eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma pierwszenstwo ??,.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 163

  • 61. Data: 2016-04-09 20:28:50
    Temat: Re: skr?t w prawo.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 09.04.2016 o 07:44, Ignacy pisze:

    > Mam bardzo mocne wsparcie w konstrukcji skrzyżowania,
    > czyli budowa skrzyżowania i oznakowanie.
    > Tzn., że po opuszczeniu drogi głównej ruch jest skierowany
    > na dwa pasy, czyli każdy kierowca jedzie swoim pasem
    > i ich kierunki jazdy nie przecinaja się.
    > Stosuje się przepisy o zmianie pasa.
    >
    >> liczy się tylko interpretacja czy po manewrze masz tutaj prawo zająć
    >> lewy pas i czy będzie to częścią skrętu.
    >
    > skręt kończy się tam gdzie kończy się namalowana powierzchnia wyłączona.
    > Dalej są dwa równoległe pasy ruchu i chcąc zająć lewy pas,
    > należy ustąpić.
    >
    Czyli reguła pierwszeństwa samochodu z prawej nie istnieje?
    Bo wszędzie na nieoznakowanej jezdni można sobie wyobrazić swój pas
    ruchu na który chce wjechać konkurent?


  • 62. Data: 2016-04-10 14:40:42
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo ? Ten z lewej.
    Od: "Ignacy" <h...@c...yt>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:b5bfgbtq4gea2rrp4bhlmu9dfa8pfrkv6v@4ax.com...
    Fri, 8 Apr 2016 14:55:55 +0200, w <ne89oj$gdp$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):
    > On 08.04.2016 10:00, r...@k...pl wrote:
    > > Thu, 7 Apr 2016 17:58:22 +0200, w <ne602n$45o$3@node1.news.atman.pl>,
    > > Shrek 1@wp.pl> napisał(-a):
    > >> On 07.04.2016 11:22, r...@k...pl wrote:
    > >>
    > >>> A gdzie skrzyżowanie kończy się? Dokładnie na przecięciu tych zjazdów,
    > >
    > > skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    > > ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    > > przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; .....

    > Czy teraz już wszystko jasne?
    http://nr.waw.pl/wp-content/uploads/2013/04/Rys.-6.-
    Wyjaz-z-lacznicy-z-pierwszenstwem-Kopiowanie.jpg

    Nic to nie wyjaśnia.

    Powyższe połączenie dróg jest dokładnie oznakowane
    i z tego oznakowania wynika kto ma pierwszeństwo.

    "Nasze" połączenie jezdni nie jest oznakowane.


  • 63. Data: 2016-04-10 14:45:10
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ? Ten z lewej.
    Od: "Ignacy" <h...@c...yt>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:ala4gbt01gob0u45fojc534g8dm54o56m4@4ax.com...

    > Ale skręcając w prawo mamy dowolność w wyborze pasa.

    Tylko wtedy gdy wykonujesz manewr skrętu.
    Tutaj manewr skrętu skończył się w miejscu gdzie
    jest koniec namalowanej powierzchni wylączonej.
    Od tego miejsca jedziesz już drugą drogą, prawym pasem.

    > Zgadza się, po skręcie są 2 niewyznaczone pasy, ale możemy zająć lewy pas.

    Możesz zająć lewy, ale powinieneś przepuścić tego na lewym,
    bo zmieniasz pas i PoRD tego wymaga.


  • 64. Data: 2016-04-10 15:17:19
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: "Ignacy" <h...@c...yt>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:nebhko$bfj$1@pippin.nask.net.pl...
    >W dniu 09.04.2016 o 07:44, Ignacy pisze:
    >
    >> Mam bardzo mocne wsparcie w konstrukcji skrzyżowania,
    >> czyli budowa skrzyżowania i oznakowanie.
    >> Tzn., że po opuszczeniu drogi głównej ruch jest skierowany
    >> na dwa pasy, czyli każdy kierowca jedzie swoim pasem
    >> i ich kierunki jazdy nie przecinaja się.
    >> Stosuje się przepisy o zmianie pasa.
    >>
    >>> liczy się tylko interpretacja czy po manewrze masz tutaj prawo zająć
    >>> lewy pas i czy będzie to częścią skrętu.
    >>
    >> skręt kończy się tam gdzie kończy się namalowana powierzchnia wyłączona.
    >> Dalej są dwa równoległe pasy ruchu i chcąc zająć lewy pas,
    >> należy ustąpić.
    >>
    > Czyli reguła pierwszeństwa samochodu z prawej nie istnieje?

    W tym przypadku ta reguła nie ma zastosowania, bo dwa pojazdy
    spotykają się jadąc równolegle, każdy po swoim pasie.
    Ich kierunki jazdy mogą się przeciąć wtedy, gdy jeden z nich zechce zmienić
    pas. Wtedy stosuje się przepis o zmianie pasa.

    > Bo wszędzie na nieoznakowanej jezdni można sobie wyobrazić swój pas ruchu
    > na który chce wjechać konkurent?

    Mój pas ruchu nie może biec w kierunku wymyslonym przeze mnie,
    czyli dowolnym, tylko musi być zgodny z osią jezdni
    i biec mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
    Jeżeli konkurent chce wjechać to musi ustąpić.


  • 65. Data: 2016-04-11 10:10:08
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 10.04.2016 o 15:17, Ignacy pisze:

    >
    > W tym przypadku ta reguła nie ma zastosowania, bo dwa pojazdy
    > spotykają się jadąc równolegle, każdy po swoim pasie.
    > Ich kierunki jazdy mogą się przeciąć wtedy, gdy jeden z nich zechce zmienić
    > pas. Wtedy stosuje się przepis o zmianie pasa.
    >
    To teraz pomyśl o sytuacji, że dwa pojazdy jadą równolegle nieoznakowaną
    drogą i droga się w pewnym momencie powoli zwęża do jednego pasa. I
    nawet widać, że zwęża się raczej z prawej strony.
    Kto ma według ciebie pierwszeństwo?

    > Mój pas ruchu nie może biec w kierunku wymyslonym przeze mnie,
    > czyli dowolnym, tylko musi być zgodny z osią jezdni
    > i biec mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
    > Jeżeli konkurent chce wjechać to musi ustąpić.
    >
    Ależ sobie przecież wymyślasz, tak jak ci pasuje.
    Osi jezdni i pasów równoległych do krawężnika można w opisanej sytuacji
    narysować kilka rodzajów.
    W szczególności taki, który prowadzi z prawej strony na wjeździe prosto
    do lewego wyjazdu a właściwie, patrząc z poniższego miejsca na wprost.

    https://www.google.pl/maps/@50.8763571,20.5980912,3a
    ,75y,344.23h,61.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQA5XASzA8gKC
    ZyhYeB6vZQ!2e0!7i13312!8i6656

    I nawet, jeśli wyobrażasz sobie jakiś lewy pas na wjeździe to powinien
    cie on zaprowadzić do skrętu w lewo a nie w prawo.
    Poza tym, jak już wspominałem kodeks drogowy jest jednakowy dla
    wszystkich, niezależnie czy to rower, samochód osobowy czy największa
    nawet ciężarówka.
    Wyobraź sobie ciężarówkę z prawej strony, która zajmie prawie całą
    szerokość jezdni w kolizyjnym miejscu.
    Gdzie będziesz rysował swój rzekomy pas?
    I też będzie miejsce na dyskusje o urojonych pasach i pierwszeństwie z
    lewej?


  • 66. Data: 2016-04-11 12:29:40
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: "Ignacy" <h...@c...yt>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:nefm50$rbg$1@pippin.nask.net.pl...
    >W dniu 10.04.2016 o 15:17, Ignacy pisze:
    >>
    >> W tym przypadku ta reguła nie ma zastosowania, bo dwa pojazdy
    >> spotykają się jadąc równolegle, każdy po swoim pasie.
    >> Ich kierunki jazdy mogą się przeciąć wtedy, gdy jeden z nich zechce
    >> zmienić pas. Wtedy stosuje się przepis o zmianie pasa.
    >>
    > To teraz pomyśl o sytuacji, że dwa pojazdy jadą równolegle nieoznakowaną
    > drogą i droga się w pewnym momencie powoli zwęża do jednego pasa. I nawet
    > widać, że zwęża się raczej z prawej strony.
    > Kto ma według ciebie pierwszeństwo?

    Jeżeli nie ma oznakowania, to pierwszenstwo ma ten po prawej.

