  • 1. Data: 2011-06-05 11:18:15
    Temat: Kontrast w klimie, czym oświetlić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Załadowano mi miesiąc temu kontrast do klimy. Właśnie całość wyleciała
    (w najwieksze upały ;).

    Czas więc czymś poświecić i poszukać przecieku.

    Czym świecić?

    a) UV miekki (ciemnofioletowa świetlówka)

    b) UV twardy (przezroczysta świetlówka)

    c) "Ultrafioletowa" dioda LED.

    d) coś innego

    ?

    Ciemne (ale tylko w pewnym stopniu) pomieszczenie się znajdzie, jednak
    nie wiem na ile mocno ten kontrast świeci. I co najgorsze: pobrudzilem z
    lekka komorę silnika ropą. Czy ona też świeci?

    Wole to zrobić sam a potem oddać samochodzik do mistrzów od klimy. Tak
    na wszelki wypadek coby mi nie chcieli wymieniać całej instalacji.

  • 2. Data: 2011-06-05 11:35:18
    Temat: Re: Kontrast w klimie, czym oświetlić?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Jun 2011 11:18:15 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Czym świecić?
    >a) UV miekki (ciemnofioletowa świetlówka)

    pewnie sie nada.

    >b) UV twardy (przezroczysta świetlówka)

    Ale to juz trzeba w okularach. I rekawiczkach
    Sa tez odpowiednie lampy wyladowcze ("kwarcowki" ) znacznie krotsze.

    >c) "Ultrafioletowa" dioda LED.

    pewnie bedzie za slaba - tzn na patyku i w bezposredniej bliskosci sie
    nada.

    J.

  • 3. Data: 2011-06-05 12:07:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > Czas więc czymś poświecić i poszukać przecieku.
    > Czym świecić?
    >
    > a) UV miekki (ciemnofioletowa świetlówka)
    Testowane - zwykła mała świetlówka "uv" czarna, a dokładniej to
    latarko-"tester banknotów" z świetlóweczką taką króciutką (połowa
    długości 8W świetlówki) daje efekty dobrze widoczne nawet w nie-ciemnym
    pomieszczeniu (zacieniony warsztat, brak słońca ale też nie mrok)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-06-05 14:28:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > (w najwieksze upały ;).
    >
    > Czas więc czymś poświecić i poszukać przecieku.

    Świetnie widać w świetle latareczki do sprawdzania banknotów.
    W sumie to nie wiem czy to już jest UV, czy tylko niebieski LED.
    W każdym razie do nabycia w hipermarketach za 10zł.

  • 5. Data: 2011-06-06 10:23:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-06-05 11:18, Sebastian Biały wrote:

    > Ciemne (ale tylko w pewnym stopniu) pomieszczenie się znajdzie, jednak
    > nie wiem na ile mocno ten kontrast świeci.

    Ladnie swieci, jak ektoplazma w Ghostbusters ;) - wystarczy polmrok
    garazu czyli stanac w solidnym cieniu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2011-06-06 21:02:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 14:28, Tomasz Pyra wrote:
    > Świetnie widać w świetle latareczki do sprawdzania banknotów.
    > W sumie to nie wiem czy to już jest UV, czy tylko niebieski LED.
    > W każdym razie do nabycia w hipermarketach za 10zł.

    Nie do kupienia w mojej okolicy ;)

    Bedę musiał nakupic kilka LEDów UV i poskładać sobie chyba ...

  • 7. Data: 2011-06-06 22:22:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Nie do kupienia w mojej okolicy ;)

    No to allegro czy inny sklep internetowy.
    Ewentualnie pożyczyć gdzieś ze sklepu (pewnie w każdym mają).

  • 8. Data: 2011-06-06 22:29:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 22:22, Tomasz Pyra wrote:
    > No to allegro czy inny sklep internetowy.
    > Ewentualnie pożyczyć gdzieś ze sklepu (pewnie w każdym mają).

    Postanowiłem zeszyć ręcznie coś mocniejszego na przyszłość. Kilka diod
    "UV" powinno załatwić sprawę oświetlenia. Jak coś to mam gdzieś rtęciową
    ze zbitą bańką zewnatrzną, w jej świetle zapewne świecić się będzie
    nawet żeliwo ;)

  • 9. Data: 2011-06-13 19:34:12
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Jun 2011 22:22:42 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >No to allegro czy inny sklep internetowy.

    Ja dzisiaj byłem u "klimiarza", miał latarkę taką jak na tej aukcji:

    http://allegro.pl/latarka-uv-lampa-6x-led-uv-super-m
    ocny-efekt-i1650711314.html

    Bardzo ładnie było widać barwnik na zawrkach od instalacji.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-06-13 19:48:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > "UV" powinno załatwić sprawę oświetlenia. Jak coś to mam gdzieś rtęciową
    > ze zbitą bańką zewnatrzną, w jej świetle zapewne świecić się będzie
    To kup "zwykłą" latarkę w której będzie N diodek "zwykłych" 5mm, i sobie
    przelutuj na diody UV. Ja tak zrobiłem, ale przesadziłem bo wziąłem
    latarkę 28led - teraz jak UV zaświecę to można się opalać ;)
    A serio - diody led uv mają też dużo składowej niebieskiej, to jest
    bardzo "szerokopasmowe" uv w porównaniu do np świetlówki "czarnej" więc
    świecenie na niebiesko trochę psuje efekt (nawet jak coś nie świeci w UV
    a jest białe, to po oświetleniu na niebiesko ciężko poznać, czy to jest
    coś białego oświetlonego niebiesko, czy coś swięcącego na
    niebiesko-biało w wyniku oświetlenia UV).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173