  • 1. Data: 2009-11-16 08:11:33
    Temat: Stacja HotAir
    Od: "roxy" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Moze Szanowni Czytelnicy pomoga w wyborze stacji lutowniczej w cenie do
    okolo 1200zl.
    Co mozecie polecić w tej kategorii cenowej. Na co zwrocic uwage przy zakupie
    i jakich stacji unikac.
    Dobrze by bylo gdyby stacja laczyła jednoczesnie hotair jaki kolbe z
    mozliwoscia użycia grotów typu "minifala".
    Za wszelkie opinie i poradzy z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2009-11-16 11:51:07
    Temat: Re: Stacja HotAir
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Mon, 16 Nov 2009 09:11:33 +0100, roxy wrote:

    > Moze Szanowni Czytelnicy pomoga w wyborze stacji lutowniczej w cenie do
    > okolo 1200zl.

    http://www.mierniki.com/html/body_xy_988d.html (Xytronic 988D, czasem pod
    nazwą NDN). Parę lat temu pracując w serwisie używaliśmy tego (dość
    intensywnie, szczególnie odsysacz). Wykonanie raczej toporne, ale dobrze
    się sprawowała. Z tego co pamiętam to raz trzeba było odesłać do serwisu
    z powodu uszkodzenia grzałki, usterkę szybko naprawili (sprzęt był
    jeszcze na gwarancji). Jakoś po 1,5 roku guma od pompki w odsysaczu
    sparciała i straciła szczelność, na dorabianej gumie (dętka?) chodziło
    jeszcze parę(naście) miesięcy. Filtry od odsysacza też trzeba było
    wymieniać, ale dobrze sprawowały się kosmetyczne płatki bawełniane
    (części zapasowe stosunkowo drogie). Jeśli do czegoś można się przyczepić
    to fakt że odsysacz się zatykał i czasem jego przetkanie nie było łatwe,
    okresowe czyszczenie to normalka. Do zestawu można dokupić sporo końcówek
    w dobrych cenach. Niestety nie mogę porównać tego zestawu do innych
    sprzętów.

    --
    Łukasz.

  • 3. Data: 2009-11-16 13:58:30
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Dodam że glownie lutowane bedą uklady smd w obudowach TQFP, SOIC o rastrze
    wyprowadzen 1,27mm, 0,8mm a minimalnie o rastrze 0,5mm
    Elementy bierne w obudowach wielkości 0805.
    Nie interesuje mnie mozliwość lutowania układów w obudowach BGA i elementów
    o rastrze mniejszym od 0,5mm.

    Co powiecie na model firmy AOYUE 2702A+ - HOT AIR , LUTOWNICA KOLBOWA +
    POCHŁANIACZ OPARÓW, ROZLUTOWNICA.
    Cena okolo 800zl brutto w sklepach internetowych i na aukcjach.

    jak sie ma ten model do podanego wyzej przez kolegi Xytronic 988D.
    Moze ktos podzieli sie opinią z uzywania tej stacji.

    Dane techniczne
    Zasilanie 230 Volt +/-10% / 50 Hz +/-2Hz
    Wymiary stacji 18,80 x 12,60 x 25,00 cm
    Waga 5,6kg
    Kolba lutownicza o mocy 70W, temperatura grzania 200-480°C , grzałka
    ceramiczna, napięcie na grzałce 24V
    Gorące powietrze o mocy 500W, temperatura grzania 100-480°C, grzałka z
    metalowym rdzeniem, kompresor o maxymalnej wydajności 23l / min
    Rozlutownica temperatura grzania 200-480°C , grzałka ceramiczna, napięcie na
    grzałce 24V, moc zasysania 15l/min

