  • 1. Data: 2009-01-03 22:27:33
    Temat: Komputer tylko do jednego zadania
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Nie zalazłem jeszcze gotowego rozwiązania jakim było by uradzanie
    komunikujące się po Ethernecie lub po wifi odtwarzające radia
    internetowe. Tylko tyle. nie musi mieć nawet dysku bo pewnie jakieś
    dyskietkowe linuksowe oprogramowanie można do tego przeznaczyć. pytanie
    raczej o sprzęt i zasilanie takiego sprzętu - warunek - jak najcichsze.
    więc tradycyjny zasilacz może być problematyczny. Druga sprawa to moc
    obliczeniowa potrzebna na dekodowane radiowego AAC lub w ostateczności MP3.
    Bezpośrednim problemem jest jednak zasilanie jakich krytycznych napięć i
    o jakiej mocy może potrzebować P100? Zakładam 4MB RAM, grafika na PCI
    (bo musi być) karta dźwiękowa PCI SB lub w alternatywie coś na ISA,
    sieciówka, płyta główna, stacja dyskietek. poniżej 50W by wyszło?

    A może jest jakieś dedykowane rozwiązanie tego typu?

  • 2. Data: 2009-01-03 22:36:05
    Temat: Re: Komputer tylko do jednego zadania
    Od: "Grzegorz Nowak" <a...@m...com>

    ja znalazlem mase
    http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=wifi+
    internet+radio&btnG=Search&meta=

    jestes pewny, z te stare ISAzaury to ladnie graja? stary trup z P100 zajmie
    wiecej miejsca niz zwmacniacz + telefon / wifi radio player.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-01-03 22:48:01
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Osadnik"
> [...]
    >sieciówka, płyta główna, stacja dyskietek. poniżej 50W by wyszło?
    >
    >A może jest jakieś dedykowane rozwiązanie tego typu?

    Nie wiem jak z AAC, ale MP3 odtwarza całkiem sprawnie.
    I pytanie bardziej kwalifikuje się na pl.comp.os.linux.sprzęt, bo tam
    prędzej znajdziesz ludzi upychających linuksa na wszystkim, po tostery
    włącznie ;-)
    A jako odpowiedź - używany thin client za grosze. (sam mam neoware EON
    2000). I ewentualnie CF+przejściówka na IDE.

    --
    [------------------------] Niech wielki Harrison Fnord będzie z Tobą
    [ K...@e...eu.org ] (Emilian Semczak)

  • 4. Data: 2009-01-04 10:24:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 23:27, Osadnik pisze:
    > Nie zalazłem jeszcze gotowego rozwiązania jakim było by uradzanie
    > komunikujące się po Ethernecie lub po wifi odtwarzające radia
    > internetowe. Tylko tyle. nie musi mieć nawet dysku bo pewnie jakieś

    Są takie gotowce, nawet w obudowie przypominającej zwykły
    odbiornik radiowy. I to pewnie nie na zwykłym pececie, ale
    jakimś ARMie czy innym nisko-energetycznym cudzie, lepiej
    przystosowanym do takich zadań :)

    http://www.google.pl/search?q=stand+alone+network+ra
    dio+receiver

    W pierwszych kilku rezultatach masz ze dwa-trzy gotowe
    produkty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-01-04 10:24:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Osadnik wrote:
    > Nie zalazłem jeszcze gotowego rozwiązania jakim było by uradzanie
    > komunikujące się po Ethernecie lub po wifi odtwarzające radia
    > internetowe.

    Masa tego jest. Najtaniej bedzie cos zlozyc, mozna tez uzyc w tym celu
    starego Xboksa (za 200 zl spokojnie kupisz - dodatkowo masz zapisywanie
    stacji na dysku, automatyczny podzial na utwory, streaming z pc,
    odtwarzanie wszelkiego rodzaju filmow, z wyjatkiem HD...), mozna uzyc PSP
    (ale to juz wiekszy wydatek) albo DS-a (rowniez powinienes dostac za 2
    stowki, dodatkowo dostaniesz najlepsza obecnie maszynke do strategii,
    wspolczesnych przygodowek point&click i japonskich RPG) - Xbox ma
    ethernet, dwa ostatnie maja Wi-Fi.

    k,

  • 6. Data: 2009-01-04 10:39:29
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    >
    > http://www.google.pl/search?q=stand+alone+network+ra
    dio+receiver

    > W pierwszych kilku rezultatach masz ze dwa-trzy gotowe

    Ale ta cena...
    250$ x 3zł = 750zł. To znacznie więcej niż pasywny zasilacz i jakieś
    supertanie bebechy do komputera.

  • 7. Data: 2009-01-04 11:06:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 11:39, Osadnik pisze:
    > Ale ta cena...
    > 250$ x 3zł = 750zł. To znacznie więcej niż pasywny zasilacz i jakieś
    > supertanie bebechy do komputera.

    Policz koszt użytkowania biorąc pod uwagę 2x mniejsze zużycie
    energii (tak orientacyjnie -- pewnie różnica będzie jeszcze
    większa) i to, że radio często gra i po parę godzin dziennie.

    A potem dołóż do tego kwestię wyglądu i ilości zajmowanego
    miejsca :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-01-04 11:18:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
> [...]
    > większa) i to, że radio często gra i po parę godzin dziennie.
    >
    > A potem dołóż do tego kwestię wyglądu i ilości zajmowanego

    ...i okaze sie, ze najlepiej bedzie kupic za dwie stowki uzywane Nintendo
    DS (w starej wersji) i kosztujacy 10USD adapter na microsd (z ktorego
    ladujemy amatorski soft - w tym wypadku jakis wifi radio player).

    k,

  • 9. Data: 2009-01-04 11:52:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Policz koszt użytkowania biorąc pod uwagę 2x mniejsze zużycie
    >energii (tak orientacyjnie -- pewnie różnica będzie jeszcze
    >większa)

    Mój EON2000, według producenta, bierze do 15W.
    To raczej niedużo. Nawet jakbyś znalazł coś, co bierze połowę tego, to
    ile czasu zajmie Ci, zanim zwróci się różnica w kosztach?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb [...]jakieś chore stosy i kolejki, które w
    `b K...@e...eu.org d' dodatku są cholernie wolne. I co to ma do

  • 10. Data: 2009-01-04 13:22:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Policz koszt użytkowania biorąc pod uwagę 2x mniejsze zużycie
    > energii (tak orientacyjnie -- pewnie różnica będzie jeszcze
    > większa) i to, że radio często gra i po parę godzin dziennie.

    W tym wypadku miało to by być radio wieczorne kiedy już nie korzystam z
    komputera.

    > A potem dołóż do tego kwestię wyglądu i ilości zajmowanego
    > miejsca :)

    Nie istotne ;)

    Swoją ścieżką, nie ma ograniczenia długości przewodów audio? nawet 100m?
    i ilości odbiorników?