  • 1. Data: 2009-11-16 08:22:23
    Temat: obsluga pendrive przez mikrokontroler
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    szukam pomyslow i ich realizacji. Jak z poziomu malego procka
    (atmelki, picki, inne male tanie proste) obsluzyc zapis i odczyt z/na
    pendrive'a z USB.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-11-16 09:13:26
    Temat: Re: obsluga pendrive przez mikrokontroler
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    a...@p...pl pisze:

    > szukam pomyslow i ich realizacji. Jak z poziomu malego procka
    > (atmelki, picki, inne male tanie proste) obsluzyc zapis i odczyt z/na
    > pendrive'a z USB.

    Vinculum? http://www.vinculum.com/prd_vnc1l.html

    Gdybyś zredukował swoje wymagania do karty SD byłoby odrobinę prościej
    (i taniej).

  • 3. Data: 2009-11-16 10:02:35
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Lis, 09:22, a...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > szukam pomyslow i ich realizacji. Jak z poziomu malego procka
    > (atmelki, picki, inne male tanie proste) obsluzyc zapis i odczyt z/na

    Może to:
    http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5088
    Tylko że to wymaga trochę paprania z oprogramowaniem. Możesz sobie
    zrobić interface w dwie strony, albo do pendrive'a, albo do komputera.

  • 4. Data: 2009-11-16 10:41:16
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 16 Lis, 09:22, a...@p...pl wrote:
> [...]

    Tylko że to wymaga trochę paprania z oprogramowaniem. Możesz sobie
    zrobić interface w dwie strony, albo do pendrive'a, albo do komputera.

    Kilka lat temu popełniłem dla swojej firmy program obsługi pamięci USB na
    ATmega128 z wykorzystaniem tego SL811HST.
    Wtedy brak było źródeł wiedzy i konkretnych przykładów. Poznawałem i
    przebijałem się po kolei przez kilka warstw oprogramowania, programowych
    protokółów USB, SCSI, często metodą prób i błędów. Koszmarnie dużo wiedzy i
    wiele problemów. Po kilku miesiącach pracy zaczęło w końcu chodzić.
    Ale nie długo trwała radość. W sprzedaży pojawiły się ciągle nowe pendraki,
    które albo nie chciały się skonfigurować, albo powodowały mnóstwo błędów w
    transmisji. Ciągle musiałem odrywać się od bieżącej pracy i wracać do
    tamtego projektu aby wyszukać powody i aktualizować program. A co producent
    i inna seria, nawet w identycznej obudowie, to inne parametry i inne
    problemy. Nie dało się na zaś przewidzieć w którym kierunku to pójdzie. W
    końcu wyszło, że właściwie powinienem nic innego nie robić tylko reagować na
    nowo pojawiające się pendraki.
    Jak pojawił się układ Vinculum, napisałem program jego obsługi i
    przerzuciłem problem na jego konstruktorów. Co jakiś czas z sieci można
    ściągnąć nowszy firmware reagujący na pojawienie się nowych nieobsługiwanych
    serii pendraków.
    I to jest najlepsze wyjście.

  • 5. Data: 2009-11-16 11:12:23
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Mon, 16 Nov 2009 09:22:23 +0100, adresss wrote:

    > szukam pomyslow i ich realizacji. Jak z poziomu malego procka (atmelki,
    > picki, inne male tanie proste) obsluzyc zapis i odczyt z/na pendrive'a z
    > USB.

    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php - wymaga wersji USB procesora
    AVR, możliwa realizacja hosta i klienta, kod raczej spory. Więcej info
    można znaleźć tutaj: http://www.obdev.at/products/vusb/links.html .

    --
    Łukasz.

  • 6. Data: 2009-11-16 17:11:36
    Od: Name <u...@e...org>

    Jeżeli PIC to może:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/01142
    A.pdf

  • 7. Data: 2009-11-17 01:05:28
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 Nov 2009 09:22:23 +0100, a...@p...pl wrote:

    >Czesc,
    >
    >szukam pomyslow i ich realizacji. Jak z poziomu malego procka
    >(atmelki, picki, inne male tanie proste) obsluzyc zapis i odczyt z/na
    >pendrive'a z USB.

    rozmawialem dzis z jednym gosciem i tez zaproponowal vnc. Mam teraz
    temat do obczytania i przemyslen.

    --
    ThinkXtra