  • 1. Data: 2009-12-17 17:31:50
    Temat: Kilka pytan na temat Timera NE555
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Mam kilka pytań odnośnie timera NE555 (a wlasciwie SE555). Uklad
    multiwibratora.
    1) Wejscie CONTROL (pin5) chce polaczyc rezystorem 10k do masy. Zmienie
    wtedy proporcje wewnetrznego dzielnika rezystorowego a tym samym proporcje
    generowanego przebiegu. Czy musze dolaczac do tego wejscia kondensator 10nF
    czy jest to zbedne?
    3) Mnie zalezy aby to wejscie polaczyć do GND
    4) Czy wejscie reset (pin 4) mozna na stałe dolaczyć do VCC czy lepiej to
    zrobic przez rezystor 10k?

  • 2. Data: 2009-12-17 17:36:36
    Temat: Re: Kilka pytan na temat Timera NE555
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > 3) Mnie zalezy aby to wejscie polaczyć do GND

    Przepraszam.
    Pytanie nr 3 jest bezsensu. - Nieaktualne

  • 3. Data: 2009-12-17 20:42:56
    Od: Psychik <p...@Z...pl>

    sciagnij sobie "kalkulator 555" z tego linka.
    masz wartosci i schematy:
    http://www.elektronikafoto.fora.pl/schematy-i-progra
    my,20/program-kalkulator-555-i-4047,126.html

    --
    Psychik

  • 4. Data: 2009-12-18 11:16:35
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3) Mnie zalezy aby to wejscie polaczyć do GND
    > 4) Czy wejscie reset (pin 4) mozna na stałe dolaczyć do VCC czy lepiej to

    1. Bez 10nF też będzie działać, ale przypuszczam, że nieco mniej stabilnie.
    4. Można na stałe.
    P.G.