  • 21. Data: 2009-11-17 01:27:14
    Temat: Re: Konkursy - zbywalność praw autorskich
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > Zdanie organizatorki pani Moniki Rucińskiej z Develey
    >
    > "Z pewnością wykorzystamy konkursowe fotki, na których oprzemy kampanię i
    > zaoszczędzimy setki tysięcy złotych, bo tyle są warte zdjęcia amatorów...
    >
    > Naprawdę nikogo nie zmuszamy do udziału. To ma być zabawa dla użytkowników
    > naszego brandu przede wszystkim. "
    >
    > cytuję za http://www.goldenline.pl/forum/foto-konkursy-on-line
    /1284076

    Nie miałem pojęcia, że jak się je musztardę Develey to się jest
    "użytkownikiem brandu".
    Ja pier.... co za bełkot...

    adam

  • 22. Data: 2009-11-17 05:40:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    adam napisał(a):

    > Nie miałem pojęcia, że jak się je musztardę Develey to się jest
    > "użytkownikiem brandu".
    > Ja pier.... co za bełkot...

    O, to są jeszcze naiwni, którzy Wierzą, że konkursy są po to, żeby im
    robić dobrze? ;) Z drugiej strony już widzę tematykę konkursu:
    "Musztarda, moja miłość - w obiektywie" ;PPP

    j.

  • 23. Data: 2009-11-17 08:59:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Nov 2009, wrote:

    > Zdanie organizatorki pani Moniki Rucińskiej z Develey
    >
    > "Z pewnością wykorzystamy konkursowe fotki, na których oprzemy kampanię
    > i zaoszczędzimy setki tysięcy złotych, bo tyle są warte zdjęcia amatorów...

    Ciekawe, czy ktoś z UKS to przeczytał :P

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-11-17 09:22:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 02:03, " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Naprawdę nikogo nie zmuszamy do udziału. To ma być zabawa dla użytkowników

    no to juz sa jaja.

  • 25. Data: 2009-11-17 09:25:30
    Temat: Re: Konkursy - zbywalno?? praw autorskich
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Autorem nigdy nie staje się nikt poza autorem rzeczywistym. Autorstwa
    > przenieść się nie da (prawo osobiste).

    Zapominasz o prostytucji twórczej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-11-17 09:29:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    s...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    >
    > Naprawdę nikogo nie zmuszamy do udziału. To ma być zabawa dla użytkowników

    Goldenline jest świetną kopalnią prawdy. Już to nie pierwszy raz widzę
    jak się żałośnie wkopują ze szczerością wykształciuchy akreatywne różnej
    maści, jak z panów ą i ę wychodzi wiocha, jaki świat biznesu bywa
    żałosny. A pod spodem widać morze zakompleksionych szczurów walczących
    każdego dnia o przetrwanie, którzy na myśl o starości mdleją...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 27. Data: 2009-11-17 09:53:13
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    s...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    >
    > Naprawdę nikogo nie zmuszamy do udziału. To ma być zabawa dla użytkowników

    Jako właściciel agencji tow. ogłaszam konkurs, która pani zadowoli
    najwięcej klientów jednego dnia. Dzięki temu zarobię dziesiątki tysięcy
    złotych. Nikogo nie zmuszam do udziału, to ma być przede wszystkim zabawa.

    Dyrekcja supermarketu ogłasza konkurs dla działkowiczów, kto dostarczy
    10 kg najładniejszych pomidorów. Dzięki temu zarobimy dziesiątki tysięcy
    złotych. Nikogo nie zmuszamy do udziału, to ma być przede wszystkim zabawa.

