  • 31. Data: 2009-04-16 06:42:19
    Temat: Re: Kompresja czy rozdzielczosc
    Od: j...@a...at

    On 15 Apr., 19:56, j...@g...pl wrote:

    > Sygnaturki to odpowiednik "wiejskiego" tuningu samochodów.
    >
    > Rekordy kiczowatości biją sygnaturki na kkm, normalnie jak
    > pakistańskie ciężarówki.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    ostatnio wiejski tuning samochodu widzialem jesli sobie przypominam we
    wczesnym dziecinstwie.
    byl to woz drabiniasty przyozdobiony jakims kwiatkami a silnik czyli
    konie chyba kolorowymi kokardami.

    aktualnie to co widze czasami na wsi to tuning miejski - te
    wszystkeie , paski , lampy , buzery bajery naklejane na audi 90 albo
    bmw ( czarne ) sa produkowane w miastach i kupic je mozna w miejskich
    sklepach.

    Nie mam watpliwosci - ten tunig przyszedl z miasta.
    Na wsi moze bardziej rzuca sie w oczy , gdyz jest stosowany rzadziej
    niz w miastach , niezpowszechnial jeszcze tak.

    XXX

  • 32. Data: 2009-04-16 13:47:49
    Od: j...@a...at

    On 16 Apr., 08:36, q...@g...com wrote:

    > ...to sie nazywa terror poprawnosci politycznej, i usprawiedliwianie
    > dziadostwa.
    > StaM

    dla mie to sie nazywa slabe tlumaczenie na j polski.
    tresciowo nic nowego , czy odkrywczego.
    najwieksze dranstwa w historii ludzkosci byly popleniane w imie jakis
    szczytnych ideii .
    ale stopka mi nie przeszkadza , wogole nie , niech sobie bedzie ,
    nawet jej wczesniej nie czytalem.

  • 33. Data: 2009-04-19 13:52:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "staruch" 6...@n...onet.pl

    > Co w jpgach jest mniej szkodliwym zlem ;zwiekszanie kompresji czy zmniejszanie
    rozdzielczosci?

    + Co w peengach jest mniej szkodliwym zlem -- wycięcie z fotki babci czy cioci?

    Źle zadajesz pytanie. Jeśli Ci potrzebna jakaś rozdzielczość (liczba pikseli) to
    nie możesz jej obniżać. Może chcesz przenieść na papier fotki dużej rozdzielczości
    (którą zmniejszysz niezależnie od kompresji) i chcesz wiedzieć, czy warto mocniej
    zmniejszyć rozdzielczość czy mocniej zwiększyć kompresję, aby uzyskać lepszy efekt
    na papierze przy tej samej wielkości pliku?

    I pewnie nikt Ci na to pytanie nie da odpowiedzi, chyba że ten, kto ma pojęcie
    o kompresji stratnej (takiej, jaka ma miejsce w JPG) i przenoszeniu fotek na papier.
    :)

    Ani zmniejszanie rozdzielczości nie jest żadnym złem, ani zwiększanie kompresji.
    Jedno i drugie jest dobrodziejstwem, ale z żadnego lekarstwa nie można korzystać
    bezmyślnie i bez ograniczeń.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'