabezpieczeń w budowanym urządzeniu faktycznie ma sens, jeśli
    > mówimy o amatorskiej konstrukcji?

    Ogniwo jest odcinane jeśli napięcie spadnie poniżej 2,5-3V. Przynajmniej
    robi tak elektronika baterii komórek.

    > Bo właściwie:
    > 1) Jeśli zawiedzie zabezpieczenie przed zwarciem - jest jeszcze bezpiecznik.
    > 2) Dodatkowe zabezpieczenie przez przeładowaniem jest, w formie MCP73831.
    > 3) Jeśli zawiedzie wbudowane zabezpieczenie przed głębokim
    > rozładowaniem, uszkodzi się akumulatorek wart 20 zł. Można kupić nowy.
    > No chyba, że ponowne ładowanie takiego akumulatorka wiąże się z jakimś
    > ryzykiem?

    Wyczerpane do zera ogniwo zaczyna szybko tracić pojemność, jeśli
    ładujesz je potem nominalnym prądem to przekroczy on wartość 1C
    pojemności rzeczywistej, należało by wtedy monitorować temperaturę lub
    patrzeć czy ogniwo nie puchnie jeśli jest typu miękkiego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html