  • 11. Data: 2012-05-09 13:30:12
    Temat: Re: Kręcenie liczników
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2012 12:16:46 UTC+2 użytkownik DooMiniK napisał:

    > Stan licznika jest spisywany podczas obowiązkowego przeglądu.
    > Da się? da... W Polsce jednak taki system by kosztował
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na
    > przeglądarce IE.

    Po co wyważać otwarte drzwi? Prościej byłoby, gdyby diagności mieli obowiązek
    wpisywania, a wszyscy możliwość odczytania przebiegu w istniejącym już systemie
    (CEPiK). Kto wie, może się doczekamy?

    BTW - wyborcza podaje, że system kosztował już ponad 1mld PLN :-)

    pozdr
    AA

  • 12. Data: 2012-05-09 13:59:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-09 12:16, DooMiniK pisze:

> [...]
    > W Irlandii kupując samochód można skorzystać
    > z usług kilku firm - za 20-30EURO (są mniejsze pakiety,
    > ale i tak to niska kwota) podając numer rejestracyjny
    > samochodu otrzymuje się jego historię + sugestie
    > (że np. samochód nie był ubezpieczony przez 3 miesiące
    > w okresie od dnia X do dnia Y).
    > Dodatkowo otrzymuje się stan licznika... Jak to działa?
    > Stan licznika jest spisywany podczas obowiązkowego przeglądu.
    > Da się? da... W Polsce jednak taki system by kosztował
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na

    Przy okazji kontroli drogowej pan Polucjant mógłby wyrywkowo spisać
    kilka przebiegów, wprowadzić do bazy i pozamiatane coroczne korygowanie
    wskazań ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 13. Data: 2012-05-09 14:09:41
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    >BTW - wyborcza podaje, że system kosztował już ponad 1mld PLN :-)

    I to jest kwota godna naszej gospodarki. Marne 5 mln zł, które ktoś
    wcześniej sugerował starczyło by najwyżej na premie dla zarządu.

  • 14. Data: 2012-05-09 15:43:53
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Agent

    > - to że handlarze którzy kupują auta z dużym przebiegiem za małe
    > pieniądze przestaliby oszukiwać następnych nabywców skręconym
    > licznikiem. - to że nie każdemu by się chciało bawić w coroczną korektę

    Przecież oni kupują zagranica, więc mogliby kręcić przed pierwszym
    przeglądem w Polsce tak jak do tej pory.

    > - jak się ma auto kilka lat to się nie myśli tak o przebiegu jak w
    > momencie sprzedaży

    Zaraz by się pojawiły na Allegro gadżety za 100 zł do "korekcji stanu
    licznika".

    Ale ogólnie cały pomysł doprowadziłby do tego, że sprowadzane przez
    handlarzy auta miałyby mniejsze przebiegi niż te krajowe. Jaki sens? To
    musiałaby być baza ogólnoeuropejska.

  • 15. Data: 2012-05-09 15:44:43
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lukasz

    > Z resztą wystarczyłoby
    > wpisać cofanie licznika jako przestępstwo (wymiana licznika tylko z
    > dokumentami i wpisem w SKP)

    A jak chcesz udowodnić kto i kiedy zmienił licznik?

  • 16. Data: 2012-05-09 16:01:07
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 09/05/2012 12:59, Lewis wrote:

    > Przy okazji kontroli drogowej pan Polucjant mógłby wyrywkowo spisać
    > kilka przebiegów, wprowadzić do bazy i pozamiatane coroczne korygowanie
    > wskazań ;)

    ... ale sporo jest takich akcji. Nie mówię, że Irlandia to rzeczywiście
    'mniut i słodycz' (poza tym, że jest rzeczywiście zieloną wyspą), ale
    nawet tak prosta rzecz, jak samochód... ile to ułatwień może być.
    Może kilka przykładów

