  • 1. Data: 2009-01-03 20:12:10
    Temat: Jaki najszybszy flash USB ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Mozecie polecic jakis szybki kluczyk USB. Wystarczy jak bedzie rzedu 4 GB,
    ale jakby byl 8-16 to sie nie pogniewam. Cos szybszego niz zapis/odczyt =
    19/31. Aktualnie mam wlasnie o takich parametrach rzeczywistych, ale
    chcialbym kupic jeszcze jeden i najlepiej nawet szybszy niz aktualny.

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-03 20:56:29
    Temat: Re: Jaki najszybszy flash USB ?
    Od: Prezes <l...@g...com>

    On 3 Sty, 21:12, "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto> wrote:
> [...]
    > 19/31. Aktualnie mam wlasnie o takich parametrach rzeczywistych, ale
    > chcialbym kupic jeszcze jeden i najlepiej nawet szybszy niz aktualny.

    A jaki masz procesor? Bo większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że te
    wysokie parametry to przynajmniej czterordzeniowe procesory obsłużą.
    Nie testowałem, ale jak się mylę to mnie poprawcie. A wiem to, bo
    kiedyś kupowałem pendrive'a pod system, więc musiał być maksymalnie
    szybki i mi fachowiec z tego sklepu w poniższym linku wytłumaczył. A
    odnośnie Twojej prośby, to jak sam zauważyłeś więcej się nie da . Maks
    to widziałem tutaj
    http://www.lorien.waw.pl/opis.aspx?kat=33&id=PaP0249
    Ale warto się zapoznać z możliwościami takich pendrive'ów zanim się
    kupi.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-03 22:05:16
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Mozecie polecic jakis szybki kluczyk USB. Wystarczy jak bedzie rzedu 4
    > GB, ale jakby byl 8-16 to sie nie pogniewam. Cos szybszego niz
    > zapis/odczyt = 19/31. Aktualnie mam wlasnie o takich parametrach

    Jaki to model?

    > rzeczywistych, ale chcialbym kupic jeszcze jeden i najlepiej nawet
    > szybszy niz aktualny.

    Szukaj z pamięciami typu dual channel.

    zyga

  • 4. Data: 2009-01-03 22:23:39
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Prezes pisze:

> [...]
    > kiedyś kupowałem pendrive'a pod system, więc musiał być maksymalnie
    > szybki i mi fachowiec z tego sklepu w poniższym linku wytłumaczył.

    Nie wiem czy to ja mam az tak mala wiedze czy to sprzedawca bredzil jak
    diabli ale co ma zapis/odczyt na pendrive'a do procesora? Chyba glownym
    czynnikiem wplywajacym na szybkosc pendrive'a jest typ zastosowanych
    pamieci i szybkosc dysku z ktorego kopiujemy cos na pd lub na niego
    zapisujemy z pd a w te demagogie wyzej to nie moge uwierzyc. Wystarczy
    zrobic prosty eksperyment, odpalic top/manager procesow i zobaczyc jak
    sie ksztaltuje wykorzystanie procesora przy zapisie/odczycie na/z pd. A
    to co napisales wyzej to KOMPLETNA BZDURA.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2009-01-03 22:34:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-03 23:23:39 +0100, Maciej Browarczyk
    <m...@N...org> said:

    > Nie wiem czy to ja mam az tak mala wiedze czy to sprzedawca bredzil jak
    > diabli ale co ma zapis/odczyt na pendrive'a do procesora?

    Troszkę ma. AFAIK transfer po USB zżera conieco czasu procka (w tym
    właśnie ten standard jest gorszy od FireWire), ale też nie wydaje mi
    się, żeby to była operacja wymagająca nastu rdzeni. No chyba że ktoś
    pasjami równocześnie przegrywa, zipuje, dekoduje materiał video i
    zapuszcza akcje w Szopie ;-)

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-01-03 22:42:24
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 12:56:29 -0800 (PST), Prezes napisał(a):

    > A jaki masz procesor? Bo większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że te
    > wysokie parametry to przynajmniej czterordzeniowe procesory obsłużą.
    > Nie testowałem, ale jak się mylę to mnie poprawcie.

    Ja bym jeszcze dorzucił kilka innych detali, które ograniczają
    przepustowość pena. Ja bym odpowiedział na pytanie - nie istnieje
    najszybszy flash USB. Dlaczego? Bo zależy to od tego jak go przetestujemy i
    na jakim sprzęcie. Gdzieś był test płyt głownych i sprawdzali pendrivem
    prędkości... różnice były zauważalne.

    Ja bym postawił na dobry czytnik kart CF i wstawił tam coś szybkiego. Jak
    będzie miał UDMA to może uda się dojść do 40/40.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2009-01-03 22:54:13
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 23:23:39 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

> [...]
    > sie ksztaltuje wykorzystanie procesora przy zapisie/odczycie na/z pd. A
    > to co napisales wyzej to KOMPLETNA BZDURA.

    Kiepski eksperyment. Na moim P200MMX mimo prawie zerowego zużycia procesora
    transfer jest beznadziejny (USB 2.0, żeby nie było). A na X2 3600+ śmiga aż
    miło. A żeby było jeszcze ciekawiej, trzymam na moim pendrivie benchmark od
    ATTO i na niektórych komputerach zapisuję sobie z niego wyniki... są różne.

    Dlaczego procesor może mieć znaczenie? Bo jest jakoś zbudowany i zapewne
    inaczej niż inne modele :) Windows go inaczej obsłuży, bo np. nie ma kilku
    zestawów instrukcji, które akurat dla USB są kluczowe i musi nadrabiać
    programowo. Użycie procka prawie zerowe a transfer spada.

    A USB to niby podłączone jest bezpośrednio do procesora? Przez jakiś
    chipset to pewnie idzie i jak producent mobo przyoszczędził to i tu może
    być wąskie gardło. Kupisz kosmicznego pena a tu kicha, transfer wciąż ten
    sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 8. Data: 2009-01-03 23:02:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Prezes"

    ROTFLMAO.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
    \ K...@e...eu.org /

  • 9. Data: 2009-01-03 23:29:31
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Jan Bartnik pisze:

> [...]
    > ATTO i na niektórych komputerach zapisuję sobie z niego wyniki... są różne.

    Troche kiepski argument, do Łady Samary tez da sie nalac paliwa
    rakietowego ale nie poleci ona 200km/h, bo nie jest po prostu
    przystosowana, takie same polaczenie to USB 2.0 i P200MMX. Rozmawiamy o
    wspolczesnym sprzecie jako tako, ktory podola uciagniecia USB2.0 (jakies
    P4, nawet PIII, Athlony i wyzej) a nie o prehistorii ;[

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 10. Data: 2009-01-04 00:51:44
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 21:12:10 +0100, Fantom napisał(a):

> [...]
    > 19/31. Aktualnie mam wlasnie o takich parametrach rzeczywistych, ale
    > chcialbym kupic jeszcze jeden i najlepiej nawet szybszy niz aktualny.

    Kup więc taki, który wyposażono w port eSata. Na przykład ten:
    http://www.purepc.pl/sprzet_pc/pamieci_masowe/pendri
    ve_esata_od_silicon_power
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]