-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Subject: Re: Krótka historia zmiany danych w PZU
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mqcffs$19j$1@speranza.aioe.org>
From: sandman <s...@p...wprost.pl>
Date: Wed, 12 Aug 2015 10:27:26 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.1.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <mqcffs$19j$1@speranza.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 150812-0, 2015-08-12), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 60
Message-ID: <55cb036b$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.146.185.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
X-Trace: 1439368043 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8366 188.146.185.194:16108
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4229
X-Received-Body-CRC: 4040060139
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567041
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-08-11 o 11:33, LEPEK pisze:
>
> Kupiłem w maju samochód. Nie wypowiedziałem OC, w związku z czym
> przeszło ono na mnie. Poprzedni właściciel opłacił pierwszą z dwóch rat
> za OC (polisę zawarł na początku maja). Swój samochód zarejestrowałem,
> dostałem tablice, dowód rejestracyjny itp.
>
> Ostatnio przyszło pismo z PZU, że do 13 sierpnia mam zapłacić II ratę
> OC. Tyle, że w tym dniu mija zaledwie nieco ponad trzy miesiące od
> wydania obecnej polisy OC, a nie pół roku. Ale OK - zadzwonię,
> rekalkuluję, zapłacę i nie będę musiał pamiętać.
>
> Przez infolinię nie da się. Tylko w oddziale lub u agenta. Błagam -
> kupić można przez internet, telefon, a banalna zmiana danych tylko
> osobiście?!
>
> Wybrałem się zatem do oddziału PZU, bo z pracy mam niedaleko i uważałem,
> że w oddziale będzie szybciej i mniej problemowo - w końcu mają
> wszystkie te swoje systemy, ludzi do obsługi... Na załatwienie sprawy
> CZEKAŁEM PÓŁTOREJ GODZINY! A byłem czwarty w kolejce, jak wszedłem. Nie
> dość, że na sali obsługi nie ma żadnego systemu numerków, tylko miłe
> panie (bez ironii) każdorazowo muszą wstawać zza biurka (nierzadko
> przerywając obsługę klienta, co jeszcze ją przedłuża), wypytywać klienta
> o sprawę i kierować do odpowiedniego biurka, to za ubezpieczenia
> komunikacyjne odpowiada... jedna osoba! A jeszcze przede mną Rosjanin
> próbował ubezpieczyć firmowy samochód - niestety ,,system" bardzo długo
> na to nie pozwalał, potem zwlekał z ,,wydaniem zgody".
>
> Dobra teraz ja. ,,Poproszę umowę kupna". Miałem przy sobie nowy, ważny,
> wydany na mnie dowód rejestracyjny, ale podobno to nie wystarczy. A
> przecież dowód rejestracyjny jest wydawany na podstawie tejże umowy.
> Dodatkowo PZU jest w posiadaniu kopii umowy, bo sprzedający zgłosił fakt
> sprzedaży do PZU, w końcu na tej podstawie przysłano do mnie prośbę o
> zapłatę. Nie - ma być umowa. W końcu udało mi się wynegocjować dosłanie
> skanu po południu (uff!).
>
> Dodatkowo w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że miałem 14 dni na
> zgłoszenie w PZU faktu nabycia pojazdu - ale art. 32 ustawy dotyczy
> sprzedającego, z tego co rozumiem.
>
> Chciałem rekalkulować składkę według moich danych. Wyszło osiem złotych
> rocznie taniej. OK, mówię, zmieniamy. Ale okazało się, że w takim
> przypadku muszę zawrzeć nową polisę od dziś i zacząć ją opłacać. Nie
> można inaczej. W ustawie nic takiego nie znalazłem. Dobra, pal sześć
> (no, około sześć złotych, bo skutek rekalkulacji powinien być na dzień
> dzisiejszy), mam już dość, zostawiamy.
>
> Zbliżamy się do finału - płatność (kartą, uff!) i wypisanie nowego
> potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia. Jest tylko jeden problem -
> potwierdzenie owo to DWIE KARTKI FORMATU A4 wypisane ręcznie, KTÓRE MAM
> WOZIĆ ZE SOBĄ. Plus oczywiście potwierdzenie polisy poprzedniego
> właściciela. Niestety, segregatora na to nie dostałem...
>
> Pozdr,
Benefia - jeden mail ze skanem umowy i po 4 dniach przyszła pocztą
zmieniona polisa ;)
--
sandman
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=