    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Koszt matryc CCD a ich wielkosc
    Date: Sun, 1 Mar 2009 16:41:19 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 01.03.2009 Radosny <radosny@usun_to.top67.pl> napisał/a:
    > To sobie policz. Załóżmy, że na 100cm2 wypada 10 błędów.
    > Na takiej powierzchni mieszczą się 23 klatki DX albo 11 FF. W skrajnym
    > przypadku dostaniesz 13 dobrych DX i 1 dobre FF z tego samego wafla.
    > Przykład ekstremalny, ale obrazowy.

    Jest o tyle nieobrazowy, że nie znamy rzeczywistych kosztów obsługi
    takiego defektu, więc MZ prosta matematyka tu nie działa. Co by przybliżyc
    o czym mówię: jeśli nawet co druga partia farb którymi maluje się np.
    mercedesa będzie wadliwa ale jej wadliwość zostanie wykryta na etapie
    przed malowaniem to koszt takiego błędu na pojedyńczy samochó? będzie
    praktycznie pomijalny. Jeśli już po pomalowaniu to zapewne nieco większy.
    Nie mając takich danych nie ma co bawić się w matematykę.

    --
    Marcin