  • 11. Data: 2009-05-10 20:06:56
    Temat: Re: LCD na LPT (na USB)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mirek pisze:

    > Z BUSY to problemu nie będzie - wystarczy podać na stałe NOT-BUSY,
    > gorzej może być faktycznie z ACK (o ile jest niezbędny)
    Jest niezbędny, musi się pojawić, i to z pewnym opóźnieniem (a nie od
    razu, bo lcd nie zdąży przyjąć danych, a port już zmieni stan)

    > - może wystarczy podać zanegowany sygnał STROBE?
    Dobry pomysł, a jeszcze lepszy - przed negatorem dać jakiś układ
    opóźniający RC.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2009-05-10 20:25:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    BartekK pisze:

    > Oj zadziała(łby) gdyby napisać odpowiedni soft + parę kabelków mądrze
    > skręcić. Na wyjściu przejściówki USB-LPT masz wszsytkie potrzebne linie
    > LPT (DATA0-DATA7, sterowanie itp), trzeba tylko przekonać przejściówkę
    > że na jej końcu wisi drukarka (i przyjmuje dane z linii D0-D7), oraz
    > wysyłać do tej drukarki odpowiednie "znaki" odpowiadające odpowiednim
    > stanom pinów D0-D7, ale przyjmując sterowanie 4bit oraz brak odczytu
    > (tylko zapis) do lcd - to wystarczy.

    No to już może lepiej kupić najtańszy konwerter USB->RS232 (na Allegro
    kabelki USB do starych komórek po ok. 5 zł) i dokleić do niego ulubiony
    mikrokontroler (kolejne 5 zł) - oby nóżek starczyło na podłączenie LCD.
    Standardowy w tym przypadku protokół CrystalFontz jest w sieci
    wystarczająco dobrze opisany, można znaleźć też przykłady softu go
    obsługującego (tzn. gadające z komputerem przez UART oraz z równoległym
    modułem LCD). Zaletą jest dodatkowo zasilanie wyświetlacza z 5V (USB) -
    to rozwiązanie wygrywa z LPT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-05-11 17:38:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > No to już może lepiej kupić najtańszy konwerter USB->RS232
    [...]
    > Zaletą jest dodatkowo zasilanie wyświetlacza z 5V (USB)

    Możesz podać przykład takiego konwertera z wyprowadzonym zasilaniem?
    Miałem w łapach, ze 3 różne konwertery do nokii i niestety żaden nie
    miał wyprowadzonego zasilania z USB.

  • 14. Data: 2009-05-11 20:26:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 21:47:49 +0200, Mirek wrote:

    >Z BUSY to problemu nie będzie - wystarczy podać na stałe NOT-BUSY,
    >gorzej może być faktycznie z ACK (o ile jest niezbędny) - może wystarczy
    >podać zanegowany sygnał STROBE?

    Dawno temu to Busy byl niezbedny, ale to bylo pare windowsow temu :-)

    J.

  • 15. Data: 2009-05-14 00:16:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

> [...]
    >
    > Możesz podać przykład takiego konwertera z wyprowadzonym zasilaniem?
    > Miałem w łapach, ze 3 różne konwertery do nokii i niestety żaden nie

    Ale dlaczego chcesz stuprocentowego gotowca? Jeżeli brakuje jednego
    przewodu to go dolutuj i po sprawie. Zasilanie 5V ze złącza USB (AFAIR
    pin nr 1) i tak musi trafiać na scalak konwertera USB-UART, jeżeli
    trzeba to go wyprowadź na zewnątrz. I tak przecież musisz czymś zastąpić
    tą wtyczkę Nokii, Samsunga czy inną. Najlepiej w ogóle rozbebeszyć
    kompletnie gotowy konwerter i zintegrować ze swoim urządzeniem (w jednej
    obudowie obok wyświetlacza), obok dodasz ładne gniazdko USB-B i będzie
    gites.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-05-14 20:19:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > :-o
    > Ale dlaczego chcesz stuprocentowego gotowca?

    Bo mi się odciski robią od roboty :-)

    > Jeżeli brakuje jednego
    > przewodu to go dolutuj i po sprawie.

    Konwerter najczęściej jest zalany razem ze wtykiem USB. Wybebeszanie
    mija się z celem, a tym bardziej wbudowywanie tego w urządzenie.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 17. Data: 2009-05-14 20:47:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Konwerter najczęściej jest zalany razem ze wtykiem USB. Wybebeszanie
    > mija się z celem, a tym bardziej wbudowywanie tego w urządzenie.

    No to kup konwerter USB-UART zbudowany na bazie układu FTDI FT232. Do
    dostania m.in. w Propox. Płytka z gniazdkiem USB-B i scalakiem, bez
    obudowy. Idealne do zintegrowania ze swoim urządzeniem. Tyle że kosztuje
    ze 30-50 zł (dawno nie patrzyłem na ich stronę www).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-05-15 19:45:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > obudowy. Idealne do zintegrowania ze swoim urządzeniem. Tyle że kosztuje
    > ze 30-50 zł (dawno nie patrzyłem na ich stronę www).

    Kabel od telefonu 5..10zł. Chyba jednak zostanę przy tym rozwiązaniu.