  • 1. Data: 2015-08-11 11:33:14
    Temat: Krótka historia zmiany danych w PZU
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Kupiłem w maju samochód. Nie wypowiedziałem OC, w związku z czym
    przeszło ono na mnie. Poprzedni właściciel opłacił pierwszą z dwóch rat
    za OC (polisę zawarł na początku maja). Swój samochód zarejestrowałem,
    dostałem tablice, dowód rejestracyjny itp.

    Ostatnio przyszło pismo z PZU, że do 13 sierpnia mam zapłacić II ratę
    OC. Tyle, że w tym dniu mija zaledwie nieco ponad trzy miesiące od
    wydania obecnej polisy OC, a nie pół roku. Ale OK - zadzwonię,
    rekalkuluję, zapłacę i nie będę musiał pamiętać.

    Przez infolinię nie da się. Tylko w oddziale lub u agenta. Błagam -
    kupić można przez internet, telefon, a banalna zmiana danych tylko
    osobiście?!

    Wybrałem się zatem do oddziału PZU, bo z pracy mam niedaleko i uważałem,
    że w oddziale będzie szybciej i mniej problemowo - w końcu mają
    wszystkie te swoje systemy, ludzi do obsługi... Na załatwienie sprawy
    CZEKAŁEM PÓŁTOREJ GODZINY! A byłem czwarty w kolejce, jak wszedłem. Nie
    dość, że na sali obsługi nie ma żadnego systemu numerków, tylko miłe
    panie (bez ironii) każdorazowo muszą wstawać zza biurka (nierzadko
    przerywając obsługę klienta, co jeszcze ją przedłuża), wypytywać klienta
    o sprawę i kierować do odpowiedniego biurka, to za ubezpieczenia
    komunikacyjne odpowiada... jedna osoba! A jeszcze przede mną Rosjanin
    próbował ubezpieczyć firmowy samochód - niestety ,,system" bardzo długo
    na to nie pozwalał, potem zwlekał z ,,wydaniem zgody".

    Dobra teraz ja. ,,Poproszę umowę kupna". Miałem przy sobie nowy, ważny,
    wydany na mnie dowód rejestracyjny, ale podobno to nie wystarczy. A
    przecież dowód rejestracyjny jest wydawany na podstawie tejże umowy.
    Dodatkowo PZU jest w posiadaniu kopii umowy, bo sprzedający zgłosił fakt
    sprzedaży do PZU, w końcu na tej podstawie przysłano do mnie prośbę o
    zapłatę. Nie - ma być umowa. W końcu udało mi się wynegocjować dosłanie
    skanu po południu (uff!).

    Dodatkowo w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że miałem 14 dni na
    zgłoszenie w PZU faktu nabycia pojazdu - ale art. 32 ustawy dotyczy
    sprzedającego, z tego co rozumiem.

    Chciałem rekalkulować składkę według moich danych. Wyszło osiem złotych
    rocznie taniej. OK, mówię, zmieniamy. Ale okazało się, że w takim
    przypadku muszę zawrzeć nową polisę od dziś i zacząć ją opłacać. Nie
    można inaczej. W ustawie nic takiego nie znalazłem. Dobra, pal sześć
    (no, około sześć złotych, bo skutek rekalkulacji powinien być na dzień
    dzisiejszy), mam już dość, zostawiamy.

    Zbliżamy się do finału - płatność (kartą, uff!) i wypisanie nowego
    potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia. Jest tylko jeden problem -
    potwierdzenie owo to DWIE KARTKI FORMATU A4 wypisane ręcznie, KTÓRE MAM
    WOZIĆ ZE SOBĄ. Plus oczywiście potwierdzenie polisy poprzedniego
    właściciela. Niestety, segregatora na to nie dostałem...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2015-08-11 15:16:57
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Ładnych parę lat temu miałem podobną przygodę w Warcie. Tyle, że tam zajęło mi to
    całe pół godziny. Rekalkulację miałem w górę o kilkanaście zł, a z tego co pamiętam,
    to wszystko co potrzebowałem do zmiany umowy, to dowód os i rejestracyjny. Ale
    pewności nie mam :)
    W każdym razie poszło szybko i bezboleśnie.

  • 3. Data: 2015-08-12 10:27:26
    Temat: Re: Krótka historia zmiany danych w PZU
    Od: sandman <s...@p...wprost.pl>

    W dniu 2015-08-11 o 11:33, LEPEK pisze:

> [...]
    > WOZIĆ ZE SOBĄ. Plus oczywiście potwierdzenie polisy poprzedniego
    > właściciela. Niestety, segregatora na to nie dostałem...

    Benefia - jeden mail ze skanem umowy i po 4 dniach przyszła pocztą
    zmieniona polisa ;)

    --
    sandman

  • 4. Data: 2015-08-17 01:03:29
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LEPEK"

    Dodatkowo w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że miałem 14 dni na
    zgłoszenie w PZU faktu nabycia pojazdu - ale art. 32 ustawy dotyczy
    sprzedającego, z tego co rozumiem.
    ---
    Swoją drogą, patrzę na przepis i... nie bardzo rozumiem co jest konsekwencją
    niezgłoszenia przez sprzedającego. Jeśli np zgłosi po tych 14 dniach to co ?

[...]
    Kolorowe ksero nie daje zauważyć, że coś jest kopią.

  • 5. Data: 2015-08-17 18:49:16
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 01:07:31 UTC+2 użytkownik re napisał:
    > Swoją drogą, patrzę na przepis i... nie bardzo rozumiem co jest
    > konsekwencją niezgłoszenia przez sprzedającego.
    > Jeśli np zgłosi po tych 14 dniach to co ?

    Ja zgłosiłem sprzedaż po 7 czy 8 tygodniach. Nikt się nie czepiał, tylko dostałem
    odpowiedź, chyba z automatu, że "dziękujemy za informację i aktualizację danych".

  • 6. Data: 2015-08-17 23:59:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "rzymo"

> [...]

    Ja zgłosiłem sprzedaż po 7 czy 8 tygodniach. Nikt się nie czepiał, tylko
    dostałem odpowiedź, chyba z automatu, że "dziękujemy za informację i
    No właśnie. Też przekroczyłem i się zastanawiam czy wynika z tego jakiś
    prawny aspekt