  • 21. Data: 2012-05-09 20:52:13
    Temat: Re: Kręcenie liczników
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 09 May 2012 11:16:46 +0100, DooMiniK <bachusmalpapostpl>
    wrote:

    >Stan licznika jest spisywany podczas obowiązkowego przeglądu.
    >Da się? da... W Polsce jednak taki system by kosztował
    >5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    >spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na
    >przeglądarce IE.

    Od kilku lat diagnosta wpisuje przebieg w ten ich program podczas
    przeglądu. Tylko nie wiem czemu to ma służyć.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2012-05-09 21:58:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a ja znam sporo osob ktore w Polsce podchodzily po pare razy a tu zdawaly
    > od reki mimo to jezdzi sie tu bezpieczniej (wypadki na liczbe ludnosci
    > podzielona przez 9)

    Statystyka o niczym nie swiadczy - tam sa zdecydowanie lepsze drogi.

    Dysiek

  • 23. Data: 2012-05-09 22:12:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-09 12:16, DooMiniK pisze:
> [...]
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na

    Ale co mi po przebiegu? Stan auta da się ocenić nie patrząc na licznik,
    a przebieg to tylko cyferki.

  • 24. Data: 2012-05-09 22:51:28
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Dysiek" <b...@b...pl> wrote in message news:joei9j$5ql$1@inews.gazeta.pl...
    > Statystyka o niczym nie swiadczy - tam sa zdecydowanie lepsze drogi.

    wszystko poza autostradami i glownymi drogami jest niestety waskie
    albo bardzo waskie, chociaz nawierzchnia jest moim zdaniem ogolnie
    w stanie nieco lepszym niz to co widuje na slasku\opolszczyznie

    co dalej nie zmienia faktu ze takie rozwiazanie pj moze byc ok i niezbyt
    rozumiem gdzie tu ta 'porazka'

  • 25. Data: 2012-05-09 23:03:05
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    To,

    to wcale nie byloby takie niemozliwe do udowodnienia. W innych panswtawch tak to
    wlasnie dziala - krecenie licznika jest przestepstwem. Gdyby dealer wiedzial ze za
    krecenie licznika moze stracic prawo do prowadzenia komisu czy zaplacic spora grzywne
    to moze by sie zastanowil. A samo udowodnienie? Wystarczy ze ktos pojdzie do komisu
    zobaczyc samochod ktory sprzedal i zobaczy przebieg ponizej tego z ostatniego
    przegladu. Nie trzeba zlapac wszystkich, wystarczy zeby kara za oszustwo byla
    dotkliwa. Normalny Kowalski (z naciskiem na normalny) nie ryzykowalby procesu wiedzac
    ze jednak czasami ten przebieg jest gdzies zapisywany (przeglady, umowy
    kupna-sprzedazy).

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 26. Data: 2012-05-10 08:34:09
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    > I co by to dało??
    > Każdy by kręcił przebieg przed przeglądem... Zamiast 30kkm rocznie
    > (faktycznego przebiegu) auto by według papierów przejeżdżało np. 10kkm.
    > Czyli i tak chuj i tak chuj.
    > Polacy za dużo kombinują, więc taki system to tylko wyrzucenie pieniędzy w
    > błoto...

    Dane byłyby w CEPIK. Policjant podczas kontroli uaktualnia dane ??
    Takie luźne przemyslenie.

  • 27. Data: 2012-05-10 08:54:53
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > begin Agent

    > Przecież oni kupują zagranica, więc mogliby kręcić przed pierwszym
    > przeglądem w Polsce tak jak do tej pory.

    W Polsce też kupują.

    > Zaraz by się pojawiły na Allegro gadżety za 100 zł do "korekcji stanu
    > licznika".

    Jakoś teraz się nie pojawiły

    > Ale ogólnie cały pomysł doprowadziłby do tego, że sprowadzane przez
    > handlarzy auta miałyby mniejsze przebiegi niż te krajowe. Jaki sens? To
    > musiałaby być baza ogólnoeuropejska.

    No tak by było najlepiej.

  • 28. Data: 2012-05-10 11:26:19
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/05/2012 15:01, DooMiniK wrote:

    > - może nie ułatwienie... Co pewien czas są kontrole drogowe (zwężenie
    > i grupa Gardzistów sprawdza ubezpieczenie samochodu + podatek drogowy).
    > Jak to można zrobić tak szybko, w korkach? Wszystkie papiery samochodu
    > są za przednią szybą w formie dysków (ubezpieczenie + Road tax) z wielką
    > datą wygaśnięcia. Nie masz? Już tym samochodem dalej nie pojedziesz.

    Dodaj też brak obowiązku wożenia jakichkolwiek dokumentów przy sobie. Po
    to są komputery radiowozach, żeby to policja martwiła się o
    zidentyfikowanie samochodu i kierowcy, a nie ja.

    Z tym, że Road tax jest akurat IMHO kiepskim systemem z punktu widzenia
    kierowcy. Płacisz od emisji, co jest głupotą, bo corsa tłukąca milion
    pińcet mil rocznie zapłaci podatku dwa razy mniej, niż jakiś SUV jadący
    3km do szkoły z dzieciakami. Już lepszy jest polski system, gdzie
    podatek jest wliczony w paliwo.

    Z drugiej strony, płacę ten road tax raz do roku i jeżdżę wszędzie
    bezpłatnie, zamiast martwić się czy mi pieniędzy w kieszeni na przejazd
    autostradą wystarczy.

    > - samochód ma od nowości jedne i te same tablice rejestracyjne. Kupujesz
    > samochód? Nic nie zmieniasz. Pierwsze dwie cyfry oznaczają rok
    > pierwszej rejestracji pojazdu (2-3 lata temu już w grudniu jeździły
    > samochody z tablicami na następny rok - w niektórych kręgach posiadanie
    > 3-letniego samochodu to lekka porażka towarzyska; kryzys skorygował tą
    > sytuację).

    Zapomniałeś dodać o rejestracji nowo kupionego samochodu - odesłaniu (za
    darmo na każdej poczcie) świstka z danymi nowego właściciela do
    odpowiedniego urzędu i czekaniu sobie na list z nowym dowodem
    rejestracyjnym. Pozdrawiam rodaków stojących w kolejce i opłacających
    tablice i znaczki skarbowe. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-05-10 11:31:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 May 2012 14:07:37 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    a to już inna rasa ;)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2012-05-10 11:42:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/05/2012 15:07, to wrote:
> [...]
    > można sprawdzić stan techniczny auta. Przebieg w km jest naprawdę mało
    > ważny. Już bardziej sensowny były licznik "motogodzin".

    Stan dość łatwo podpicować polerką lakieru, lewarkiem zmiany biegów z
    allegro i dolaniem motodoktora.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil