  • 11. Data: 2009-12-19 11:32:13
    Temat: Re: Lada kopie prądem. Drewniana lada....
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:
    > jaki nadzór. instalacja nie ruszana dłużej niż ja siegam pamięcią.
    >
    > spróbuje jutro rano wyłączać pojedyńczo...
    >
    > ToMasz

    Napisałeś że to instalacja 2 przewodowa a powinna być 3 przewodowa plus
    zabezpieczenie różnicowe (przeciwporazeniowe) stąd moje zdziwienie że
    obiekt dopuszczono z taką instalacją.

    Ten trzeci przewód to uziemienie podłaczane do obudów sprzetu.
    A Wyłacznik przecwporażeniowy odłaczy całe zasilanie jeżeli wykryje
    różnicę prądów w przewodach fazy i neutralnego. Czyli ze wykrywa prąd
    który własnie przepływa przez osobę która ma pecha dotknąć to czego nie
    powinna dotykac lub urzadzenie ma przebicie. Dlatego warto załozyć
    wyłacznik przeciwporazeniowy. :-).

    Że pochodzi z zamierzchłych czasów to zaden argument, własnie dlatego
    potrzebny remont !. Jakiekolwiek wypadek z porażeniem z tej sieci może w
    obiekcie użytku publicznego obciążać własciciela i trudno bedzie
    wytłumaczyć że to tylko nieszczęśliwy wypadek.

    pozdr
    AK

  • 12. Data: 2009-12-20 21:12:42
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > lada - dzisiaj jej sie przyjrzałem wprawdzie jest z płyt drewnianych ale
    > nóżki ma z rurek! coś jednak przewodzi. tak te nóżki są zrobione ze nic
    > a nic ich z góry nie widać. wszysto stoi na ceramice (takie zabytkowe
    > kafelki) powyłączam po kolei urządzenia, bedzie z tym troche zabawy..
    > ale tak kopać nie może.

    ktoś pisał o przeróbce instalacji na trzyprzewodową
    A czy nie prościej i taniej byłoby zakupić autotransformator? kasa,
    rejestrator i lampa to zbyt wiele prądu nie pociągną więc nawet jakiś mały
    starczy.
    ja się na tym nie znam - poddaje pomysł ku rozważeniu przez innych.

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2009-12-20 21:24:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > ktoś pisał o przeróbce instalacji na trzyprzewodową
    > A czy nie prościej i taniej byłoby zakupić autotransformator?

    Nie. Autotransformator nie zapewnia izolacji.

    Doraźnie można podpiąć ladę do ziemii. Oczywiście bezpieczniki muszą być bez
    tego gwoździa w środku :-)

    --
    Desoft