  • 271. Data: 2020-05-01 19:21:35
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-05-2020 o 18:18, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 1 May 2020 07:27:51 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    histerię i rozwalono gospodarki wielu krajów. Jak dla mnie mistrzostwo świata ;-)

    > Ale co - myslisz ze Wlosi klamali, jak mowili, ze krematorium nie
    > wydala?
    >
    > Czy po prostu nie przejmowac sie - i tak by do konca roku zmarli ...

    Wreszcie pojąłeś.....

  • 272. Data: 2020-05-01 19:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 19:21:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    histerię i rozwalono gospodarki wielu krajów. Jak dla mnie mistrzostwo świata ;-)

    > Wreszcie pojąłeś.....

    Pod warunkiem, ze to rzeczywiscie tacy, co by pol roku nie przezyli.
    A jakos nie podejrzewam, zeby duzo takich w rejs statkiem sie
    wybieralo.

    No i pod warunkiem, ze to beda "oni" a nie "my" :-)

    Ale jak rzad robi osobne statystyki dla tych, co mieli choroby
    towarzyszace, to mowisz "oszukuja" :-P

    J.

  • 273. Data: 2020-05-01 19:53:44
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Wieku ofiar nie są w stanie zmienić.

    Das Durchschnittsalter der Toten in Italien liegt bei 79 Jahren - in Hamburg bei 80
    Jahren.

    Hekatomba w domach starców czy opieki tylko to potwierdza.

  • 274. Data: 2020-05-02 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W ciężarówkach doszło jednak do awarii
    > aparatury chłodzącej, przez co ciała uległy rozkładowi."

    We wszystkich? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 275. Data: 2020-05-02 09:34:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.05.2020 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Obydwu was poprosze o zrodła tych informacji.

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/monthlyfigu
    resondeathsregisteredbyareaofusualresidence

    > Bo jedyne co znalazłem to ze marzec 2020 vs 2019 = + 200 zgonów.
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/195223
    0,1,marzec-nie-taki-
    > zabojczy-nie-bylo-rekordowej-liczby-zgonow.read

    odnosiłem się do 24.000 zgonów w Anglii, faktycznie za długi fragment
    zacytowałem i można by pomyśleć, że chodzi o Polskę

    > A propos Polski nie znalazłem ze spada ani nie znalazłem ze wzrosło o
    > 2000.

    nawet nie szukałem, dla mnie informacje przekazywane przez Polski rząd
    lub instytucje zależne od rządu są warte tyle, co informacje od Zenka ;)

    > Spadła całkowita ilosc zgonów w kilku innych krajach co imo tez jest
    > zastanawiajace.

    spoko, niedługo wzrośnie przez brak dostępu do służby zdrowia

    Myślę, że przyjmując, że słabe organizmy przechodzą to dużo ciężej niż
    grypę (a prawdopodobnie tak jest), to mamy dużą szansę na dużą liczbę
    zgonów w wielu krajach, gdzie po pierwsze jest starsze społeczeństwo, a
    po drugie - dużo domów opieki (w UK IMO jest tego dużo dużo dużo więcej
    niż w Polsce). Wczoraj byłem w domu opieki w UK - nikt z personelu nie
    miał maseczki, nieliczni mieli rękawiczki... - jak dla mnie podwyższona
    higiena w takich miejscach zmniejszyłaby liczbę zgonów o kilkadziesiąt
    procent

    Lukasz

  • 276. Data: 2020-05-02 10:04:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 May 2020 03:59:48 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > We wszystkich? ;-D

    Sluszna uwaga.
    Widac w Fakcie malo faktow, ale

    https://brooklyneagle.com/articles/2020/04/30/about-
    50-bodies-found-in-trucks-outside-brooklyn-funeral-h
    ome/
    https://news.sky.com/story/coronavirus-50-corpses-di
    scovered-in-us-trucks-after-neighbours-noticed-smell
    -and-leaks-11981058

    Czyli zmarlych jest duzo, choc sam szacowalem ze z grubsza tyle co
    normalnie.
    Widac nie sa to ludzie, ktorzy i tak by umarli ... a przynajmniej nie
    w tym miesiacu.

    P.S. A potem by pewnie oddali te ciezarowki bez dezynfekcji :-)

    J.

  • 277. Data: 2020-05-02 13:41:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie to szczęście że ddd o niczym nie decydujesz. Przy okazji d jest do dupy, durnia
    czy debila? Ci co mieli choroby inne mogli by żyć dzień, tydzień, miesiąc, rok its
    dłużej gdyby nie załapali od takich debili jak ty wirusa. A załapali bo nie
    chodziliscie bez masek i ich odwiedzaliscie. Wy powinniście się zarazić i powinniście
    zarazić osobę/osoby bliskie. Ale tak żebyście wylądowali w stanie ciężkim w szpitalu.
    I tam lekarz powinien przy was się zastanawiać kogo podłączyć pod respirator bo ma
    jeden na cztery osoby.

