  • 1. Data: 2009-01-03 17:29:50
    Temat: Prosze o pomoc w wyborze sluchawek
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Witam;

    Nie wiem czy lepiej pisac tutaj, czy na alt.pl.muzyka - ale chodzi nie tylko o jakosc

    dzwieku, ale rowniez jakosc wykonania i mozliwe problemy ze sprzetem wiec
    decyduje sie wyslac newsa tutaj.

    Wiec tak - zamierzam kupic sluchawki, ale nie mam pojecia jakie. Naczytalem sie
    troche artykolow krytycznie wypowiadajacych sie ludzi na wersja 5.1 - twierdza ze
    lepiej wziac porzadne stereo, lecz dazac za nowinkami chcialbym sprawdzic te 5.1 i
    chyba w ta strone skieruje swoje pytanie.
    Artykuly jakie czytalem wiekszosc byla z 2006-2007 roku i co za tym idzie czesc jest
    na pewno nie aktualna.

    Prosze wiec o podzielenie sie nowymi doswiadczeniami z nowszym sprzetem tego
    typu. Znalazlem leciwe:

    Medusa 5.1 Surround Sound Headset
    http://www.tomshardware.pl/consumer/20050714/headset
    -01.html

    TEAC PowerMax HP-10
    http://www.frazpc.pl/artykuly/320/51/na/glowie/TEAC/
    PowerMax/HP10

    LOGNETMEDIA AERO 5.1
    http://www.frazpc.pl/artykuly/440/Lognetmedia/AERO/5
    1

    Co sadzicie o w/w modelach i jakie sa ich nowsze odpowiedniki?
    Brac 5,1 czy stereo? Co sie zmienilo w kwest dzwieku na obu typach?
    Wole wzmacniacze zasilane sieciowo (baterie odpadaja)
    Jakich uzywacie i co mozecie polecic z nowosci?
    I kwestia wspolpracy z szerokiej gamy sprzetem PC, notebook, DVD, TV, Hi-Fi

    Serdeczne dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-01-03 17:37:38
    Temat: Re: Prosze o pomoc w wyborze sluchawek
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "JP" <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:Xns9B88BC279CD2CMrRoger@153.19.250.122...
> [...]
    > Jakich uzywacie i co mozecie polecic z nowosci?
    > I kwestia wspolpracy z szerokiej gamy sprzetem PC, notebook, DVD, TV,

    też jakiś czas temu zastanawiałem się nad takimi wynalazkami skończył się na
    grado sr-60 :P
    szczerze mówiąc nie wiem jak te 5.1 działają bo nie miałem okazji sprawdzić

  • 3. Data: 2009-01-03 17:40:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JP"
    >Wiec tak - zamierzam kupic sluchawki, ale nie mam pojecia jakie. Naczytalem sie
    >troche artykolow krytycznie wypowiadajacych sie ludzi na wersja 5.1 - twierdza ze

    Troche czego???

    >lepiej wziac porzadne stereo,

    I bardzo słusznie.

    Ja bym się najpierw zastanowił do czego te słuchawki (jaki rodzaj
    dźwięku), czy otwarte, czy zamknięte.
    A potem patrzył co na rynku.

    --
    [------------------------] I am Torquemada of Borg: NOBODY assimilates
    [ K...@e...eu.org ] the Spanish Inquisition!

  • 4. Data: 2009-01-03 18:03:50
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Mariusz Kruk (M...@e...eu.org) napisal(a):

    > I bardzo slusznie.
    >
    > Ja bym sie najpierw zastanowil do czego te sluchawki (jaki rodzaj
    > dLwieku), czy otwarte, czy zamkniete.
    > A potem patrzyl co na rynku.

    Nie mam pojecia jak i z czym sie je taki sprzet. Nie jestem melomanem, audiofilem.
    Nie mam rowniez pojecia czym sie roznia otwarte i zamkniete- chce wydac do 250zl
    (moze lekko ponad 300zl z przesylka), sluchawki tak jak pisalem - filmy DVD, czasem
    jakas gra strategiczna gdzie dzwiek 5,1raczej niepotrzebny lub cos z MMRPG. Pytam
    bo wszedzie jest pelno sprzetu w moim przedziale cenowym 200-350zl tylko z
    doswiadczenia wiem ze czasem te za 200 sa lepsze od tych za 300 - pytam wiec by
    nie przeplacac.

    Kolejnym i chyba najwazniejszym powodem dla jakiego chce kupic te sluchawki - to
    fakt iz pracuje nocami, a w pokoju spi 17miesieczne dziecko co znaczaco utrudnia
    podczas pracy sluchanie muzyki, czy chocby dziekow systemowych :-) poprostu ma
    byc absolutna cisza :)

    Mam cicha klawiature, cichutka mysz, notebook chlodzony zewnetrznym wentylatorem
    Zellman ustawionym na 3-5V co powoduje nie wlaczanie wiatraka wewnatrz obudowy
    - brakuje wiec tylko dzwieku ... wiec szukam i pytam, by nie bladzic !

  • 5. Data: 2009-01-03 18:20:27
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Piter (t...@o...pl) napisal(a):

    > tez jakiś czas temu zastanawialem sie nad takimi wynalazkami
    > skonczyl sie na grado sr-60 :P
    > szczerze mówiąc nie wiem jak te 5.1 dzialają bo nie mialem okazji
    > sprawdzic

    Zapomnialem dodac, iz bardzo mile widziany bylby chowany, niekoniecznie odpinany
    mikrofon do rozmow poprzez popularne komunikatory.

