    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Date: Sat, 2 May 2020 08:34:01 +0100
    <7...@g...com>
    <r8cncg$3ri$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <r8e117$vn7$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 01.05.2020 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Obydwu was poprosze o zrodła tych informacji.

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/monthlyfigu
    resondeathsregisteredbyareaofusualresidence

    > Bo jedyne co znalazłem to ze marzec 2020 vs 2019 = + 200 zgonów.
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/195223
    0,1,marzec-nie-taki-
    > zabojczy-nie-bylo-rekordowej-liczby-zgonow.read

    odnosiłem się do 24.000 zgonów w Anglii, faktycznie za długi fragment
    zacytowałem i można by pomyśleć, że chodzi o Polskę

    > A propos Polski nie znalazłem ze spada ani nie znalazłem ze wzrosło o
    > 2000.

    nawet nie szukałem, dla mnie informacje przekazywane przez Polski rząd
    lub instytucje zależne od rządu są warte tyle, co informacje od Zenka ;)

    > Spadła całkowita ilosc zgonów w kilku innych krajach co imo tez jest
    > zastanawiajace.

    spoko, niedługo wzrośnie przez brak dostępu do służby zdrowia

    Myślę, że przyjmując, że słabe organizmy przechodzą to dużo ciężej niż
    grypę (a prawdopodobnie tak jest), to mamy dużą szansę na dużą liczbę
    zgonów w wielu krajach, gdzie po pierwsze jest starsze społeczeństwo, a
    po drugie - dużo domów opieki (w UK IMO jest tego dużo dużo dużo więcej
    niż w Polsce). Wczoraj byłem w domu opieki w UK - nikt z personelu nie
    miał maseczki, nieliczni mieli rękawiczki... - jak dla mnie podwyższona
    higiena w takich miejscach zmniejszyłaby liczbę zgonów o kilkadziesiąt
    procent

    Lukasz