  • 61. Data: 2013-02-13 19:43:58
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-02-13 19:14, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:511bd4fc$0$1305$6...@n...neostrada
    .pl...

    > I gdzie tu widzisz jakikolwiek wałek, bo nie łapię?
    Ale wiesz, co to jest S.K.A. i po co taka forma jest wprowadzona w
    przepisach? Tylko przez przypadek okazało się, że jest inaczej
    opodatkowana, niż inne spółki kapitałowe i dlatego teraz mnóstwo spółek
    się przerabia. A jak myślisz, co się stanie po nowelizacji kodeksu
    spółek handlowych, która już jest zapowiadana?

    > Zapłacić dwukrotnie podatek od tych samych dochodów, to by było uczciwe,
    > a zapłacić ten sam podatek raz - tak jak wszyscy inni, to już nie jest?
    > Zaiste - dziwna logika.
    Nie. Podwójne opodatkowanie jest nieuczciwe. Co nie zmienia faktu, że
    masowe przerabianie spółek to to samo, co bankowozy i pomoc drogowa -
    wymuszone przez państwo legalne wałki, żeby się nie dać oskubać.

  • 62. Data: 2013-02-13 19:50:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale wiesz, co to jest S.K.A. i po co taka forma jest wprowadzona w
    > przepisach?

    Oczywiście.

    > Tylko przez przypadek okazało się, że jest inaczej opodatkowana, niż inne
    > spółki kapitałowe

    Nie znam tematu opodatkowania, chociaż pracę dyplomową pisałem ze spółek
    komandytowych.
    Możesz krótko rozwinąć jak jest z tym opodatkowaniem?

    > Nie. Podwójne opodatkowanie jest nieuczciwe. Co nie zmienia faktu, że
    > masowe przerabianie spółek to to samo, co bankowozy i pomoc drogowa -
    > wymuszone przez państwo legalne wałki, żeby się nie dać oskubać.

    Jak legalne to nie wałki, tylko obrona przed mafią.
    Zapewne różni nas tylko kwestia nazewnictwa, to co Ty nazywasz wałkiem czy
    wiochą, jak oceniam jednoznacznie pozytywnie.

  • 63. Data: 2013-02-13 22:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał

    > Nie znam tematu opodatkowania, chociaż pracę dyplomową pisałem ze spółek
    > komandytowych.
    > Możesz krótko rozwinąć jak jest z tym opodatkowaniem?

    Chyba poszedł spać, to pozwolę się wtrącić.
    Pozwala stworzyć konstrukcję, która legalnie "przepompowuje"
    zyski, za których wygenerowanie odpowiada postać spółki kapitałowej,
    do inwestora, występującego w roli komplementariusza.
    5% akcji w ręku komandytariusza (akcjonariuszy), 95% akcji w ręku
    komplementariusza, i już 95% przychodu jest opodatkowana raz.
    To czy część "kapitałową" stanowi np. jednoosobowa spzoo
    w całości w ręku inwestora jest już sprawą zupełnie uboczną :>

    Całość oczywiście wiąże się z manewrami stawkami podatkowymi:
    kiedyś podatek od dywidendy był proporcjonalnie znacznie niższy
    niż najwyższa stawka PIT, a CIT (mimo, że również wysoki)
    nie sięgał poziomu PIT.
    Przy wysokim zysku nie było więc wielkiej motywacji do manipulacji
    zyskiem, bo CIT+podatek od dywidendy (już obniżonej o CIT) nie
    dawał jakiejś drastycznej różnicy, ale od tego czasu:
    - CIT znacznie obniżono (i to chyba jest główny czynnik)
    - podatek od dywidend podniesiono do poziomu "skali liniowej" (19%)
    (tu zmiana była mniejsza, AFAIR długo było 15%).