    >> Mój pas ruchu nie może biec w kierunku wymyslonym przeze mnie,
    >> czyli dowolnym, tylko musi być zgodny z osią jezdni
    >> i biec mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
    >> Jeżeli konkurent chce wjechać to musi ustąpić.
    >>
    > Ależ sobie przecież wymyślasz, tak jak ci pasuje.
    > Osi jezdni i pasów równoległych do krawężnika można w opisanej sytuacji
    > narysować kilka rodzajów.
    > W szczególności taki, który prowadzi z prawej strony na wjeździe prosto do
    > lewego wyjazdu a właściwie, patrząc z poniższego miejsca na wprost.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.8763571,20.5980912,3a
    ,75y,344.23h,61.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQA5XASzA8gKC
    ZyhYeB6vZQ!2e0!7i13312!8i6656

    Przecież pisałem, ze pas nieoznaczony ma być równoległy do osi jezdni.
    Jeden pas ma być możliwie blisko prawej krawędzi, a drugi, jezeli się
    zmieści, będzie równolegle obok pierwszego.
    Ty zrobiłeś jezdnię z jednym pasem nieoznaczonym na ukos,
    a tam są dwa pasy i nie na ukos, a zgodnie z osią jezdni.

    > Poza tym, jak już wspominałem kodeks drogowy jest jednakowy dla
    > wszystkich, niezależnie czy to rower, samochód osobowy czy największa
    > nawet ciężarówka.
    > Wyobraź sobie ciężarówkę z prawej strony, która zajmie prawie całą
    > szerokość jezdni w kolizyjnym miejscu.
    > Gdzie będziesz rysował swój rzekomy pas?
    > I też będzie miejsce na dyskusje o urojonych pasach i pierwszeństwie z
    > lewej?

    Jeżeli to będzie pojazd zajmujący całą szerokość jezdni to wtedy na takiej
    jezdni jest tylko jeden pas ruchu i pojazd nadjezdzający z lewej
    nie ma pierwszeństwa, bo musi przepuścić tego z prawej.
    W omawianym miejscu to musiałyby spotkać się dwa kombajny
    i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo. Dwa kombajny równolegle
    na tej jezdni nie zmieszczą się.


  • 67. Data: 2016-04-11 12:42:44
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 11.04.2016 o 12:29, Ignacy pisze:

    > W omawianym miejscu to musiałyby spotkać się dwa kombajny
    > i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo. Dwa kombajny równolegle
    > na tej jezdni nie zmieszczą się.
    >
    No właśnie. Kombajn ma pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu.
    Dlaczego rower czy osobowy ma nie mieć?



  • 68. Data: 2016-04-11 13:27:43
    Temat: Re: skręt w prawo.
    Od: "Ignacy" <h...@c...yt>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:nefv33$269$1@pippin.nask.net.pl...
    >W dniu 11.04.2016 o 12:29, Ignacy pisze:
    >
    >> W omawianym miejscu to musiałyby spotkać się dwa kombajny
    >> i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo. Dwa kombajny równolegle
    >> na tej jezdni nie zmieszczą się.
    >>
    > No właśnie. Kombajn ma pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu.
    > Dlaczego rower czy osobowy ma nie mieć?

    Dla kombajnu ta droga ma tylko jeden pas ruchu.
    Samochód obok tam sie nie zmieści.
    W tym miejscu kierunki ruchu krzyżują się
    i pierwszeństwo ma ten z prawej, czyli kombajn,
    bo tak chce PoRD.

    Przy dwóch pasach nieoznaczonych, kierunki
    ruchu tam nie krzyżują się, każdy pojazd jedzie swoim pasem.
    Kierunki ruchu skrzyżują się tylko wtedy, gdy któryś zechce
    zmienić pas.


  • 69. Data: 2016-04-12 13:24:44
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-01 o 16:10, kasia pisze:
    > Witam
    > Kto ma tutaj pierwszenstwo ?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.8757213,20.5987312,3a
    ,75y,291.69h,89.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSPT6azKAGv1z
    -XLAWN4TRg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
    >
    >

    Jeżeli zaraz za Twoim skrętem w prawo nie mieściły by się się obok
    siebie 2 samochody to pierwszeństwo przysługiwałoby Tobie, bo jesteś z
    prawej strony, a pasy nie są wyznaczone. Jeżeli mieszczą się dwa
    samochody obok siebie wtedy możecie wjechać jednocześnie.

    > Jade w prawo i pozniej w lewo
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.875802,20.5982794,3a,
    75y,271.11h,69.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sozS20m7Ory6A8
    O3zpIEq1w!2e0!7i13312!8i6656
    >
    >
    > Ja myśle że Ja, a koleżanka mówi że ten z lewej strony
    >
    > Kto ma racje ?

