  • 51. Data: 2020-04-01 14:25:43
    Temat: Re: Kwarantanna 3
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.04.2020 o 13:57, Budzik pisze:

    > Ja tam sie Zenkowi nie dziwie - wszak on całkiem niedługo dostanie od
    > Niemców odszkodowanie wojenne.
    > Wtedy zacznie pisac wielka litera.

    Taki Ortograficzny Żołnierz Wyklęty. A może po prostu nie wie,
    że wojna się skończyła? Jak ten japoński żołnierz, Hiroo Onoda,
    który w filipińskiej dżungli potrzebował 29 lat, by zorientować
    się, że II wojna światowa już się skończyła. No, ale 75 lat na
    Bałutach? Polak potrafi.

  • 52. Data: 2020-04-01 14:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

> [...]
    > który w filipińskiej dżungli potrzebował 29 lat, by zorientować
    > się, że II wojna światowa już się skończyła. No, ale 75 lat na

    Staruszek u spowiedzi:
    - Proszę księdza, w czasie wojny ukrywałem człowieka u mnie w piwnicy.
    - To bardzo dobry uczynek, chwalebny!
    - Ale proszę księdza, za każdy dzień musiał mi płacić 100 dolarów.
    - To zrozumiałe, ryzykowałeś życiem, to żaden grzech.
    - Co za ulga - mówi staruszek, oddala się na parę kroków, ale po chwili
    wraca i niepewnie pyta:
    - A może powinienem mu powiedzieć, że wojna się już skończyła?

    (chociaz ja wole wersje z zydówka która codziennie robi mu loda :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 53. Data: 2020-04-01 15:02:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 01.04.2020 o 01:42, J.F. pisze:

    >No jak ktoś dostał informację, że będzie musiał 2 tygodnie na dupie
    >siedzieć, a do Żabki mu za daleko, no to sam wiesz co.

    Nie kazdy wie, ze Zabki otwarte.

    >Albo niech dzwoni do Mateusza

    Sekretariat nie odbiera do poniedzialku :-)

    >Mogą być takie przypadki, ale to pojedyncze w skali kraju a nie
    >masowe zjawisko.

    Czemu nie ? Takich mieszkajacych samotnie troche jest,
    a wyjazdy calymi rodzinami tez sie zdarzaja.

    >Poza tym, to że ktoś mieszka samotnie nie oznacza, że nie ma
    >znajomych rodziny, która zakupy mogłaby mu ogarnąć.

    A rodzina daleko ...

    > Ostatecznie też pozostaje Mateusz.

    Ale dopiero w poniedzialek :-)

    J.

  • 54. Data: 2020-04-01 15:06:23
    Temat: Re: Kwarantanna 3. Turkmenistan.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AntkoF" napisał w wiadomości grup

    >Turkmenistan jest lepszy od komuny PiS, tam zabroniono informować,
    >pisać i mówić "coronawirus". Oficjalnie nikt się nie zaraził
    >i nikt nie umarł z powodu koronawiusa.

    https://www.prawo.pl/zdrowie/zakaz-publicznego-wypow
    iadania-sie-lekarzy-na-temat-epidemi,499036.html

    "Konsultanci wojewódzcy w dziedzinie epidemiologii dostali właśnie od
    wiceminister zdrowia od Józefy Szczurek-Żelazko pismo zobowiązujące
    ich do tego, aby przestali wypowiadać się publicznie na temat epidemii
    koronawirusa. Nie powinni informować społeczeństwa o brakach w
    dostępie do środków zabezpieczenia osobistego, o brakach sprzętu czy
    liczbie zakażeń i zgonów w poszczególnych jednostkach medycznych.

    Takie opinie może wypowiadać - zdaniem wiceminister zdrowia - jedynie
    konsultant krajowy w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia czy Głównym
    Inspektorem Sanitarnym"

    J.

  • 55. Data: 2020-04-01 15:48:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-04-2020 o 13:57, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Punkt pierwszy czyli co?

    1. Jeśli nie, to nie przetestują.

    > A ja to jestem taki upierdliwy klient ze wysle skan mailem i niech oni
    > potem udowadniaja, ze majac telefon do mnie nie byli w stanie
    > zweryfikowac ze ja to ja i ze to pismo jest ode mnie.
    > Maila mojego zreszta tez maja.

    Oni to mają gdzieś, szukają powodów dla których mogliby nie przyjąć
    wypowiedzenia, a nie odwrotnie.

    Zgodnie z ich regulaminem forma pisemna, koniec kropka, podpisu
    kwalifikowanego nie uznają.

  • 56. Data: 2020-04-01 16:21:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.03.2020 o 18:59, Budzik pisze:

    > No to jak ktos samotny ma dochowac kwarantanny?

    Gadałem dziś z policjantem, który chodzi po mieście z listą osób podaną
    kwarantannie i sprawdza ich obecność w domu. Powiedział, że starają się
    przez domofon lub przez drzwi pogadać z każdym kwarantannowiczem,
    szczególnie uczuleni są na osoby starsze i samotne. Pytają czy potrzeba
    jakieś pomocy, chociażby w postaci właśnie zakupów, jeżeli tak to
    powiadamiają PCPR i ten ostatni zajmuje się sprawunkami.
    Tyle od Policji.

  • 57. Data: 2020-04-01 16:51:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.04.2020 o 15:02, J.F. pisze:

    > Nie kazdy wie, ze Zabki otwarte.

    Był czas przywyknąć.

    > Sekretariat nie odbiera do poniedzialku :-)

    No ale Mateusz ma swoich ziomali w terenie; wojewoda, starosta,
    ostatecznie wójt/burmistrz.
    Dziś się dowiedziałem, że PCPRy zajmują się organizacją zakupów dla
    tych, którzy nie mają innej pomocy.

    > Czemu nie ? Takich mieszkajacych samotnie troche jest,
    > a wyjazdy calymi rodzinami tez sie zdarzaja.

    No ale nie wszyscy samotni zostali poddani kwarantannie. Na razie
    wszyscy w kraju umierają na kronowirusa, nie ma ofiar wypadków, a już
    tym bardziej głodu.

    > A rodzina daleko ...

    Na kwarantannę można się udać do rodziny, podaje się po prostu adres pod
    którym będzie taką osobę kontrolować Policja.
    Nawet dla bezdomnych, wracających z zagranicy porobiono gdzieniegdzie
    miejsca, w których mieli dobywać kwarantanntę. U mnie to akurat
    zorganizowali w akademikach.

    > Ale dopiero w poniedzialek :-)

    Dajmy chłopu odpocząć. Misję ma.

  • 58. Data: 2020-04-01 16:58:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Tyle od Policji

    I w praktyce wygląda że tak to działa.
    Żony kuzyn jutro kończy kwarantannę. Sam siedział te 2 tyg w mieszkaniu.
    Codziennie telefon od policji i machanie przez okno. Pytają czego mu trzeba, w
    pierwszym tygodniu dwa razy mu duże paczki żywnościowe dowiezli. Przywozili strażacy.
    W drugim tygodniu już nie potrzebował to i nie dowozili. Bieżące drobne zakupy, mu
    brat dostarcza dodatkowo. MOPS też się z nim kontaktował i dwa worki węgla mu pod
    drzwi dowieźli. Jako że w piecu kaflowym pali to opału aż nadto.

  • 59. Data: 2020-04-01 17:22:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > dostarcza dodatkowo. MOPS też się z nim kontaktował i dwa worki
    > węgla mu pod drzwi dowieźli. Jako że w piecu kaflowym pali to opału

    dzieki za inform - dobrze wiedziec ze mozna liczyc na pomoc.

    Łyzka dziegciu jest taka ze od kiedy dowiedzielismy sie ze ta kwarantanna
    polegała na odosobnieniu pojedynczych osób a nie wszystkich
    wspollokatorów danego mieszkania to własciwie cały trud wydaje sie być
    daremny...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 60. Data: 2020-04-01 17:26:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2020 o 07:24, nadir pisze:

    > Mogą być takie przypadki, ale to pojedyncze w skali kraju a nie masowe
    > zjawisko.

    Masowe czy nie (a wcale nie takie rzadkie), to skoro państwo odbiera
    wolności obywatelskie (prawnie czy bezprawnie), to jego psim obowiązkiem
    jest zapewnić żarcie. Z czym nawet państwo się zgadza (ma zapewnić
    wojewoda), tylko "zapomniało" przepisów wykonawczych wydać.

    --
    Shrek