    - może nie ułatwienie... Co pewien czas są kontrole drogowe (zwężenie
    i grupa Gardzistów sprawdza ubezpieczenie samochodu + podatek drogowy).
    Jak to można zrobić tak szybko, w korkach? Wszystkie papiery samochodu
    są za przednią szybą w formie dysków (ubezpieczenie + Road tax) z wielką
    datą wygaśnięcia. Nie masz? Już tym samochodem dalej nie pojedziesz.
    - samochód ma od nowości jedne i te same tablice rejestracyjne. Kupujesz
    samochód? Nic nie zmieniasz. Pierwsze dwie cyfry oznaczają rok
    pierwszej rejestracji pojazdu (2-3 lata temu już w grudniu jeździły
    samochody z tablicami na następny rok - w niektórych kręgach posiadanie
    3-letniego samochodu to lekka porażka towarzyska; kryzys skorygował tą
    sytuację).
    - ubezpieczenie samochodu załatwiasz przez telefon - czekasz kilka dni
    na przysłanie dysku; dostajesz jednak SMS/maila z numerem polisy,
    można to pokazać podczas kontroli (baza dostępna dla Gardy).

    Troszkę się pozmieniało z prawem jazdy, no ale to pewnie niektórzy
    wiedzą: wystarczy zdać test teoretyczny, nakleić sobie "L" na szybę
    i jeździć (poza autostradami). Osoba taka idzie później na egzamin
    (przyjechać może swoim samochodem) - jak nie zda... to wsiada do
    tego samego samochodu i wraca do domu :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 17. Data: 2012-05-09 16:03:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 May 2012 13:44:43 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > begin Lukasz

    > A jak chcesz udowodnić kto i kiedy zmienił licznik?

    i tu leży pies pogrzebany.
    Bo o ile kręcenie licznika przestępstwem nie jest, to już
    niepoinformowanie kupującego o fakcie kręcenia jest. tylko nie ma jak
    udowodnić, że sprzedający wiedział o kręceniu, a może raczej nikomu nie
    chce się w to bawić.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2012-05-09 16:07:37
    Od: to <t...@i...pl>

    begin masti

> [...]
    > niepoinformowanie kupującego o fakcie kręcenia jest. tylko nie ma jak
    > udowodnić, że sprzedający wiedział o kręceniu, a może raczej nikomu nie

    Pies to jest pogrzebany w fetyszyzmie licznikowym. Bez większego problemu
    można sprawdzić stan techniczny auta. Przebieg w km jest naprawdę mało
    ważny. Już bardziej sensowny były licznik "motogodzin".

  • 19. Data: 2012-05-09 18:09:18
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > (przyjechać może swoim samochodem) - jak nie zda... to wsiada do
    > tego samego samochodu i wraca do domu :>

    I dla mnie to jest porazka. U nas upierdliwosc egzaminatorow to jakis mit.
    Po 5-6 razy zdaja tylko pipy. Na "B" zdawalem dwa razy - za pierwszym
    oblalem na wlasne zyczenie (no troche pechowo ;-) ) i w pelni zasluzenie. Za
    drugim zdalem bez problemow. Na "A" za pierwszym razem. Z tego co
    obserwowalem to goscie naprawde nie byli zlosliwi a wprost przeciwnie -
    czsami nawet lekko pomagali "opornym".

    Dysiek

  • 20. Data: 2012-05-09 20:06:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Dysiek" <b...@b...pl> wrote in message news:joe4rm$18e$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > goscie naprawde nie byli zlosliwi a wprost przeciwnie - czsami nawet lekko

    a ja znam sporo osob ktore w Polsce podchodzily po pare razy a tu zdawaly
    od reki mimo to jezdzi sie tu bezpieczniej (wypadki na liczbe ludnosci
    podzielona przez 9)

    http://www.garda.ie/Controller.aspx?Page=138
    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    a i durna statystyka jest publikowana w czasie rzeczywistym ;)