  • 11. Data: 2011-03-18 19:04:01
    Temat: Re: Koniec pewnej epoki...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:tr57o6luhhiq5plhgbgs6d4pjefr554mbq@4ax.com...

    > Jak dobry to jest sens :-P
    >
    > Moze byc jeszcze dla staruszkow, dla kobiet, dla malych dzieci, albo
    > czlowiek normalnie sobie chce czy musi kupic nowy telefon jak mu sie
    > podoba, a nie jak mu sie umowa skonczy.

    Tylko cały szkopuł w tym, że takie byle jakie telefony dla dziecka
    czy w ogóle nie-smartfony to strasznie tanie są bez kontraktu...

  • 12. Data: 2011-03-18 21:38:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 14:04:01 -0500, Pszemol wrote:

    >Tylko cały szkopuł w tym, że takie byle jakie telefony dla dziecka
    >czy w ogóle nie-smartfony to strasznie tanie są bez kontraktu...

    no wlasnie - wiec moze sie okazac ze lepiej telefon kupic za gotowke a
    obnizyc sobie abonament o polowe.
    Albo mina te dwa lata, telefon ciagle dobry, absolutnie nie mamy
    potrzeby "lepszego" .. wiec po co przeplacac ? :-)

    A tu u nas faktycznie jest roznie, a bywalo calkiem kiepsko - zadnej
    oferty dla osob ktore nie biora telefonu. Tylko "koszt aktywacji
    150zl".

    J.

  • 13. Data: 2011-03-18 22:01:38
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 18-03-2011 o 22:38:14 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Albo mina te dwa lata, telefon ciagle dobry, absolutnie nie mamy
    > potrzeby "lepszego" .. wiec po co przeplacac ?

    Nie ma potrzeby bo i nic nie wymyślili.. Mam tą E52, dotykowce mnie nie
    interesują, koniec pewnej epoki, bo i nic nie da się sensownego wymyślić
    więcej, no i dobrze..

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 14. Data: 2011-03-18 22:09:16
    Od: Czesław <g...@s...ok>

    W dniu 2011-03-18 23:01, Piotr M pisze:

    > Nie ma potrzeby bo i nic nie wymyślili.. Mam tą E52, dotykowce mnie nie

    E72 :)

  • 15. Data: 2011-03-18 22:46:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 23:01:38 +0100, Piotr M wrote:

    >Nie ma potrzeby bo i nic nie wymyślili.. Mam tą E52, dotykowce mnie nie
    >interesują, koniec pewnej epoki, bo i nic nie da się sensownego wymyślić
    >więcej, no i dobrze..

    Ale wiesz - ty w zasadzie o nowoczesnych, a babcia potrzebuje telefonu
    do dzwonienia, nawet sms'y jej kiepsko wychodza, tylko czcionka
    powinna byc duza :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-03-19 14:22:25
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał w wiadomości
> [...]
    > abonamentem biznesowym jest Play Fresh"?
    >
    > Właśnie ten czas minął:
    >
    > "- Przez wiele lat korzystałem z taryf pre-paid. Dzięki pakietom i usługom
    > obniżającym koszty średnia cena minuty ostatnio sięgała nawet 12 gr. Tak
    > niskich średnich cen połączeń nie dawał żaden abonament. Kupując nowy
    > smartfon zdecydowałem się jednak na abonament, bo z wyliczeń wyszło mi, że
    > łączny koszt zakupu i używania przez dwa lata będzie niższy, niż kupienie
    > telefonu na wolnym rynku i dalsze korzystanie z usług pre-paid - mówi
    > Maciej Bębenek, dziennikarz Mobile Internet, miesięcznika

    Ciekawy temat. Prepaid abonamentem biznesowym ? Zależy ile czasu ma
    biznesmen na analizę wartą 100 - 200 pln na m-c.
    Co innego w indywidualnych. Tutaj można pokusić się na swoiste hobby i
    mieszać w abo i prepaid w obrębie rodziny. Zwłaszcza gdy korzysta się z
    usług playa który udostępnia świetne narzedzie do analizy struktury
    polączeń. Ceny fonów w playu brane są z kosmosu ale to wynika z taktyki opa.
    Tania usługa plus droższy telefon i ststystycznie wyjdzie na 40-50 pln.
    Ciekawe jakie arpu ma na celu ten operator? No i jakie aupu jest obecnie ?
    Bilans tych dwóch wskaźników pokazałby na jakim poziomie zakończy się
    wprowadzanie ryczałtu w połączeniach głosowych.

  • 17. Data: 2011-03-19 14:31:05
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    > Ale wiesz - ty w zasadzie o nowoczesnych, a babcia potrzebuje telefonu
    > do dzwonienia, nawet sms'y jej kiepsko wychodza, tylko czcionka
    > powinna byc duza :-)

    Babcia ? Są ludzie którzy nie poświęcają swojego życia na gonitwę za
    modelami telefonow tylko je użytkują
    w sposób dla ktorego Bell je wymyślił. Tak realizują swoje potrzeby z tą
    dziedziną związane. Możesz np. należeć do
    grupy osób które nie potrzebują nowej pary butów co pół roku, a "babcia"
    zrobi wiele żeby ten cel osiągnąć.

  • 18. Data: 2011-03-19 14:32:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-19 15:22, tl pisze:

    > Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy temat. Prepaid abonamentem biznesowym ? Zależy ile czasu ma
    > biznesmen na analizę wartą 100 - 200 pln na m-c.

    Pamiętaj, że jest to opowieść, która zaczęła się z 8 lat temu. Różnica w
    cenach rozmów między abo a pp bywała w proporcjach 4:1, co nie miało
    przełożenia na ceny telefonów, chociaż operatorzy kusili właśnie
    telefonami.
    Nie było wtedy pakietów typowo dla małego biznesu - np. grupy
    biznesowej. Takie SOHO z 5 słuchawkami buliło jak za zboże, 2-3 razy
    więcej niż gdyby miało nieszczęsnego taktaka czy heyah.

  • 19. Data: 2011-03-19 14:36:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    tl" <t...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > Ciekawy temat. Prepaid abonamentem biznesowym ? Zależy ile czasu ma
    > biznesmen na analizę wartą 100 - 200 pln na m-c.

    Otóż to.

    > Co innego w indywidualnych. Tutaj można pokusić się na swoiste
    > hobby i mieszać w abo i prepaid w obrębie rodziny.

    Ale nie lepiej mieć prawdziwe hobby, jak np. narty? Rower? Deskorolka?

    To jest niepoważne, że ludzie tak desperacko próbują obniżyć koszty
    telefonu które nie są wcale wysokie - oszczędności w innych dziedzinach
    nie robiąc wcale. Jest jakaś psychologiczna bariera wśród nas aby
    nie płacić za telefon prawie nic :-) A już obiad w restauracji może 200zł
    kosztować. Nie, telefon nie może 40zł, jak znajdziesz sieć za 38zł to
    się przesiadasz. To trochę niepoważne dla mnie.

    Jaki procent całego rodzinnego budżetu stanowi u Was koszt komórki?

    > Zwłaszcza gdy korzysta się z usług playa który udostępnia świetne
    > narzedzie do analizy struktury polączeń.

    One tylko analizują przeszłość. Skąd wiesz że za 2 miesiące
    będziesz miał identyczne potrzeby?

  • 20. Data: 2011-03-19 15:29:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 09:36:52 -0500, Pszemol wrote:
    >Otóż to.

    >Ale nie lepiej mieć prawdziwe hobby, jak np. narty? Rower? Deskorolka?

    Szkodliwe dla zdrowia. W odroznieniu od analizy ofert w wygodnym
    fotelu - tez hobby :-)

    >To jest niepoważne, że ludzie tak desperacko próbują obniżyć koszty
    >telefonu które nie są wcale wysokie - oszczędności w innych dziedzinach
    >nie robiąc wcale.

    Bo skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :-P

    >Jest jakaś psychologiczna bariera wśród nas aby
    >nie płacić za telefon prawie nic :-)

    Za parking, za toalete, za e-mail, za usenet, za drogi, za telewizje
    ... i za wiele innych rzeczy ktore byly "za darmo".

    >A już obiad w restauracji może 200zł kosztować.
    >Nie, telefon nie może 40zł, jak znajdziesz sieć za 38zł to
    >się przesiadasz. To trochę niepoważne dla mnie.

    Ale w imie czego doplacac te 2 zl, a restauracja .. moze smacznie,
    moze ladne kelnerki, a moze juz jej nie odwiedzimy jak znajdziemy taka
    za 150 ..

    >Jaki procent całego rodzinnego budżetu stanowi u Was koszt komórki?

    Ale po co przeplacac :-)

    >One tylko analizują przeszłość. Skąd wiesz że za 2 miesiące
    >będziesz miał identyczne potrzeby?

    Az tak czesto sie stylu zycia nie zmienia.

    J.