    Mieliśmy feudalizm, socjalizm, kapitalizm, teraz pora na konkursalizm.

    wer

  • 28. Data: 2009-11-17 10:55:02
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Robert pisze:
    > Witam
    >
    > O zapisach regulaminów różnych "Konkursów fotograficznych" często się tu
    > pisuje...
    >
    > Więc jak to w końcu jest?
    > Gdyby człek wziął udział w konkursie:
    > http://www.zgorzelec.eu/aktualnosci/aktualnosci/zgor
    zelec-widziany-oczami-mieszkancow.html
> [...]
    > Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych zdjęć w
    > celach marketingowych, promocyjnych i innych, a Uczestnik przystępując do
    > Konkursu wyraża na to zgodę.
    > 3.3. W związku z nieodpłatnym przeniesieniem wszelkich autorskich praw
    > majątkowych na Organizatora, autorowi zdjęć nie przysługuje żadne
    > wynagrodzenie."
    >
    > to czy uczestnik konkursu (autor zdjęcia) może potem gdziekolwiek indziej
    > zamieszczać te swoje "fotki", które wysłał na konkurs?
    > Czy skoro mowa o przeniesieniu praw autorskich, to już "autorem" staje się

    Wysylaj - jak wygrasz i wykorzystaja - spokojnie mozesz im wystawic
    rachunek ;)
    Jesli wystawia w celach marketingowych - mozesz im wystawic rachunek na
    dwukrotnosc szacunkowej wartosci rynkowej, a do tego mozesz sie domagac
    wplacenia trzykrotnosci potencjalnych zyskow na fundusz wspierajacy
    artystow.
    Licencja na zdjecia - musi byc pisemna i musi okreslac pola eksploatacji.
    I tylko na podstawie licencji ktokolwiek moze publikowac zdjecia w
    celach reklamowych.
    W przypadku portfolio - latwiej jest sie wykpic ;)
    Malo tego jesli po kilku latach uznasz ze zaplacili Ci za malo - bo
    stawki byly wyzsze a ty poszedles na ugode - to wysylasz im fakturke
    korygujaca na roznice w sumie... I musza zaplacic...
    A jak nie zaplaca - to na policje - skarzysz o kradziez dobr
    intelektualnych i zadasz odszkodowania ;)
    Innymi slowy tego typu zapisami to mozna sobie toalete wytapetowac - ale
    z prawem to one nie za wiele maja wspolnego ;)

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 29. Data: 2009-11-17 10:57:25
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    J.F. pisze:

> [...]
    > juz UM Zgorzelec. Wydawca kalendarza o _zgode_ moze zapytac autora czy
    > musi tez UM ?

    > Ale prawo do oznaczenia utworu jest osobistym i nie zzrzekalnym prawem
    > autora.

    > no ale powiedzmy ze autor sie zgodzil, podpisal .. a potem sie
    > rozmyslil. A kalendarze czy albumy juz w druku.
    >

    > A przy okazji w tym konkursie:
    > 2.7. Na pracach nie należy umieszczać żadnych innych danych. W
    > szczególności zabrania się umieszczania jakichkolwiek znaków
    > graficznych czy inicjałów
    >
    > niby zrozumiale .. ale czy legalne ? :-)

    Napisze to jeszcze raz - jezeli nawet masz podpisana umowe - ale po roku
    czasu stwierdzisz ze jednak dostales za malo - to wystawiasz fakture
    korygujaca - i musza ci zaplacic...
    Innymi slowy ta umowa nic nie znaczy...

  • 30. Data: 2009-11-17 11:04:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 11:57, Bernard Wybierała <b...@g...com> wrote:

    > Napisze to jeszcze raz - jezeli nawet masz podpisana umowe - ale po roku
    > czasu stwierdzisz ze jednak dostales za malo - to wystawiasz fakture
    > korygujaca - i musza ci zaplacic...
    > Innymi slowy ta umowa nic nie znaczy...

    nic nie musza.

    odesla z powrotem fakture bez zaplaty i jesli beda mieli ochote to
    uzasadnia dlaczego.
    wystarczy ze napisza ze sie nie zgadzaja , jest inna od zawartej umowy
    a wic bezpodstawna..

    i terza krok naleal bedzie do Ciebie . pojsc do sadu.
    i wykazac , ze Ci sie dodatkowa zaplata nalezy.

    a sad w sprawach gospodarczych opiera sie wylacznie na dokumentach.
    Na gembe trudno jest sad przekonac , jesli wogole zechce wysluchac.