  • 1. Data: 2014-02-16 23:08:59
    Temat: Ktora platforma? AMD vs Intel
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Hej, skladam kolejny PC, tym razem kuzynowi i mam takie pytanie ...

    Kilka DOBRYCH miesiecy temu wyszla podstawka 1150 dla intela, teraz planuja
    wypuscic nowa 2011-3, przy jednej i drugiej problemem moga okazac sie
    starsze zasilacze lub brak odpowiedniej opcji w BIOS.
    No i to mieszanie, wymiana, nie wiadomo jakiej platformy sie trzymac. Ktora
    za 1rok czy trzy pzwoli na modernizacje komputera.

    AMD z kolei zostaje nadal przy swojej AM3+ co jest oczywiscie dla nas
    plusem.
    Minus z mojej strony, to nizsze taktowanie zegara RAM itd w produktach dla
    platformy AMD, brak PCI-E 3.0 (PCI-E x16 8Gb 2.0 vs 16Gb 3.0) i kilka
    innych roznic. Pobor mocy wyzszy przy AMD, ale...

    A jak obecnie wyglada wsparcie dla arch. x64 ? Obaj producencji w 100% ja
    wspierają, czy Intel nadal jedzie na jakims emulatorze i czesciowym tylko
    wsparciu?

    Tak dla Waszej ciekawości.
    AMD A10-7700K vs "nowszy" AMD FX-8320
    95 W vs 125 W
    konstrukcja 28 nm vs 32 nm
    RAM 2133 vs 1866
    PCI-e 3 vs 2
    tranzystory 2410mln vs 1200mln
    podstawka AM2 vs AM3
    k.graficzna tak vs nie
    cena: 600zl vs 610zl

    Co prawda na A10 nie pogra w nowe gry, ale FX potrzebuje oddzielnej
    elektrowni, zreszta i7 tez lepiej nie wypada
    65W 3,1GHz
    150W 6core 3,5GHz Sandybridge-E
    Jedynie Haswell prezentuje sie przyzwoicie: 22nm 3,5GHz 4Cores 84W - 1250zl
    za CPU! LOL

    Czy oni sobie wszyscy jaja z nas robią?
    Co tu wybrac, chcialo by sie A10, ale co ja potem zrobie z socketem?
    Za to przyszlosciowy AM3+ to jakas tragednia, procesory sa gowno warte...
    Intel z kolei zongluje podstawkami jak klaun w cyrku, po Haswell i 1150
    planuje przejscie w tym roku na 2011-3

    KURWx - poradzcie cos!

    Chcę:
    PCI-Ex 3.0
    3,5-4GHz CPU
    TDP rzedu 100W
    Szybka, stabilna i niezawodna przyszlosciowo platforma.

    Co radzicie?

    T.V.

  • 2. Data: 2014-02-17 08:46:28
    Temat: Re: Ktora platforma? AMD vs Intel
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    T.V.M1M2M3NMM4 nabazgrał(a):

    > KURWx - poradzcie cos!

    Nie policzyłeś inflacji w wzrostu cen energii w ciągu roku :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-02-17 08:52:52
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 23:08:59 +0100, T.V.M1M2M3NMM4 napisał(a):

    > Tak dla Waszej ciekawości.
    > AMD A10-7700K vs "nowszy" AMD FX-8320
    > 95 W vs 125 W
    > konstrukcja 28 nm vs 32 nm
    > RAM 2133 vs 1866
    > PCI-e 3 vs 2
    > tranzystory 2410mln vs 1200mln
    > podstawka AM2 vs AM3
    > k.graficzna tak vs nie
    > cena: 600zl vs 610zl

    FM2+ a nie AM2 dla A10. Podstawka FM ma dużo większą szansą coby coś na nią
    wyszło w przyszłości. Seria FX według AMD jest martwa. Porównywanie
    energooszczędnego APU przeznaczonego raczej do komputerów All-in-One z
    ośmiordzeniowcem jest co najmniej dziwne. Chcesz mieć dużą wydajność za
    rozsądną cenę bierz jakiegoś i5. Masz za dużo pieniędzy - kupuj i7. FX
    sprawdza się tylko u tych co dużo kodują w h.264. W tym jest nie do
    pobicia. Chcesz coś małego energooszczędnego i nie chcesz dokupywać grafiki
    bierz A8 - A10.

  • 4. Data: 2014-02-17 16:11:48
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 08:52:52 +0100, Leszek K. napisał(a):

> [...]
    > sprawdza się tylko u tych co dużo kodują w h.264. W tym jest nie do
    > pobicia. Chcesz coś małego energooszczędnego i nie chcesz dokupywać grafiki

    Moj blad z ta podstawka, fakt AMD twierdzi ze seria APU FM2+ bedzie
    utrzymana, za kilka m-cy maja wyjsc nowe procki.

    Post wyzej - zrobilem przeliczenie ceny AMD/Intel + zuzycie pradu - Intel
    to padaka :p

    T.V.

  • 5. Data: 2014-02-17 19:17:03
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

> [...]
    > sprawdza się tylko u tych co dużo kodują w h.264. W tym jest nie do
    > pobicia. Chcesz coś małego energooszczędnego i nie chcesz dokupywać grafiki

    No dobra mam pomysl- fajnie by bylo jak ktos odciagna by mnie o macierzy i
    klawiatury, bo to po kosztach leci...
    Klawiszy szukam mechanicznych, z malym skokiem.
    Mysz: zmienna rozdzielczosc, programowalne przyciski, obecnie mam X-718F,
    ale wysluzona, leciwa, obdarta i kabel przestaje laczyc (bedzie do drugiego
    kompa :D )

    Mysz: Microsoft Sidewinder X8 - 200zl
    Klawisze: Razer BlackWidow - 400zl
    HDD: 2x Segate ST1000DM003 - 400zl
    SSD 1x - 300zl
    Plyta na Z77 lub nowszy (OC) - 300zl
    i3-4130 3,4GHz - 419zl
    2x 8GB 1600MHz - 560zl
    Zasilacz: CX500 - 220zl
    Nagrywarka Pioneer BDR-208EBK - 329zl
    SUMA: 3128zl

    K. graficzna i procek do wymiany za 7m-cy jak tylko intel wprowadzi:
    LGA 2011-3 i nowe Broadwell. Grafike zmienie na HD7950, a CPU na i7 z "K" w
    nazwie.
    Slyszal ktos czy i7 beda wyposazone w inne = lepsze uklady niebawem?
    (rodzina na podstawce LGA 1150)

    Korci mnie by kupic teraz HD 7770 - 300zl, pozniej kupie 7950 to slabsza
    bedzie do innego kompa tak samo jak i3-4130.

    Jak to widzicie?

    T.V.