  • 278. Data: 2020-05-02 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > spoko, niedługo wzrośnie przez brak dostępu do służby zdrowia

    Bardzo mozliwe.
    Pytanie czy słuzba zdrowia pozamykała się wszedzie tak jak u nas.
    Ale i tak to jest ciekawe, ze w niektorych innych krajach pomimo tego ze
    umiera tam wiecej osób niz u nas na covida to jednak sytuacja zamkniecia
    powoduje ze łącznie zgonów jest mniej.
    A u nas na covid mało a ogolnie troche wiecej niz rok temu.

    Moze to wszystko w granicach błędu stat?

> [...]
    > rękawiczki... - jak dla mnie podwyższona higiena w takich miejscach
    > zmniejszyłaby liczbę zgonów o kilkadziesiąt procent

    No o tym juz pisałem. Ze niby fajnie ze u nas oficjalnie mniej zgonów
    covidowych niz w innych krajach.
    Z drugiej strony w tych innych krajach ludzie zyja 5-7 lat wiecej wiec
    marne to pocieszenie ze u nas mniej dozywa starosci ktora to starosc
    powoduje zwiekszona podatnosc na zgon od covida.

    Innymi słowy - ci starzy co umieraja na covid we włoszech czy w anglii u
    nas umarli juz wczesniej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 279. Data: 2020-05-02 21:59:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Jakie to szczęście że ddd o niczym nie decydujesz.

    ty na szczęście też nie

    Przy okazji d jest do dupy, durnia czy debila?

    Dupka-kogutka

    Ci co mieli choroby inne mogli by żyć dzień, tydzień, miesiąc, rok its
    dłużej gdyby nie załapali od takich debili jak ty wirusa. A załapali bo
    nie chodziliscie bez masek i ich odwiedzaliscie.

    czyli twierdzisz, że chodząc w maskach zwiększam ryzyko zachorowania
    osób z którymi mam kontakt? iście kogucia logika

    Wy powinniście się zarazić i powinniście zarazić osobę/osoby bliskie.

    jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że byłem zarażony od osób bliskich
    - w grudniu...

    > Ale tak żebyście wylądowali w stanie ciężkim w szpitalu. I tam lekarz powinien przy
    was się zastanawiać kogo podłączyć pod respirator bo ma jeden na cztery osoby.

    trzeba było pracować a nie całe życie na zasiłku, to twój władca mógłby
    kupić więcej respiratorów. W kraju gdzie jestem respiratorów jest pod
    dostatkiem i nigdy nie brakowało

    Lukasz

  • 280. Data: 2020-05-02 22:25:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.05.2020 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Bardzo mozliwe.
    > Pytanie czy słuzba zdrowia pozamykała się wszedzie tak jak u nas.

    w UK tak, tzn. telefonicznie coś tam możesz załatwić, ale zabiegi czy
    wizyty u specjalistów odwołane

> [...]
    > powoduje ze łącznie zgonów jest mniej.
    > A u nas na covid mało a ogolnie troche wiecej niz rok temu.
    >
    > Moze to wszystko w granicach błędu stat?

    bardzo prawdopodobne

> [...]
    > powoduje zwiekszona podatnosc na zgon od covida.
    >
    > Innymi słowy - ci starzy co umieraja na covid we włoszech czy w anglii u

    Średnia życia to jedno, duże skupiska to drugie.
    Mimo, że w UK 70% wynajmuje i nie ma własnego mieszkania, to dzieci dość
    szybko mogą opuścić dom rodzinny - bo dostaną coś od gminy. Wszyscy
    przyzwyczajeni są do przemieszczania się- przeprowadzasz się, jak masz
    mieć 5km bliżej do pracy, parafrazując "bo chce siedzieć przodem, bo
    tyłem, bo bokiem"
    Na starość - często dzieci są kawałek od rodziców - np. w Kanadzie czy
    Australii ;) - szczególnie gdy zostaje jedna osoba, lub zaczynają
    wymagać opieki - przenoszą się do "domów starców"
    Ja, z tego co widziałem (a ze względu na pracę zdarza mi się je
    odwiedzać) podzieliłem sobie je na 2 grupy:
    1) dla ciężko chorych - pokoje w domach opieki, opieka 24h (coś jak
    DPS'y w Polsce)
    2) dla tych którzy mogą chodzić - opiekunka odwiedza ich raz/2x dziennie
    - zwykłe mieszkania w blokach (często mieszkają w nich małżeństwa), tyle
    że cały blok (zestaw bloków) jest dla osób starszych, czasem opiekunka
    24h jest na dyżurce, czasem tylko dojeżdżają
    Tych drugich jest bardzo dużo i wygląda mi na to, że po prostu na
    starość zamieniają swoje mieszkania/domy na takie mieszkanie z opieką.
    Myślę że właśnie przez ilość takich dużych skupisk osób starszych,
    liczba zarażonych jest dużo większa.
    Dodatkowo wiele osób starszych ma zapewnioną opiekę we własnym domu
    (sprzątanie, zakupy), to - przy braku stosowania ochrony przez opiekunkę
    - zwiększa prawdopodobieństwo zarażenia.
    A rozmawiałem tu z opiekunką (taką dojeżdżającą)- na pytanie, czy
    stosuje środki ochrony odpowiedziała "jak kto chce, wielu mówi 'ja i tak
    już stary jestem' i nie chcą"...

    Lukasz