-
11. Data: 2011-09-23 18:26:40
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:
> Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
> momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
> tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
> że umrze ze starości.
> Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.
Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, duże silniki z zapasem mocy,
których nie trzeba kręcić aby względnie dynamicznie się poruszać
potrafią być o rząd wielkości trwalsze. Dość skrajnym przykładem niech
będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.
Pozdrawiam
Paweł
-
12. Data: 2011-09-23 18:49:47
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:
> Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Że jak?
Shrek.
-
13. Data: 2011-09-23 19:40:12
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>> Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
>
> Że jak?
>
najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.
-
14. Data: 2011-09-23 19:45:58
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisał(a):
> Przypadek 2.
> Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
> zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
> kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie
> żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h.
> Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali
> mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny
zestaw pytan.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
15. Data: 2011-09-23 20:04:59
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "maniac" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j5i4ri$2ug$...@n...task.gda.pl...
>Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-)
>dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
>posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
>generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500
>RPM.
>Przypadek 1.
>Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
>3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
>to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
>lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
>zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
>prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.
>Przypadek 2.
>Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
Aby na pewno wie ?
>zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
>kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
>nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220
>km/h.
Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-)
100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h.
>Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
>skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
>Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2.
Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220
to widzi przez minute co pol roku.
A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy
tym gaz do deski.
Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ...
ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-)
A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow"
http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm
W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej
okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-)
J.
-
16. Data: 2011-09-23 20:41:48
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: to <t...@x...abc>
begin DoQ
> Dość skrajnym przykładem niech
> będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.
Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc
przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne
zaszlamienie nagarem.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
17. Data: 2011-09-23 21:12:59
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Robson <r...@...pl>
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.
R
-
18. Data: 2011-09-23 21:15:54
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
> Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
> eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc
> przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
> rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne
> zaszlamienie nagarem.
>
a dlaczego?
przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu
to gdzie jest max m? w tym silniku?
-
19. Data: 2011-09-23 23:05:12
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisał(a):
> Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.
> Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
> momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
> tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
> że umrze ze starości.
> Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.
Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na
wyzszym biegu jezdzil.
Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
biegu zamiast "200" na 5-tym.
No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..
A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.
J.
-
20. Data: 2011-09-24 01:35:58
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-09-23 19:40, PM wrote:
>
>>> Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
>>
>> Że jak?
>>
> najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
> jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.
Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji.
Shrek.