    W skład zestawu wchodzą

    Stacja lutownicza AOYUE 2702A+
    6 szt. DYSZ (1124,1130,1197,1010,1313,1919)
    w zestawie grot I
    Podstawka do odkładanie HOT-AIR, rozlutownicy oraz kolby lutowniczej
    wypozażonej w gabkę do czyszczenia grotów, miejscem na szpule cyny oraz na
    groty
    Pad termoodporny do wymieniania rozgrzanych grotów
    Podciśnieniowy chwytak 939
    Filtr sprężynowy do rozlutownicy + 6 filtrów wykonanych z gąbki
    Dwa filtry do pochłaniacza
    Dwa zapasowe groty do rozlutownicy
    Chwytak układów
    Wycior do rozlutownicy
    Grzałka do HOT-AIR
    Przewód zasilający
    Silikon
    Instrukcja w języku angielskim

  • 4. Data: 2009-11-16 18:24:17
    Od: "pitlab" <p...@p...wp.pl>

    Ja mam PT 968 (kolba, odsysanie dymu i gorące powietrze). Generalnie jest OK
    chociaż jet kilka irytujących rzeczy.
    Przede wszystkim po wyłączeniu ciagle świeci sie jak choinka i na pierwszy
    rzut oka nie da się zobaczyć czy jest wyłączona, trzeba się przyjrzeć a u
    mnie tak stoi że jest to niewygodne.
    Odsysac z dymu działa bez regulacji siły ssania przez co pompa pracuje na
    maxa i jest bardzo głośna, więc praktycznie nigdy tego nie używam. Kupując
    stację dzisiaj brałbym taką bez odsysania.
    Nie ma pamięci temperatury gorącego powietrza. Po wyłączeniu z sieci trzeba
    ustawiać na nowo.
    Poza tymi drobiazgami jestem z niej zadowolony. Pracuję nią już ok. pół
    roku.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 5. Data: 2009-11-16 21:16:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    roxy wrote:
> [...]
    > Elementy bierne w obudowach wielkości 0805.
    > Nie interesuje mnie mozliwość lutowania układów w obudowach BGA i elementów

    Dlaczego hotair a nie zwykla lutownica? Raster 0.5mm lutuje sie bardzo
    ladnie zwykla lutownica z grotem mini-fala.
    Probowalem hotair i zeby zamontowac TQFP100 to juz trzeba podgrzac cala
    plytke, bo w rozsadnym czasie nie nagrzejesz nozek - IMHO zabawa,
    szybciej to zrobie zwykla lutownica z dobrym grotem.

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-11-16 22:32:27
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Dlaczego hotair a nie zwykla lutownica? Raster 0.5mm lutuje sie bardzo
    > ladnie zwykla lutownica z grotem mini-fala.

    Wlasnie dlatego zainteresowala mnie stacja AOYUE 2702A+ poniewaz posiada
    nadmuch hotair i kolbe grotowa do ktorej sa dostepne dwa typy grotow
    falowych 2,1mm oraz 3,3mm i caly szereg (okolo 20) innych typow (ceny od 70
    do 100zl).
    Jednak nie znam nikogo kto moglby sie podzielic uwagami z korzystania
    lutownicy i pracy z grotami falowymi.

  • 7. Data: 2009-11-16 22:34:41
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Jednak nie znam nikogo kto moglby sie podzielic uwagami z korzystania
    > lutownicy i pracy z grotami falowymi.

    Oczywiscie chodzi mi o kolbe i groty wspomnianego producenta producenta -
    AOYUE

  • 8. Data: 2009-11-17 19:44:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    roxy wrote:

    > Oczywiscie chodzi mi o kolbe i groty wspomnianego producenta producenta -
    > AOYUE

    Nie wiem. Ja uzywam PACE - zero problemow.

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-11-20 22:12:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    roxy pisze:

    > Jednak nie znam nikogo kto moglby sie podzielic uwagami z korzystania
    > lutownicy i pracy z grotami falowymi.

    Ja mam zwykłą lutownicę grzałkową (stację Xytronic) i grotem falowym
    lutuje się świetnie nawet scalaczki TSSOP z nogami co 0,5mm. Wystarczy
    tylko mieć dobry topnik w żelu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-11-21 12:06:47
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam zwykłą lutownicę grzałkową (stację Xytronic) i grotem falowym
    > lutuje się świetnie nawet scalaczki TSSOP z nogami co 0,5mm. Wystarczy
    > tylko mieć dobry topnik w żelu.

    Jaki model tej stacji?