  • 6. Data: 2009-01-03 18:23:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JP"

    >Nie mam pojecia jak i z czym sie je taki sprzet. Nie jestem melomanem, audiofilem.
    >Nie mam rowniez pojecia czym sie roznia otwarte i zamkniete-

    Otwarte, to takie przez które słyszysz też otoczenie. Zamknięte, to
    takie, które szczelnie wygłuszają wszystko. Tak z grubsza.
    Jedni wolą zamknięte, bo całkowicie izolują, dla innych jest to wada.
    Poza tym, zamknięte potrafią być niewygodne. (otwarte też czasami :->)

> [...]
    >doswiadczenia wiem ze czasem te za 200 sa lepsze od tych za 300 - pytam wiec by

    Ja bym szukał pewnie czegoś w okolicach Sennheiserowych HD4xx, czy
    czegoś podobnego. Na przykład tu (chodzi mi o przykłady, nie o cenę)
    http://sklep.rms.pl/index.php?k66,do-domu-hi-fi,1
    I tak każde słuchawki grają inaczej i to kwestia osobistych preferencji.
    Za tę cenę raczej już nie dostaniesz tak karygodnych dziur w paśmie, jak
    w badziewkach za 20zł, ale jednak każde będą brzmieć trochę inaczej.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesłuchanie paru modeli, ale na to, jak
    sądzę, nie będziesz mieć okazji. Zatem możesz się kierować wyglądem :-)
    Poszukanie na sieci paru recenzji też nie zaszkodzi.
    A na koniec i tak nie będziesz zadowolony ;-)

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb LOOSE TEETH DON'T NEED MY HELP (Bart Simpson
    `b K...@e...eu.org d' on chalkboard in episode AABF16)

  • 7. Data: 2009-01-03 18:33:18
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Mariusz Kruk (M...@e...eu.org) napisal(a):

    <ciach>
    > A na koniec i tak nie bedziesz
    > zadowolony ;-)

    Czy to ten slynny noworoczny stan podniecenia i wspanialego humoru :-)

    A wracajac "powaznie" do sprawy i tych do otwartych/zamknietych - czy przy
    otwartych skoro slysze otoczenie to czasem otoczenie nie bedzie slyszalo mnie? Tzn
    jak wypije 5piw na pewno mnie ktos uslyszy, chodzi mi raczej o mnie - w sensie
    dziekow z nalozonych na glowe sluchawek- muzyka itd...

    Dzieki za informacje, poszukam- przynajmniej postaram sie ..

  • 8. Data: 2009-01-03 18:39:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-03 19:23:45 +0100, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> said:

    > Ja bym szukał pewnie czegoś w okolicach Sennheiserowych HD4xx, czy
    > czegoś podobnego.

    Blueh. Paskudne, mocno podbite i przesterowane basy, wysokie tony
    płaskie i stłumione. Szczerze mogę polecić Zenki HD 555 - do tego
    modelu, co oczko jest wyraźna różnica, powyżej robią się niuanse, a
    cena kolejnych x2. Da się zmieścić w zakładanym budżecie:

    http://www.ceneo.pl/68320

    > Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesłuchanie paru modeli, ale na to, jak
    > sądzę, nie będziesz mieć okazji.

    W większości sklepów ze sprzętem audio nie ma z tym problemów (i nie
    mam tu na myśłi MediaMarktów i innych, gdzie do jednego źródła przez
    HGW co jest podłączonycy kilka par). Jak kupowałem swoje, namierzyłem
    na Allegro sprzedawcę z fizycznym sklepem, który miał rozsądną cene,
    polazłem z nagraną uprzednio płytą z przeglądem styli muzycznych,
    których słucham i przez blisko 2 godziny przesłuchiwałem różne modele.
    Wada jest taka, że jeśli ktoś ma choć trochę słuchu muzycznego, to nie
    da się w ten sposób kupić tanich słuchawek (ja wydałem prawie dwa razy
    więcej, niż zakładałem ;-)

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-01-03 19:02:17
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    de Fresz (d...@N...pl) napisal(a):

    > W wiekszości sklepów ze sprzetem audio nie ma z tym problemów (i
    > nie mam tu na myśli MediaMarktów i innych, gdzie do jednego Lródla
    > przez HGW co jest podlączonycy kilka par). Jak kupowalem swoje,
    > namierzylem na Allegro sprzedawce z fizycznym sklepem, który mial
    > rozsądną cene, polazlem z nagraną uprzednio plytą z przeglądem
    > styli muzycznych, których slucham i przez blisko 2 godziny
    > przesluchiwalem rózne modele. Wada jest taka, ze jeśli ktoś ma
    > choc troche sluchu muzycznego, to nie da sie w ten sposób kupic
    > tanich sluchawek (ja wydalem prawie dwa razy wiecej, niz
> [...]

    Widze, ze chcac kupic cos z mikrofonem, musze dolozyc kolejne 150-200zl
    Tylko teraz kwestia tego, ze dolozyc moge ale dalej jestem w punkcie zero i nie mam
    pojecia od jakiego modelu zaczac poszukiwania.

    Roger(OS)

  • 10. Data: 2009-01-03 19:10:01
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >jak wypije 5piw na pewno mnie ktos uslyszy, chodzi mi raczej o mnie - w sensie
    >dziekow z nalozonych na glowe sluchawek- muzyka itd...

    Owszem, otwarte daja większą szansę, że będzie cię słychać na zewnątrz.
    Na ile? To już zależy od konkretnego typu.

    --
    [------------------------] As far as we know, our computer has never
    [ K...@e...eu.org ] had an undetected error.