    Więcej chyba nie trzeba do uzyskania jasności :)

    Zamotali tym podwójnym opodatkowaniem.
    Nie da się ukryć, że jest to "podatek od bezpieczeństwa" (inwestor
    nie ryzykuje osobistym bankructwem oraz relatywnie łatwo może
    zbyć część inwestycji), ale kilkanaście procent działa odstraszająco
    (19% od 81% pierwotnego zysku, trochę ponad 15% pierwotnego
    zysku).

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2013-02-14 00:20:22
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2013-02-13 00:31, megrims pisze:
    > A jak kratkowcy wjadą tam, gdzie będzie znak zakazu B-5 to mandat :)
    Znak B5:

    Oznacza zakaz ruchu:
    1). samochodów ciężarowych o DMC przekraczającej 3,5 t,
    2). ciągników samochodowych,
    3). pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych o DMC
    przekraczającej 3,5 t,
    4). ciągników rolniczych,
    5). pojazdów wolnobieżnych.
    Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa
    oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na
    tabliczce.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 65. Data: 2013-02-14 08:18:10
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 19:50:12 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie znam tematu opodatkowania, chociaż pracę dyplomową pisałem ze spółek
    > komandytowych.
    > Możesz krótko rozwinąć jak jest z tym opodatkowaniem?
    Zobacz ten filmes
    https://www.youtube.com/watch?v=gXhq3Zt5M6Q
    Człowiek tłumaczy co i jak.

    --
    Franc

  • 66. Data: 2013-02-14 11:32:18
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.02.2013 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Dla niego nie jest to "dojazd do pracy" :)
    > Podobnie zresztą dla zleceniobiorcy.

    Z ciekawości: dlaczego?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 67. Data: 2013-02-14 13:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Chyba chodziło nie o jeżdżenie do pracy, a stosowanie tacho
    > i innych rygorów "transportowych" :>

    no no, tylko, że zdaje się tacho itp to nie jest wymóg dla ciezarówek tylko
    dla pewnej grupy cieżarówek.
    Po za tym problem stawiany jest na głowie.
    Podstawowe pytanie to:
    - po co przedsiębiorcy chcą jeżdzić ciezarówkami. Ano nie chcą.
    To tak samo jak z OC - po co chcemy płacić za cały rok zamiast np. za
    miesiące kiedy jeżdzimy. Ano nie chcemy. Musimy.

  • 68. Data: 2013-02-14 13:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > To jeźdz Oktawią. W czym problem, to tobie zależy, żeby to była
    > ciężarówka.

    Nie, odliczającemu zależy żeby odliczyć.
    To że od samochodu A można a od B nie można to tylko kruczki wymyślone
    przez urzędników.

    > I jeżeli jesteś

    > Moje też. Ale ale czy można dojazdy do pracy wrzucić w koszty?

    A dlaczego nie?
    Wszyscy pracujący na etacie odliczają, to dlaczego prowadzący Dg mieliby
    nie odliczać?

  • 69. Data: 2013-02-14 14:21:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-14 13:00, Budzik wrote:

    > A dlaczego nie?
    > Wszyscy pracujący na etacie odliczają, to dlaczego prowadzący Dg mieliby
    > nie odliczać?

    Że jak?

    Shrek.

  • 70. Data: 2013-02-14 14:43:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jaroslaw Postawa nabazgrał(a):

    .pl...
    > To Ci wytłumaczę prostym językiem - przy tamtej wypowiedzi były takie dwa
    > symbole oznaczające uśmiech. Nie zależy mi na dodatkowym utrudnianiu życia
    > innym. To, czego bym chciał, to żeby państwo nie utrudniało życia mi. Mam
    > auto, jadę do klienta - to jest mój koszt i chcę go rozliczyć. Nie chcę
    > tego robić szukając dziur w prawie i zastanawiając się, kiedy dorwie mnie
    > jakaś kontrola oraz czy będą mieli rację.

    Rozmażyłem się ... kto by nie chciał żeby było to takie proste i oczywiste
    ,.