  • 141. Data: 2015-05-07 10:00:33
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2015, Shrek wrote:

    > On 2015-05-06 19:24, J.F. wrote:
    [...]
    > No - "i dlatego w Polsce nie buduje się elektrowni atomowych". Jeszcze nie
    > wiem jak, ale na pewno jakś pijany rowerzysta by ją efektownie rozpierdolił;)
    >
    > No dobra - a jak ci się pieszy zatoczy? Bo właśnie mniej więcej takie samo
    > zagrożenie powodują. A pieszy może sobie zupełnie legalnie zataczać się po
    > poboczu/jezdni jak nie ma pobocza.

    Ale większym problemem nie jest chyba "przebywanie na jezdni", lecz
    wtargnięcie.
    Z przypadków znanych z drugiej ręki (od znanego mi kierowcy, któremu
    to się przydarzyło) - pijany pieszy zatoczył się na jezdnię z chodnika.
    Wcale nie musi łazić po jezdni, żeby na jezdni to zagrożenie spowodować.

    pzdr, Gotfryd

  • 142. Data: 2015-05-07 10:13:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Budzik" napisał
    >
    > Tylko o sens chodzi, moze i faktycznie wydales sie podejrzany z ta guma,

    Zaraz będzie o tym, że to nielogiczne.

    > bo wole nie myslec, ze policjant musial norme wyrobic, niezaleznie od tego czy
    > ktos mu sie wydaje pijany czy nie ..

    Ale profilaktyka, jeśli już ma mieć postać kontroli, powinna
    właśnie wykluczać "wydawanie się".
    Inaczej jasne będzie, jak przejechać "bezpiecznie" :P po pijaku
    obok patrolu - posłać przed sobą znajomego z gumą do żucia,
    żeby jeszcze odstęp zachowywał i jechał trochę wolniej :>
    Podobnie powinny być wykluczone przypadki "mniej istotne", niedawno
    na .rowery był flejm o "profilaktycznym" zatrzymaniu rowerzysty
    ("powód": jechał o 2 w nocy :P) przy której padł argument, że
    sprawdza się co wiezie rowerzysta, bo jak przestępca będzie
    chciał coś "nielegalnego" przewieźć samochodem, to patrol na
    drodze i tak tego nie wykryje.
    Przecież takie "wskazania" (do kontroli) są <censored>.

    > Jakby troche podniesli limity, to po piwku by sie dalo. Ale po kilku to nadal
    > nie ..

    Wiesz, po wyrobieniu "niemieckiego limitu" znacząca większość i tak
    nie umie. Znaczy dosłownie wypełnia Twój zapis - "nie da się"
    (a nie "nie wolno" :P), choć podobno są wyjątki.

    pzdr, Gotfryd

  • 143. Data: 2015-05-07 11:39:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2015, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał
    >
    > Jeśli już to Twoje.
    > To nie ja nawijam o bezpieczeństwie w kontekście liczby wypadków, jakby tylko
    > to się liczyło.

    Moment.
    Mniej przejmujesz się rzeczami, które NAPRAWDĘ zachodzą często, czyli
    np. tym, że w razie czyjegoś błędu własna prędkość znacząco pogłębia
    skutki wypadku, niż czymś co - nie w wyniku gdybania, lecz twardych
    faktów - ma znacznie mniejsze prawdopodobieństwo przydarzenia się
    (również każdemu z nas)?
    I w tym kontekście dziwi Cię określenie "fobia"?

    Inaczej - co się wobec tego liczy w "bezpieczeństwie", niż liczba
    (i może zaakcentować skalę skutków, żeby nie porównywać urwanego
    lusterka do śmierci człowieka) wypadków?

    pzdr, Gotfryd

  • 144. Data: 2015-05-07 13:20:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Pijany też powinien wiedzieć.

    Ale pijany nie jest w stanie z tej wiedzy zrobić użytku właśnie dlatego że
    jest pijany.

    Aha

  • 145. Data: 2015-05-07 13:36:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-07 o 13:20, Ergie pisze:

    > Ale pijany nie jest w stanie z tej wiedzy zrobić użytku właśnie dlatego
    > że jest pijany.

    Aha.
    0,2 promila i już nie wie.

    > Aha

    Fajnie że się zgadzasz. To się naszywa samokrytyka.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2015-05-07 14:18:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Aha.
    > 0,2 promila i już nie wie.

    Tak właśnie myślałem... Czyli nie czytałeś o czym jest dyskusja bo wiesz ja
    pisze o _pijanych_ a nie o tych co mają 0,2 czy jakąś inną arbitralną
    wartość. Istotny jest fakt bycia lub nie _pijanym_ a nie co pokaże jakiś
    miernik.

    > Fajnie że się zgadzasz. To się naszywa samokrytyka.

    Fajnie że dyskutujesz a po trzech postach przyznajesz do tego że nie wiesz o
    czym...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 147. Data: 2015-05-07 14:32:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-07 o 14:18, Ergie pisze:

> [...]
    > ja pisze o _pijanych_ a nie o tych co mają 0,2 czy jakąś inną arbitralną
    > wartość. Istotny jest fakt bycia lub nie _pijanym_ a nie co pokaże

    Czyli kontrole na chuch? Czy na chodzenie po linii prostej, jak w
    jusejej? ;)

    > Fajnie że dyskutujesz a po trzech postach przyznajesz do tego że nie
    > wiesz o czym...

    No nie sądziłem, że dyskusja osiągnęła już takie dno, że się dyskutuje o
    prawie językiem potocznym.

    --
    Liwiusz

  • 148. Data: 2015-05-07 14:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    >Czyli kontrole na chuch?

    Na chuch nie, bo chuch moze byc dowolny.

    >Czy na chodzenie po linii prostej, jak w jusejej? ;)

    No wlasnie tak.
    Albo przenosne stanowisko badan psychotechnicznych - zaliczy, moze
    jechac dalej :-)

    J.

  • 149. Data: 2015-05-07 15:02:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-07 o 14:58, J.F. pisze:

    > No wlasnie tak.
    > Albo przenosne stanowisko badan psychotechnicznych - zaliczy, moze
    > jechac dalej :-)

    No tak. Od razu ileż to mniej osób zabitych przez rowerzystów umrze
    dzięki takim dobroczynnym kontrolom ;)

    --
    Liwiusz

  • 150. Data: 2015-05-07 15:52:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Czyli kontrole na chuch? Czy na chodzenie po linii prostej, jak w
    > jusejej? ;)

    to chodzenie ma większy sens niż alkomat. Bo wykrywa niezdolność do
    jazdy a nie stan nawalenia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?