  • 31. Data: 2013-12-08 19:50:45
    Temat: Re: Kondensacja wilgoci w zimie
    Od: atm <...@v...pl>

    > Czy po powrocie do cieplego pomieszczenia podejmujecie jakies dodatkowe
    > dzialania w celu ochrony sprzetu?

    Tu pojawilo sie fajne podsumowanie calej dyskusji:
    http://www.spidersweb.pl/2013/12/poradnik-zimowego-f
    otografa-czyli-jak-dbac-o-aparat-w-zimie.html

  • 32. Data: 2013-12-08 22:39:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gil <G...@g...pl> writes:

    > 3 grudnia była ładna pogoda. Wyniosłem aparat eos 600D na statywie na
    > pole. Podłączony był przez team viewera do innego komputera. Niestety
    > upiłem sie i zapomniałem o aparacie. Aparat był 10 godzin w temp ok -5
    > stopni.
    > Nic sie nie stao. Wazne aby po wychlodzeniu nie robic zdjec.

    No dobrze, ale czasem istotne jest, by aparat był na mrozie (nawet
    większym) przez wiele godzin (nawet dużo więcej niż 10), i by w tym
    czasie właśnie robić nim zdjęcia.

    Kiedyś, gdy do "zasilania" aparatów służyły baterie np. litowe (nie
    akumulatory), to generalnie nie było z tym problemów (jakieś szczególne
    mogły być).
    --
    Krzysztof Hałasa