  • 21. Data: 2014-06-18 15:39:55
    Temat: Re: Komponenty 0402 - lutował ktoś?
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-17 20:41:20 +0000, Mario said:

    > Pastą do rurek lutuje się rurki. Do lutowania elementów elektronicznych
    > smd używa się past do lutowania smd.

    Po próbach też doszedłem do podobnego wniosku. Nie, żeby się nie dało.
    ,,Działa, ale.."

    > Znajdziesz w każdym większym sklepie elektronicznym. Zobacz np w TME.
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/#search=pasta&s_field=a
    ccuracy&s_order=DESC&id_category=112708&page=1

    Fajnie, tylko która z tych wszystkich będzie najbardziej taka jak na
    tym filmie? Niestety nie wiem jakie proporcje wszystkich możliwich
    pierwiastków najlepiej się sprawdzają i dają podobny efekt jak to co
    tam widać. Nie mówię o samym laserze/technice podgrzania a o materiale,
    którego używają.

  • 22. Data: 2014-06-18 17:26:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-18 15:39, Zzennon pisze:

> [...]
    > pierwiastków najlepiej się sprawdzają i dają podobny efekt jak to co tam
    > widać. Nie mówię o samym laserze/technice podgrzania a o materiale,

    IMHO używają jakąś pastę dostępna w handlu. Najlepiej się rozpływa SnPb.
    Niestety nie można jej używać ze względu na ROHS. Pozostają pasty na
    bazie Sn z niewielką domieszką srebra albo bizmutu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2014-06-18 17:31:32
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2014 17:00:39 -0500, Pszemol napisał(a):

    > O to, to to... Na szczęście przezornie zamówiłem po dwie sztuki
    > zarówno bezpiecznika jak i rezystora 300k, bo jeden rezystor
    > wystrzelił z biurka w siną dal i wiadomo było że nie ma co szukać :-)))

    Miniaturyzacja ma niewątpliwie swoje zalety ale nie wtedy, gdy jest
    stosowana niepotrzebnie. Jak inaczej jeśli nie złośliwością nazwać
    bowiem stosowanie bezpiecznika SMD (długość około 8 mm) w centralce
    systemu sygnalizacji pożaru, gdzie spokojnie zmieściłaby się
    pełnogabarytowa oprawka do bezpiecznika 5x20 mm?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 24. Data: 2014-06-18 18:19:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-18 17:31, badworm pisze:
> [...]
    > systemu sygnalizacji pożaru, gdzie spokojnie zmieściłaby się
    > pełnogabarytowa oprawka do bezpiecznika 5x20 mm?

    Celem unieważnienia gwarancji po jego spaleniu.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2014-06-18 22:53:42
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2014 18:19:19 +0200, Irokez napisał(a):

    > Celem unieważnienia gwarancji po jego spaleniu.

    Bezpiecznik, mimo że mały to jest w oprawce (łapkach) w miejscu nie
    wymagającym rozbierania centralki więc jego wymiana nie narusza
    gwarancji.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 26. Data: 2014-06-19 01:23:18
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-18 15:26:07 +0000, Mario said:

> [...]
    > SnPb. Niestety nie można jej używać ze względu na ROHS. Pozostają pasty
    > na bazie Sn z niewielką domieszką srebra albo bizmutu.

    Sn42Bi58
    Sn62Pb36Ag2
    Sn96,5Ag3,0Cu0,5
    Sn96,5Ag3,5
    Sn96,5Ag3Cu0,5

    Z dostępnych tam najbogaciej reprezentowany jest drugi skład (z ołowiem
    - czyli można jednak?) ale dwa pierwsze trudno zakwalifikować jako
    ,,niewielką" domieszkę. Pozostają te trzy ostatnie. Tam nie ma bizmutu
    tylko srebro i miedź.. Niech to licho - kiedyś był jeden lut miękki,
    jeden twardy i wszyscy się cieszyli, że w ogóle jest ;-)

    Marudzę Wam bo gdyby to kosztowało po parę złotych to wziąłbym
    wszystkie i wypróbował ale przy tych cenach co tam widać to wolę aby
    ktoś kto lepiej wie podpowiedział zanim wydam nieadekwatnie dużo
    pieniędzy i okaże się, że ta do rurek była lepsza.