eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowychRe: Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
  • Data: 2013-10-14 19:42:16
    Temat: Re: Ładowanie (i rozładowywanie) akumulatorków litowo-polimerowych
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F napisał:

    > IMO - nawet troche wyzej, 2.5V to dla baterii chyba juz niebezpieczne,
    > napiecie koncowe to jakies 3.5V, ale pod obciazeniem mniej.

    Z takim rozrzutem spotykam się w praktyce, napięcie końcowe to 3V pod
    obciążeniem doliczamy spadek na rezystancji wewnętrznej ogniwa więc w
    zależności od prądu może to być w okolicy owych 2,5V.

    > Ale to przy okazji jest zabezpieczenie przed zwarciem - jesli napiecie
    > spadnie w wyniku przeciazenia, to tak samo odetnie akumulator.

    I tak właśnie się dzieje, czasem mam w naprawie telefon z całkowitym
    zwarciem, bateria podpięta i nadal ma np 50% ładunku.
    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html