  • 1. Data: 2014-06-15 22:18:27
    Temat: Płytka - front
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Maly problem. Musze połaczyc pcb z aluminowym frontem (grubośc ok 1mm).

    Pcb nie musi być jakoś specjalnie mocno połaczone, nie przenosi żadnych
    obciązeń poza własnym ciężarem.

    Całośc mała, około 10cm styku pcb-front.

    Teraz: widziałem już kilka razy takie plastikowe "trojkąty" pozwalające
    wkręcić śrubę z dwoch stron, od frontu i pcb. Coś podobnego co mozna
    znaleźc do łaczenia płyt meblowych w castoramie, tylko tutaj mówimy o
    rozmiarze M3. Niektóre mają nawet wyprofilowane od razu gniazdo
    sześciokątne na nakrętkę. Widziałem to w kilku urządzeniach produkcji
    niemieckiej i wydaje mi się że to jest jakieś uniwersalne "coś"
    stosowane przez kilku producentów.

    Szukam, stukam, pukam i nie mogę znaleźc czegoś takiego w sklepach.
    Zapewne ma nazwę której nie znam. Czy ktoś mógłby mnie poratować slowem
    kluczowym do googla?

  • 2. Data: 2014-06-15 23:00:49
    Temat: Re: Płytka - front
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Szukam, stukam, pukam i nie mogę znaleźc czegoś takiego w sklepach.
    > Zapewne ma nazwę której nie znam. Czy ktoś mógłby mnie poratować slowem
    > kluczowym do googla?

    Chyba nie podpowiem,ale.. można elektroiskrowo "wstrzelić" śrubkę M3 i
    na niej przykręcić PCB. Jak jest dobry sprzęt do tego, to nawet na 1mm
    blasze ALU nie będzie śladu z przeciwnej strony. Może tą drogą - zrobić
    na tej śrubie mocowanie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2014-06-15 23:07:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-15 22:18, Sebastian Biały wrote:
    > Szukam, stukam, pukam i nie mogę znaleźc czegoś takiego w sklepach.
    > Zapewne ma nazwę której nie znam. Czy ktoś mógłby mnie poratować slowem
    > kluczowym do googla?

    Nie masz nikogo z drukarką 3d? Przygotowanie takiego detalu + wydruk
    zajmie pewnie mniej czasu niż wymyślenie słów kluczowych do googla

    Piotrek

  • 4. Data: 2014-06-15 23:24:20
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Teraz: widziałem już kilka razy takie plastikowe "trojkąty" pozwalające
    > wkręcić śrubę z dwoch stron, od frontu i pcb.

    A tulejka gwintowana nie pasuje?
    http://sklep.avt.pl/category/czesci-i-podzespoly-obu
    dowy-radiatory-elementy-mocujace-i-dystansowe-elemen
    ty-mocujace-i-dystansowe-tuleje/6?hash=5d6339d122231
    a98d4012c3525628dbc

  • 5. Data: 2014-06-16 00:39:24
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-15 21:00:49 +0000, Irek.N. said:

> [...]
    > na niej przykręcić PCB. Jak jest dobry sprzęt do tego, to nawet na 1mm
    > blasze ALU nie będzie śladu z przeciwnej strony. Może tą drogą - zrobić

    O! Jak można zrobić tak aby nie było śladu z zewnątrz? Możesz coś
    więcej o tym elektroiskrowym wstrzeliwaniu?

  • 6. Data: 2014-06-16 00:47:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Teraz: widziałem już kilka razy takie plastikowe "trojkąty" pozwalające
    > wkręcić śrubę z dwoch stron, od frontu i pcb. Coś podobnego co mozna
    http://skiffy.com/docs/menufr.cfm?taal=pl&pagina=ski
    fprod.cfm&serie=166-3&order=order

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-06-16 01:09:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > O! Jak można zrobić tak aby nie było śladu z zewnątrz? Możesz coś więcej
    > o tym elektroiskrowym wstrzeliwaniu?

    ztcw to można albo założyć specjalne kołki gwintowane - przez otwór w
    alu. Są takie, że łeb jest wtłaczany w blachę, i nie wystaje z niej.
    Niestety jest potrzebna prasa.

    Można też elektrycznie zgrzać gwintowane kołki do ALU. Bez otworu.
    Do tego jest potrzebna zgrzewarka.

    W obu przypadkach koszt najtańszego narzędzie to kilka tys.
    Czyli tanio nie ma.

  • 8. Data: 2014-06-16 02:28:38
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 01:09:23 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > Do tego jest potrzebna zgrzewarka.
    >

    > W obu przypadkach koszt najtańszego narzędzie to kilka tys.

    Opowiadasz bzdury jak rzadko który. Zgrzewarki mają firmy i usługowo taką czynność
    jak zgrzewanie zrobią. Jedyne narzędzie to kawałek miedzianego pręta z dziurką na
    śrubę. Śruba musi mieć kołnierz żeby się tulejka oparła. Dla czterech zgrzewów nikt
    nie będzie specjalnie dorabiał elektrody. Do wtłoczenia kołka w blachę aluminiową o
    grubości 1mm wystarczy siła jaką można uzyskać kombinerkami.

  • 9. Data: 2014-06-16 02:33:11
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 00:39:24 UTC+2 użytkownik Zzennon napisał:

    > O! Jak można zrobić tak aby nie było śladu z zewnątrz? Możesz coś
    >
    > więcej o tym elektroiskrowym wstrzeliwaniu?

    Nie ma sensu o przypawywaniu kołków bo sam nie zrobisz. Malowane to aluminium będzie,
    czy jakaś czołówka ma na tym być?

  • 10. Data: 2014-06-16 08:22:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie ma sensu o przypawywaniu kołków bo sam nie zrobisz. Malowane to aluminium
    będzie, czy jakaś czołówka ma na tym być?

    Fakt, samemu ciężko, ale tak jak napisałeś, firmy to stosują i na pewno
    hobbyście pomogą.

    W temacie - nie reklamując nikogo, na tej stronie widać ładnie o co chodzi:

    http://www.a2-technika.pl/zastosowanie.htm

    Siły zrywania są takie, że blachę prędzej wyrwiesz, niż kołek puści,
    zadziwiające dosłownie.

    Miłego.
    Irek.N.