  • 1. Data: 2009-11-13 13:37:46
    Temat: samowyzwalacz - glupie pytanie
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wlasnie sie dowiedzialem od znajomego, ze jak robi autopotrety ze
    statywu (znaczy - samowyzwalaczem), to mu sie i focus automagicznie
    ustawia. Tak, jak przy normalnym naciskaniu spustu.
    A ja cale zycie pracowcie przed zrobieniem zdjecia odleglosc nastawialem.
    Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?
    TA

  • 2. Data: 2009-11-13 15:06:41
    Temat: Re: samowyzwalacz - glupie pytanie
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    > (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?

    W wypadku kadyszki przy robieniu zdjęc pilotem można ustawić jak ma reagować
    na sygnał z pilota - czy pstrykać bez względu na ustawienie ostrości, czy
    najpierw ustawić a potem pstrykać. Może z samowyzwalaczme jest podobnie?

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2009-11-13 16:56:32
    Od: md <m...@g...com>

    On 13 Lis, 14:37, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    > (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?

    w nikonach jest najpierw łapanie ostrości a potem odmierzanie czasu.
    jak myślę o tym teraz, to wydaje mi się, że zrobienie odwrotnego
    patentu nie jest sprawą trywialną.
    skąd aparat ma wiedzieć, że gdy dojdzie do odpalenia af to złapie
    ostrość, a nie zacznie jeździć tam i z powrotem.
    jak jest w innych systemach?

    pzdr
    md

  • 4. Data: 2009-11-13 17:31:26
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    ws.onet.pl...
> [...]
    > Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    > (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?

    A co na to instrukcja obsługi aparatu?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Bo moja każe zajrzeć w wizjer (nie zaglądnąć :), nacisnąć do połowy spust,
    poczekać na ustawienie ostrości i nacisnąć go do końca.
    Z pilotem można w menu wybrać "AF with Remote Control"

    Tylko nie pamiętam jaki mam aparat (wieki nie wyciągany z szafki ;) ...

    JD

  • 5. Data: 2009-11-13 17:49:34
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    > (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?
    1DMkII ustawia ostrość w momencie pierwszego naciśnięcia spustu migawki,
    a więc niestety b. trudno samemu sobie zdjęcie zrobić ;-)
    Wnioskuję, że wszystkie Canony tak mają.
    Jurek PL.

    --
    http://plieth.com

  • 6. Data: 2009-11-13 19:15:53
    Od: "JRT" <r...@o...pl>

    Użytkownik "George" <j...@N...plieth.com> napisał w wiadomości

    > 1DMkII ustawia ostrość w momencie pierwszego naciśnięcia spustu migawki, a
    > więc niestety b. trudno samemu sobie zdjęcie zrobić ;-)
    > Wnioskuję, że wszystkie Canony tak mają.

    No. :-)
    Bardzo trudno jest nie nastawić ostrości używając samowyzwalacza/wyzwalacza
    przewodowego dopóki nie odkryje się wyłącznika AF na obiektywie ;-)

    NMSP pozdrawiając
    Robert

  • 7. Data: 2009-11-14 04:01:29
    Od: smila <w...@g...pl>

    JRT wrote:
> [...]
    > Bardzo trudno jest nie nastawić ostrości używając
    > samowyzwalacza/wyzwalacza przewodowego dopóki nie odkryje się wyłącznika

    wiec jak ustawic ostrosc w punkt ktorego nie ma...:)

  • 8. Data: 2009-11-14 09:04:18
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    smila pisze:

    > wiec jak ustawic ostrosc w punkt ktorego nie ma...:)
    Wyobrażam sobie, że można ustawić ostrość w punkt, który jest tuż przed
    otwarciem migawki, a nie 10 sekund wcześniej ;-)
    J.

    --
    http://plieth.com

  • 9. Data: 2009-11-14 09:08:30
    Od: "JRT" <r...@o...pl>

    Użytkownik "smila" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wiec jak ustawic ostrosc w punkt ktorego nie ma...:)

    No dobrze, zatem bardziej na serio.

    Ustalmy najpierw, że każdy Canon ustawia ostrość (nie z obiektywami TS-E)
    robiąc zdjęcie z samowyzwalacza/wyzwalacza bez- lub przewodowego i że każdy
    obiektyw (prócz TS-E) ma możliwość wyłączenia AF. A w zależności od
    konkretnego typu EOSa w kadrze jest od 7 do 45 punktów ustawiania ostrości.

    Więc możesz np.:
    - zrobić sobie z samowyzwalaczem i włączonym AF zdjęcie służące w pierwszym
    kroku tylko do ustawienia ostrości. Sprawdzasz, czy jest ok, wyłączasz AF i
    robisz zdjęcie właściwe
    - umieszczasz cokolwiek w miejscu samego siebie, kadrujesz, ustawiasz
    ostrość (AF lub ręcznie), może dokładasz przysłony na wypadek "wyjścia" z
    GO, wyłączasz AF, zabierasz obiekt na który została ustawiona ostrość, w to
    miejsce wchodzisz Ty - i robisz zdjęcie
    - jeśli chodzi o Canona to w zależności od wymagań wobec kadru możesz wybrać
    jeden z wielu punktów na który ustawia się AF bez jego wyłączania

    I myślę, że kombinując z ON/OFF autofokusa jeszcze parę sposobów na
    autoportret by się znalazło.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 10. Data: 2009-11-14 11:05:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hdlrd8$rv0$1@node1.news.atman.pl>,
    "JRT" <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jeden z wielu punktów na który ustawia się AF bez jego wyłączania
    >
    > I myślę, że kombinując z ON/OFF autofokusa jeszcze parę sposobów na

    E, jasne.
    Zapomnialem o malym utrudnieniu.
    On robil 'autportret w ruchu'. Tzn. jechal na rowerze w kierunku aparatu
    (albo w prostopadlym).
    Pilota nie mial.
    TA