    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompresja czy rozdzielczosc
    Date: Sun, 19 Apr 2009 15:52:03 +0200

    "staruch" 6...@n...onet.pl

    > Co w jpgach jest mniej szkodliwym zlem ;zwiekszanie kompresji czy zmniejszanie
    rozdzielczosci?

    + Co w peengach jest mniej szkodliwym zlem -- wycięcie z fotki babci czy cioci?

    Źle zadajesz pytanie. Jeśli Ci potrzebna jakaś rozdzielczość (liczba pikseli) to
    nie możesz jej obniżać. Może chcesz przenieść na papier fotki dużej rozdzielczości
    (którą zmniejszysz niezależnie od kompresji) i chcesz wiedzieć, czy warto mocniej
    zmniejszyć rozdzielczość czy mocniej zwiększyć kompresję, aby uzyskać lepszy efekt
    na papierze przy tej samej wielkości pliku?

    I pewnie nikt Ci na to pytanie nie da odpowiedzi, chyba że ten, kto ma pojęcie
    o kompresji stratnej (takiej, jaka ma miejsce w JPG) i przenoszeniu fotek na papier.
    :)

    Ani zmniejszanie rozdzielczości nie jest żadnym złem, ani zwiększanie kompresji.
    Jedno i drugie jest dobrodziejstwem, ale z żadnego lekarstwa nie można korzystać
    bezmyślnie i bez ograniczeń.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'