    Ale w tym przypadku prawdopodobnie mieszczą się 2 samochody obok siebie.
    Jeżeli tak jest to masz do czynienia z dwoma, ale niewyznaczonymi pasami
    ruchu. Aby skręcić w lewo musisz zmienić pas ruchu. Nieważne, że tam nie
    ma linii dzielących pasy ruchu. Nawet jak nie ma namalowanych linii
    dzielących pasy to i tak musisz traktować, że tam są te dwa pasy ruchu.
    Różnica pomiędzy pasami niewyznaczonymi, a wyznaczonymi jest tylko w
    przypadku wyprzedzania z prawej strony. W tym miejscu jeżeli nie ma
    linii dzielącej pasy ruchu nie wolno jest wyprzedzać z prawej strony.
    Gdyby była tam linia przerywana to wtedy można by było wyprzedzać z
    prawej strony.
    Jeżeli za tym pierwszym zakrętem w prawo, chcesz skręcić w lewo musisz
    zmienić pas ruchu lub przeciąć lewy pas. Skoro zmieniasz pas ruchu to
    musisz ustąpić pierwszeństwa temu, kto już się porusza tym pasem, na
    który chcesz wjechać lub go przeciąć.
    Prawdopodobnie chodzi Ci właśnie o taką sytuację. Zatem koleżanka ma rację.

    Ponadto gdyby jadący lewym pasem chciał zjechać na prawy pas także musi
    ustąpić pierwszeństwa jadącemu prawym pasem.


  • 70. Data: 2016-04-13 10:41:42
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 8 Apr 2016 16:26:57 +0200, w <ne8f3a$m9o$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > On 08.04.2016 16:03, r...@k...pl wrote:
    >
    > >>> Czy teraz już wszystko jasne?
    > >>> http://nr.waw.pl/wp-content/uploads/2013/04/Rys.-6.-
    Wyjaz-z-lacznicy-z-pierwszenstwem-Kopiowanie.jpg
    > >>
    > >> Pokaż tak oznakowane skrzyżowanie. Zresztą, nawet jeśli takie istnieje
    > >> ma się nijak do tego z naszego zdjęcia.
    > >
    > > https://www.google.pl/maps/@52.2925183,21.0172678,3a
    ,75y,163.29h,81.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2g0kjVNGzj3z
    l2_v47wyrg!2e0!7i13312!8i6656
    >
    > Ale to jest zupełnie inne skrzyżowanie.

    Zupełnie takie samo skrzyżowanie, tylko że z oznakowaniem poziomym dla opornych
    :).

    > > Bo gdy znaki pionowe są powtórzone na jezdni, to nabierają większej mocy?
    >
    > Nie. Po prostu gdyby ich nie było, to... by ich nie było i pierwszeństwo
    > byłoby inne.

    Gdyby ich nie było, to pierwszeństwo byłoby takie samo. Znaki masz wcześniej
    (pionowe), tutaj dodatkowo masz namalowaną linię zatrzymania i powtórzone znaki
    pionowe.

    > Zresztą masz to opisane w artykule na który się powołujesz.
    > Sugerujesz, że gdyby nie było tych trójkącików na jezdni i dodatkowej
    > linni w poprzek pasów, to można by ze zjazdu wpieprzyć się na lewy pas
    > mając pierwszeństwo? Bo jak dla mnie to wyraźnie tam pasy zmieniasz. A
    > oznakowane tego skrzyżowania jest słabe - można było to zrobić znacznie
    > lepiej.

    Oczywiście. Gdyby nie było linii ciągłej, to mógłbyś tak zrobić. Nie podoba
    się? Pisz na Wiejską, że usunięcie przepisu iż przy skręcie w prawo masz zająć
    prawy pas było głupim pomysłem :).

    > Gdyby oznakowanie poziome nie było potrzebne, to by go nie malowano.

    Taaa. Na przedmiotowym skrzyżowaniu oznakowanie jest potrzebne, ale go nie
    wymalowane, nawet pod prąd można sobie jechać.

    > W
    > tym wypadku namalowano powierzchnię wyłączoną z ruchu i powoduje to, że
    > na skrzyżowaniu możesz sobie wybrać pas prawy albo prawy. Jak potem
    > chcesz go zmienić, to wolno ci na zasadach ogólnych.

    Ty i Ignacy musicie sobie przeczytać definicję skrzyżowania po wielokroć,
    najlepiej z przykładami i interpretacjami. Na 90% to skrzyżowanie kończy się
    nawet za tą odnogą po lewej stronie (tą, którą można pojechać pod prąd).


    ---
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: