  • 101. Data: 2010-06-16 23:18:39
    Temat: Re: Ktos ma jeszcze watpliwosci - analog czy trzy dyski?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > Słabość i owszem, ale użyszkodnika, nie technologii.
    > Ta druga jest bez znaczenia.

    Dobra, niech Ci będzie :)

    adam

  • 102. Data: 2010-06-16 23:18:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" napisał

    > A może żyjemy w równoległych wszechświatach? ;-)

    Nigdy nie wiadomo - "Są rzeczy na niebie i ziemi o których się filozofom
    nie śniło" ; )

    > Z tego co zauważyłem u siebie rysy powstają głównie w maszynkach do cięcia
    > foliowania filmów, naprawdę paskudne rysy zrobili mi jak oddałem pocięty
    > film do zrobienia drugich odbitek w CeWe {przyklejają wtedy do perforacji
    > filmu taki kartonik}. Reszta uszkodzeń to wina jednego z moich aparatów i
    > sporadycznie jakieś drobne uszkodzenia niewiadomego pochodzenia.

    No to może też być przyczyna, o tym zapomniałem.

    > Środki bezpieczeństwa jakie stosuję są proste, filmy trzymam w
    > przeźroczystych koszulkach więc nie muszę ich wyciągać żeby znaleźć klatkę
    > którą potrzebuję, _zawsze_ łapię film za krawędzie i nigdy nie zbieram
    > kurzu
    > przeciągając film między palcami a już zbieranie wody z negatywu jakimiś
    > szczypcami jest barbarzyństwem które powinno być zakazane prawem
    > międzynarodowym ;-)

    Wiesz, ja też się staram nie narobić więcej zamętu. Ale po tym co zobaczyłem
    na filmach, które były bodaj raz wyjęte do obejrzenia, a potem leżały
    bezpiecznie zapakowane...

    > Jak ktoś jest nieuważny to nie ma znaczenia ile kopii zrobi i tak coś
    > spi...y.

    Zgadza się, ale jednak do zniszczenia już 2 kopii trzeba jakiegoś podwójnego
    idiotyzmu, a przed tym nic się nie uchowa ; )

    > A Jak Ci padnie pamięć w cyfrówce to się wyleczysz z "zabawy w cyfrę"?
    > ;-)

    Powiem tak - w obrębie cyfry wypracowałem sobie taki sposób działania, że
    strat już nie mam. Ostatnie jakie pamiętam to z dziesięć lat temu - płyty CD
    przestały się odtwarzać. Tyle, że na płytach były kopie zrobione przy
    przenosinach z dysku na dysk. Czyli z trzech osobnych archiwów jedno trafił
    szlag (choć szczątkowo, tylko niektóre fotografie stały się nieczytelne). Od
    tamtego momentu nie używam już ani CD, ani tym bardziej DVD.
    W tej chwili mam najistotniejsze rzeczy na trzech dyskach w dwóch różnych
    lokalach.
    Taki sposób zabezpieczenia się jest dla materiału analogowego
    _niewykonalny_.

    Tym razem postanowiłem nie dotykać nigdy więcej kliszy ; )

    adam

  • 103. Data: 2010-06-16 23:18:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > I co to niby zmienia?
    > Papirusy przetrwały, to rolka celuloidu nie przetrwa? Jak będzie miała
    > tyle szczęścia co papirus, to przetrwa. Jak nie, to dyski ktoś sformatuje
    > i pornosy na nich nagra.

    Masz rację, ostatecznie ktoś może nacisnąć czerwony guzik i srrru - cała
    planeta w szmaty : )

    adam

  • 104. Data: 2010-06-17 00:14:28
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Ktos ma jeszcze watpliwosci - analog czy trzy dyski?

    Ja mam wątpliwości.

    Cyfra jest tania, szybka i wygodna ale jak się zastanowić ...

    W archiwach negatywy mają już po kilkadziesiąt lat, najstarsze ze 100
    i są to oryginały.
    Jaki nośnik cyfrowy, z powszechnie używanych, wytrzyma 100 lat?

    W połowie XIX wieku była taka burza słoneczna, że przestały działać
    telegrafy a wszędzie były takie zorze, że noc stawała się dniem.
    Naukowcy obecnie szacują na podstawie dotychczasowej aktywności
    Słońca, że takie coś może się znów wydarzyć wciągu kilku lat.
    Zastanawiam się jak się zachowają dyski?

    Nośniki optyczne też mają swoje wady.

    Wychodzi na to, że najlepiej trzymać odbitki/wydruki ~A4. Czyli w
    sumie analog górą.

  • 105. Data: 2010-06-17 04:48:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    mg pisze:
    > W archiwach negatywy mają już po kilkadziesiąt lat, najstarsze ze 100
    > i są to oryginały.
    > Jaki nośnik cyfrowy, z powszechnie używanych, wytrzyma 100 lat?

    Ale po co ma wytrzymywać 100 lat? Ma wytrzymać 3 lata, potem się
    skopiuje. Niestety, raz na trzy lata trzeba będzie poświęcić trzy
    minuty, nie ma lekko... A każda kopia zawsze będzie oryginałem, tak na
    marginesie.
    Uprzedzając następną wątpliwość, dane trzyma się w postaci nadmiarowej,
    odpornej na niewielki uszczerbek (choć ja osobiście trzymam tylko z
    sumami kontrolnymi, aż takim paranoikiem nie jestem).

> [...]
    > Słońca, że takie coś może się znów wydarzyć wciągu kilku lat.
    > Zastanawiam się jak się zachowają dyski?

    Będą sobie grzecznie siedzieć w pudełkach po czekoladkach.

    > Nośniki optyczne też mają swoje wady.

    Tak duże, że praktycznie sensu nie mają.

    > Wychodzi na to, że najlepiej trzymać odbitki/wydruki ~A4. Czyli w
    > sumie analog górą.

    Nie, wychodzi na to, że jeszcze pięć lat należy trzymać trzy dyski, a
    potem trzy pendrive.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 106. Data: 2010-06-17 04:50:20
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Papirusy przetrwały, to rolka celuloidu nie przetrwa? Jak będzie miała
    > tyle szczęścia co papirus, to przetrwa. Jak nie, to dyski ktoś sformatuje

    A mi się nie chce odpowiadać na każdy Twój post, z góry traktujący wszystko
    na "nie".

    Więc, aby odzyskać dane z talerzyków teoretycznie trzeba je podmienić -
    nazwijmy to w inkubatorze, teoretycznie, praktycznie da radę i bez tego, w
    przeciwieństwie do ciebie znam to nie tylko z teorii.
    Ze sformatowanych hdd i nadpisanych nawet, da się sporo uratować, nie chce
    mi się gadać o tym bo to temat bez końca, ale może popatrz po pstryku na lcd
    i kasuj od razu, bo i tak wszystko szlag trafi.....

    powodzenia

    elm

  • 107. Data: 2010-06-17 06:01:58
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-17 06:48, Janko Muzykant pisze:
    > Tak duże, że praktycznie sensu nie mają.
    nie zgadzam sie, maja ta zalete co pendrive czyli sa odporne na upadek.
    I sa chyba odporne na zalanie, czego pendrive ani dysk nie oferuja.

    A z tymi trzema dyskami to widze pewien problem logistyczny - robiac
    backup musisz do tej piwnicy i tesciowej sie przejsc aby dyski
    przymiesc, a potem znowuz je odniesc. A czlowiek leniwy jest...
    Marx

  • 108. Data: 2010-06-17 06:29:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nieee, tak prosto to nie.
    > Generalnie mam problem ze starymi negatywami B&W. Z częścią kłopot ten,
    > że źle przechowywane (rysy, syfy od strony emulsji), inne,
    > przechowywane dobrze też nie grzeszą ani czystością, ani brakiem rys.

    Czary:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/skan_nikon.jpg
    mary:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/skan_nowy_v2.jpg

    ;)

  • 109. Data: 2010-06-17 06:48:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 15:01:16 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Trafo? Coś z niej W OGÓLE zostało? W takim łuku to miała wysokie
    > prawdopodobieństwo odparować.

    Jak pewnie kojarzysz z Długiej rozchodzą się linie przesyłowe, jedna z
    nich idzie przez Górkę Szczepińską na Osobowice. To są takie bardzo
    wysokie słupy, bo przechodzą nad Odrą.

    Co z niej zostało nie wiem, nie patrzyłem, ale widoku samego wyładowania
    (które *widziałem*) oraz widoku spadającego ciała nie zapomnę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 110. Data: 2010-06-17 08:33:27
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/17/2010 1:18 AM, adam pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" napisał

    > Zgadza się, ale jednak do zniszczenia już 2 kopii trzeba jakiegoś
    > podwójnego idiotyzmu, a przed tym nic się nie uchowa ; )

    Albo zrobienia błędu którego świadomości się nie ma, np. tak jak to
    niżej opisałeś, uwierzeniu że CD są trwałe ;-)

    > Powiem tak - w obrębie cyfry wypracowałem sobie taki sposób działania,
    > że strat już nie mam...
    > W tej chwili mam najistotniejsze rzeczy na trzech dyskach w dwóch
    > różnych lokalach.

    I są one niedostępne bez komputera do którego możesz je podpiąć. Swoją
    drogą, dyski czy używane czy nie mają tendencję do padania.

    > Taki sposób zabezpieczenia się jest dla materiału analogowego
    > _niewykonalny_.

    No jak niewykonalny? Robisz skan filmu, zabezpieczasz go na drodze
    elektronicznej a negatyw metodami standardowymi - i nawet upadek
    cywilizacji nie pozbawi Cię dostępu do Twoich negatywów ;-)

    > Tym razem postanowiłem nie dotykać nigdy więcej kliszy ; )

    Mnie bardziej bawi robienie zdjęć niż ich backupowanie, ale to Twój
    wybór przy czym wolisz spędzać wolny czas :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt