eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 141. Data: 2015-03-31 16:53:30
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 14:57, Adam pisze:

    >>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy
    >>>> 180
    >>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>>> skrzynia?
    >>>
    >>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >>>
    >> Automat w terenie ? nie żartuj.
    >
    > Jakiś argument?
    >
    > Potrafisz jadąc w piachu pod górkę zmienić tak szybko bieg, aby auto nie
    > stanęło?

    Potrafię właściwy bieg dobrać wcześniej.

    > Potrafisz szybciej od automatu "kołysać" auto przód-tył?

    Tak.

    > Potrafisz w trudnym terenie jechać w 2 lub 3 auta na sztywnym holu?

    W trzy nie jeździłem, na dwa się zdarzało.

    > A rock-crawling? Dasz rady jechać z pół godziny przynajmniej, aby nie
    > upalić sprzęgła?

    U nas jazda terenowa to piasek, bagno i woda a nie skałki
    więc nawet nie próbowałem.

    > A góry w Rumunii przejedziesz, aby nie upalić sprzęgła?

    Przejechałem i nie upaliłem. Ale to było po takiej znanej
    widokowej trasie czynnej tylko część roku. :-)

    > Pamiętaj, że automat w terenówkach nigdy nie rozpina napędu przy zmianie
    > biegu na wyższy - zawsze masz napęd na koła.

    O ile automatem jeździłem to w terenówce i w terenie nigdy.
    To z założenia do siebie nie pasuje. Ale jak podasz mi ciekawe
    i zbierające nagrody zmoty z automatem to rozpatrzę sprawę
    jeszcze raz. Podasz ?

    > Jedyny problem, to woda. Automat jej nie lubi i trzeba podnosić
    > odpowietrzniki - np. choćby do kabiny.
    >
    Dobry fachman wyciąga odpowietrzniki nawet z mostów.
    Więc tego za wadę nie uznam.


    Pozdrawiam


  • 142. Data: 2015-03-31 17:02:17
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA46DCDD31E1FAbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >
    >>>> Alez Marku, przemysl sprzedaje to, co ludzie kupuja :-)
    >>>
    >>> Dlatego apeluję: kupujcie/pożyczajcie automaty :).
    >>
    >> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy
    >> 180 konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu
    >> Nissanowi XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była
    >> manualna skrzynia?
    >>
    >> Bo tak właśnie przekonali się tydzień temu w Automaniaku - niby super,
    >> hiper, 9 biegowa skrzynia zautomatyzowana, a jeździć szybko jakoś nie
    >> chciała....
    >
    > Czyli ten Nissan rozpedził się mas do ilu? 50 na godzine?

    Nie podawali.

    > Mówimy o zastosowaniach "ulicznych" czy "torowo-wyscigowych"?

    Mówimy o zaletach i wadach danego rozwiązania.



  • 143. Data: 2015-03-31 17:03:53
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:551a77d2$0$8380$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 30 Mar 2015 18:01:20 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy
    >>> 180
    >>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>> skrzynia?
    >
    >>Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >
    > Pod warunkiem ze mozna szybko zmienic D/R :-)
    >
    >>W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?

    W tym, że wrzucasz bieg który powinieneś, trwa to ułamek sekundy, zamiast
    przypadkowego przy zmianie trwającej sekund kilka.


    >
    > Tez jestem ciekaw ... ale czy to byl tor terenowy ? :-)

    Raczej trawiasto-żwirowy.



  • 144. Data: 2015-03-31 17:04:55
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mfdua1$jqi$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-03-30 o 21:25, MadMan pisze:
    >
    >>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy
    >>> 180
    >>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>> skrzynia?
    >>
    >> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >>
    > Automat w terenie ? nie żartuj.

    Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.



  • 145. Data: 2015-03-31 17:08:37
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mfdt0r$ia6$...@u...news.interia.pl...
    > W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze:
    >> W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
    >>
    >>> Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
    >>> jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
    >> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
    >
    > Dokładnie takie mam na myśli.

    Takie z 3 biegami?



  • 146. Data: 2015-03-31 17:19:35
    Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.03.2015 o 11:16, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 2015-03-31 o 00:29, m pisze:
    >> W dniu 29.03.2015 o 12:39, Marek pisze:
    >>> zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
    >>> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
    >>
    >> Ta uwaga odnosi się także do słuchawek bluetooth wszelkiej maści. Ciągle
    >> czekam aż jakiś inżynier jeden z drugim spojrzy na słuchawki "do skype"
    >> i go olśni że eureka, zróbmy mikrofon przy ustach. Nie przy policzku,
    >> nie przy uchu, nie skierowane ch wie gdzie na ścianę. Wtedy taką
    >> słuchawkę sobie kupię :).
    >
    > Kup sobie jakąś z DSP. Poprzednio miałem Jabra Weave teraz mam
    > Plantronics Voyager Legend (3 mikrofony z DSP) Może nie sięga ust ale
    > jest blisko.

    Miałem. To blisko to jest połowa policzka.


    > Wycina większość zakłóceń i nawet jazda rowerem dla
    > słuchającego nie jest straszna.

    Zakłócenia zakłóceniami, ale ludzie nie rozumieli co mówię i koniec
    końców i tak musiałem słuchawkę rozłączać i rozmawiać normalnie z aparatu.

    Ale rzeczywiście, było *ciutkę* lepiej, nie na tyle jednak żeby po
    zepsuciu się kupić nowe.

    No i nie kupiłem także dlatego że się obraziłem na producenta za to że
    mi odrzucił reklamację bo nie zareklamowałem razem z opakowaniem. A kto
    normalny takie opakowanie trzyma?

    p. m.


  • 147. Data: 2015-03-31 17:19:55
    Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.03.2015 o 09:59, masti pisze:
    > m wrote:
    >
    >> >W dniu 29.03.2015 o 12:39, Marek pisze:
    >>> >> zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
    >>> >>podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
    >> >
    >> >Ta uwaga odnosi się także do słuchawek bluetooth wszelkiej maści. Ciągle
    >> >czekam aż jakiś inżynier jeden z drugim spojrzy na słuchawki "do skype"
    >> >i go olśni że eureka, zróbmy mikrofon przy ustach. Nie przy policzku,
    >> >nie przy uchu, nie skierowane ch wie gdzie na ścianę. Wtedy taką
    >> >słuchawkę sobie kupię:).
    > i bedziez latał z dzidą dyndającą koło nosa?

    A dlaczego nie?

    p. m.


  • 148. Data: 2015-03-31 17:21:16
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    >
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:551a77d2$0$8380$6...@n...neostrada
    .pl...
    >> Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości
    >> Dnia Mon, 30 Mar 2015 18:01:20 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport, czy
    >>>> 180
    >>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>>> skrzynia?
    >>
    >>>Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>
    >> Pod warunkiem ze mozna szybko zmienic D/R :-)
    >>
    >>>W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >
    > W tym, że wrzucasz bieg który powinieneś, trwa to ułamek sekundy, zamiast
    > przypadkowego przy zmianie trwającej sekund kilka.

    jak kupujesz zepsuty automat to sam jesteś sobie winien


    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 149. Data: 2015-03-31 17:53:57
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >W dniu 2015-03-31 o 12:45, RadoslawF pisze:
    >>>> Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
    >>>> takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych.
    >>>> Oczywiście z
    >>>> manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i
    >>>> poczekać.
    >
    >>>> A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    >>>> większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim
    >>>> typowy
    >>>> kierowca wykona te wszystkie czynności...
    >>>
    >>> Ty to na poważnie napisałeś ?
    >
    >>Masz jakieś wątpliwości?
    >
    >No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod
    >mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich wk*.
    >
    >Kierowca moze i bieg zmienia wolno, ale moze to zrobic zanim jeszcze
    >gaz wcisnie.
    >
    >J.

    Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
    patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko
    zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy
    bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma.

    Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
    ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z
    PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj.
    Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie

    A.L.


  • 150. Data: 2015-03-31 18:17:54
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 16:42 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:


    > Tak i to poważne.
    > W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych)
    > automat jest najgorszym możliwym rozwiązaniem.
    > Wiem że są automaty z możliwością ręcznej zmiany, tyle
    > że jest ich na tyle mało że chyba mogę je pominąć.

    Nie wiem jakimi automatami jeździłeś - ale pieprzysz głupoty. Współczesny
    automat (nie zrobotyzowane gó...no) zrobi to zdecydowanie lepiej niż
    99,95% kierowców. Rzadko który kierowca redukuje o 2-3 biegi w dół przy
    100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę - wcisnę mocno
    i szybko pedał gazu.
    W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgło ja mam już zapięty o 2 numery niższy
    bieg i jestem w połowie wyprzedzania.
    Identycznie jest z włączaniem się do ruchu na rozbiegówkach autostradowych
    - wciskam pedał gazu w podłogę i wskakuję płynnie w połowie rozbiegu
    między samochody jadące 120-130km/h.

    Jeśli nie mówimy/piszemy o sporcie/jazdach terenowych to takie dyskusje
    mają taki sam sens jak te nad wyższością auta bez klimy nad tymi z klimą
    (bo elektroniki mniej :-) - odbywały się na tej grupie kilka/kilkanaście
    lat temu).
    Nie ma nic lepszego w ruchu cywilnym niż auto z klasycznym
    (hydrokinetycznym) automatem.
    Jedyny mankament automatu przy zakupie nowego auta to cena - w PL jest
    chora, spowodowana chorą polityką. Producent/dealer myśli, że jak klient
    będzie chciał automat to na pewno będzie chciał, skórę, podgrzewane
    fotele, dach szklany i nawigację - całość za jedyne 30kPLN więcej. W innej
    konfiguracji automatu nie mamy i co nam Pan zrobi?
    Rynek wtórny to inna bajka - dochodzi ryzyko kręcenia, tu zawsze trzeba
    się kierować zdrowym rozsądkiem.

    TG

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 40 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: