  • 51. Data: 2013-02-13 18:27:33
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:511ac054$0$26694$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > To mi przypomniało, jak kiedyś na przejście graniczne podjechała wypasiona
    > fura z kratką i była wielka awantura, że cofnęli go na pas dla ciężarówek
    > (coś koło doby czekania). :)

    A dostawczaki gdzie stały?

  • 52. Data: 2013-02-13 18:29:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To jeszcze im dodajmy prawo jazdy C, viatolle i wszystkie inne
    > ograniczenia dla ciężarówek i problem kratek sam się rozwiąże.

    A jaki masz problem z kratkami?
    Obstawiam, że jedyny to szczera zazdrość.

    Załóż firmę i kup sobie kratkowoza, w czym problem?
    Że trzeba by więcej pracować i mimo to można by nic nie zarobić, a ZUS-y
    musieć zapłacić?
    Takie życie - przecież chyba wiesz czego zazdrościsz.

  • 53. Data: 2013-02-13 18:35:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik k...@g...com ...

    > To może problemem są zbyt niskie składki zdrowotne

    A może za wysokie koszty takiej redystrubucji?
    A obywatel by lepiej wydał swoją kasę, gdyby mógł sam decydować gdzie i jak
    chce ją wydać?

    Tylko co by zrobić z milionamui darmozjadów z budżetówki w takim przypadku?
    Jeszcze musieliby się wziąć za jakąś pożyteczną pracę - to byłby dramat
    społeczny.

  • 54. Data: 2013-02-13 18:50:39
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-02-13 18:29, Cavallino pisze:

> [...]
    > musieć zapłacić?
    > Takie życie - przecież chyba wiesz czego zazdrościsz.

    Misiu drogi, sprawdź sobie łaskawie, gdzie pracuję, a potem w ten sposób
    komentuj.

    I nie zazdroszczę. Wkurza mnie po prostu to, że żeby można było auto
    niezbędne do pracy rozliczyć w kosztach i odliczyć VAT to trzeba
    kombinować. A kratkowozem nie będę jeździł, bo dla mnie to wiocha.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 55. Data: 2013-02-13 19:01:38
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-02-13 11:00, Franc pisze:

    > Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka pt. "wałek". Optymalizacja
    > podatkowa to nie wałek.
    W wielu przypadkach jest to wałek. Przynajmniej moralnie, bo na chwilę
    obecną mniej lub bardziej legalny. Jak myślisz, dlaczego tak popularne w
    tej chwili są spółki komandytowo-akcyjne? Żeby nie płacić podwójnego
    podatku od tego, co udziałowiec takiej spółki dostanie. Dlaczego ludzie
    rejestrują firmy w UK? Żeby nie płacić 1000PLN ZUS bez sensu, nie móc
    dostać się do lekarza, w zasadzie nie dostawać chorobowego i nie liczyć
    na emeryturę.

    > Można zwiększyć "koszty" swojej działalności
    > poprzez "odpowiednie" zarejestrowanie samochodu - to też nie wałek.
    Też wałek. Aczkolwiek powinno być tak, że możesz normalnie mieć auto
    firmowe i normalnie je rozliczać. Chociażby tak jak komputery. Cwaniaki
    i tak sobie poradzą i nie zapłacą, ale ktoś, kto chciałby w prosty
    sposób prowadzić firmę ma ciągle kłody pod nogi.

    > Teraz wyobraź sobie, że jesteś w UK i tam możesz wszystko wrzucić w koszty
    > - łącznie z trawką zasianą przed Twoją firmą. To dopiero jest wałek, co?
    > :-)
    A to akurat mi nie przeszkadza. Pod warunkiem, że ta trawa jest przed
    firmą, a nie przed prywatną rezydencją właściciela gdzieś w ciepłych
    krajach.

    Zresztą u nas też nie jest najgorzej. Z rzeczy, które realnie potrzebuję
    do pracy to jak na razie napotkałem problem tylko z autami, paliwem i
    okularami. Resztę spokojnie rozliczam. Okulary są szczególnie
    kuriozalne, bo swoim pracownikom muszę takowe refundować, ale US
    stwierdził, że mi przecież do pracy nie są one potrzebne (praca przy
    komputerze, żeby nie było).

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 56. Data: 2013-02-13 19:11:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wkurza mnie po prostu to, że żeby można było auto niezbędne do pracy
    > rozliczyć w kosztach i odliczyć VAT to trzeba kombinować.

    I jak zakażesz w praktyce tychże kratek to będzie łatwiej?
    Bo chyba nie bardzo chwyciłem ideę Twojego wywodu.

  • 57. Data: 2013-02-13 19:14:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > tej chwili są spółki komandytowo-akcyjne? Żeby nie płacić podwójnego
    > podatku od tego, co udziałowiec takiej spółki dostanie.

    I gdzie tu widzisz jakikolwiek wałek, bo nie łapię?
    Zapłacić dwukrotnie podatek od tych samych dochodów, to by było uczciwe, a
    zapłacić ten sam podatek raz - tak jak wszyscy inni, to już nie jest?
    Zaiste - dziwna logika.

  • 58. Data: 2013-02-13 19:25:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-02-13 00:36, k...@g...com pisze:
    > W dniu wtorek, 12 lutego 2013 23:54:29 UTC+1 użytkownik Pa_blo napisał:
    (ciach)
    > Tylko jak Ci pikawa wysiądzie to nie chciej nowej na koszt podatników. Sam zapłać
    za przeszczep. A potem kupuj lekarstwa bez dopłaty. Tak będzie chyba uczciwie.

    Państwo i tak wydaje na pierdoły zamiast na leczenie obywateli. Służba
    zdrowia leży i kwiczy i uwierz mi - mam coś na ten temat do powiedzenia.
    Od sierpnia walczę z nowotworem u 3-letniego syna.

    Niedługo NFZ będzie refinansował tylko amulety. Na nic więcej nie będzie
    kasy.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 59. Data: 2013-02-13 19:33:31
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-13 18:50, Jaroslaw Postawa pisze:
    > A kratkowozem nie będę jeździł, bo dla mnie to wiocha.

    aaa, za lans trzeba płacić ;)

    Lukasz

  • 60. Data: 2013-02-13 19:36:08
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-02-13 19:11, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:511bd26a$0$1221$6...@n...neostrada
    .pl...

    > I jak zakażesz w praktyce tychże kratek to będzie łatwiej?
    > Bo chyba nie bardzo chwyciłem ideę Twojego wywodu.

    To Ci wytłumaczę prostym językiem - przy tamtej wypowiedzi były takie
    dwa symbole oznaczające uśmiech. Nie zależy mi na dodatkowym utrudnianiu
    życia innym. To, czego bym chciał, to żeby państwo nie utrudniało życia
    mi. Mam auto, jadę do klienta - to jest mój koszt i chcę go rozliczyć.
    Nie chcę tego robić szukając dziur w prawie i zastanawiając się, kiedy
    dorwie mnie jakaś kontrola oraz czy będą mieli rację.