  • 31. Data: 2011-04-07 22:30:22
    Temat: Re: Laboratoria EMC
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Podobną sytuację miałem, gdy chciałem kupić układy Analog Devices. Też
    wysłałem ze dwa maile do polskiego dystrybutora. Zero odzewu. Zadzwoniłem.
    Pani obrażona, że zakłócam jej spokój telefonem poleciła napisać maila.
    Oczywiście także zero odzewu. W końcu wyszperałem drugiego dystrybutora, w
    miarę żwawego.

    A teraz pozytywny przykład. Potrzebowałem kiedyś do publikacji kilka danych
    o tych pojazdach jednoosiowych firmy Segway. Napisałem do USA maila. Po
    chyba dwóch dniach dostałem FedExem foldery, pytkę z fotografiami. Jak wtedy
    liczyłem, to w przeliczeniu na złotówki taka ekspresowa przesyłka kosztowała
    chyba ze 200zł.

    R.

  • 32. Data: 2011-04-07 23:51:05
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > W czym ten faks jest dla nich lepszy od maila?

    Właśnie. Ja jeszcze czuję jakąś taką wrogość sprzedawców w tych firmach
    jakby robili ci łaskę i to irytujące wypytywanie. W wielu firmach z Warszawy
    już przestałem dawno kupować. Za to kupuję z USA z DigiKeya wiele scalaków,
    które są znacznie tańsze niż w Polsce. Kupuję w Niemczech ale w Farnellu w
    UK nie, bo drogo. W digi keyu jest wiele pozycji z mojej listy akurat dużo
    tańszych i przesyłka za darmo powyżej pewnej kwoty ale zwykle kupuję za
    więcej.

    mam natomiast problem ja sam z klientami i świadczeniem im pomocy
    technicznej. Proszę ich żeby zadzwonili przez SKYPE z komputera gdzie chodzi
    soft nadzorujący urządzenia. jak klient kumaty to mi udostępni widok pulpitu
    przez skype i zaraz mu powiem co źle wpisał. Przeważnie problemy są z
    niewiedzy i szybko do rozwiązania byle było jak się połączyć i zobaczyć co
    sie dzieje. Ale wielu nie potrafi używać komputera i nici z pomocy
    technicznej. Przez telefon jest wielki kłopot jak klient cienko mówi do tego
    po Angielsku (ja mówię w miare dobrze). Role się odwróciły :-)
    Ale nigdy nie jestem arogancji ani nie wypytuję. Gość mówi, że ma kłopot to
    go nie pytam gdzie kupił od kogo i po co :-)

  • 33. Data: 2011-04-08 06:16:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-04-07 22:16, Andrzej Ekiert pisze:
    > Ech, wiedziałem, że popełniam błąd pisząc o 2 rzeczach na raz ;-)
    > Dziękuję tym, którzy odpowiedzieli na pytanie główne. Szukam dalej...

    Będę w poniedziałek w jednym z laboratoriów to się popytam (jak nie
    zapomnę oczywiście). Niestety dość daleko, bo Gdynia.

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2011-04-08 10:35:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > No i tak chyba trzeba będzie robić.

    Przykre to, ale przy takim podejściu i chęci rządów europejskich do
    zadłużania się, to niedługo nie tylko będziemy kupować u Chińczyków ale i
    pójdziemy do nich w jasyr. Najgorsze jest to, że obecnie nie bardzo można
    cokolwiek z tym zrobić, bo albo się tą tendencję pogłębia albo się plajtuje.
    Wszak rachunek ekonomiczny najważniejszy.

  • 35. Data: 2011-04-08 10:39:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości

    > Przykład sprzed tygodnia. Napisałem do firmy do działu technicznego, czy
    > ich urządzenie poradzi sobie w konkretnych warunkach. Brak odpowiedzi.
    > Zauważyliśmy także, że na Automaticonie pytamy wystawcy o pewien parametr
    > falownika (na tyle istotny, że przesądza, czy weźmiemy do rozruchu
    > falownik za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy zamówimy opornicę), a on
    > opowiada bajki i podaje ogólniki z instrukcji -- konstruując pytanie na
    > trzy różne sposoby, podając przykłady nie uzyskujemy odpowiedzi.

    Co ty byś chciał w odpowiedzi uzyskać, jeśli ten wystawca to przecież
    marketing i zarządzanie skończył i gdyby nie przeczytał tej instrukcji to by
    nie wiedział czym na tych targach handluje.

  • 36. Data: 2011-04-08 10:59:25
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > cokolwiek z tym zrobić, bo albo się tą tendencję pogłębia albo się
    > plajtuje. Wszak rachunek ekonomiczny najważniejszy.

    Gdybym nagle dostał kontrakt na 5 lat na stałe dostawy czegoś tam to nigdy
    bym nie zatrudnił ludzi u nas. Natychmiast bym znalazł fabryczkę w Chinach,
    która by mi wszystko robiła :-)

  • 37. Data: 2011-04-08 11:49:44
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-08 12:59, Lelek@ pisze:

> [...]
    > nigdy bym nie zatrudnił ludzi u nas. Natychmiast bym znalazł fabryczkę w
    > Chinach, która by mi wszystko robiła :-)

    Z chinami jest problem tego rodzaju o czym sie juz wielu przekonalo ze
    jak tylko chinczyki zwietrza interes to bedziesz mial szybko 100
    konkurencyjnych fabryczek ktore tluka to samo.

    :):):)

  • 38. Data: 2011-04-08 12:56:18
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Zakarm" <t...@s...com> wrote in message

    > Z chinami jest problem tego rodzaju o czym sie juz wielu przekonalo ze jak
    > tylko chinczyki zwietrza interes to bedziesz mial szybko 100
    > konkurencyjnych fabryczek ktore tluka to samo.

    A tam. I tak mogą szpiegować po świecie i podrabiać. Można zamawiać na inną
    firmę żeby nie wleźli na twoją stronę www i nie zobaczyli co robisz.
    Nic nie jest wieczne. Robisz coś latami i nagle zaczyna ktoś robić to samo i
    cały interes upada. Miałem tak wielokrotnie.
    U nas to samo jak ja zwietrzę twoją produkcję to zacznę robić kompatybilne
    wyroby za połowę twojej ceny :-)
    Takie życie ale jak zaczniesz zatrudniać, inwestować w miejsca pracy i
    stanie się to u nas to po 2 miesiącach jesteś niewypłacalny.
    Na koniec dobiją cię PiP i reszta.

  • 39. Data: 2011-04-08 14:32:27
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Chyba domyślam się ,o którego dystrybutora idzie..:-).
    Kiedy chciałem kupić układy AD serii ADM walnął taką cenę ,że u Farnella
    było dwa razy taniej.
    Po krótkiej rozmowie stwierdził,że wobec tego może sprzedać w tej samej
    cenie co Farnell.
    Podziękowałem...kupiłem u Farnella.
    Dla zasady.

    Swoją drogą pomagałem znajomemu w uruchomieniu DDS AD9835.
    Beznadziejna dokumentacja. Mnóstwo błędów.Przedzieranie na oślep.
    Ale uwagi (bardzo krytyczne) wysłane do AD podziałały i napisali nową AN,
    którą konsultowali mailem...:-).
    Trzeba tylko chcieć...
    Tym razem "chciało się" Liamowi z Irlandii.
    Nawet zgodnie z sugestiami zamieścił zrzuty z TEKa i sekwencje rozkazowe.

    Ktoś tu użył trafnego określenia o polityce redukcji kosztów.
    Dobry inżynier aplikacyjny to facet (panie przepraszam), który zęby zjadł na
    zakresie, którym się zajmuje.
    Nie może być tani.
    Tani to atrapa.
    I niestety tyle jest wart.
    Odpędzi tylko klientów.

  • 40. Data: 2011-04-08 17:42:19
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 23:34:55 wkwj <w...@g...pl> napisał(a):

    > Na Politechnice Wrocławskiej jest certyfikowane laboratorium EMC -
    > http://www.krt.pwr.wroc.pl/pkem/lab1.php. Nie wiem, czy robią akurat
    > to, czego poszukujesz ale można zapytać.
    > Tylko na wszelki wypadek nie mailowo :-)))

    Trafiłeś. To oni są jedną z firm, które nie raczyły mi odpowiedzieć :-P

    ae