  • 1. Data: 2012-07-18 22:03:16
    Temat: Kompilacja znakow drogowych
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Znany jest zakaz ruchu rowerom + nie dotyczy rowerow.

    Jak zakazać skrętu w lewo umożliwiajac zawracanie ?
    Wydaje mi sie, ze w zaleznosci od ksztaltu skrzyzowania.

    Dzis widzialem ZAKAZ SKRETU W LEWO z tabliczka slowna NIE
    DOTYCZY ZAWRACANIA.

    Niby mozna to walnac znakiem nakazu nakaz jazdy w lewo i na
    wprost i ciepnac do tego zakaz skretu w lewo ;)

    Jakby to rozwiazali pmsowicze ?

  • 2. Data: 2012-07-19 01:14:07
    Temat: Re: Kompilacja znakow drogowych
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.07.2012 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał/a:
    > Znany jest zakaz ruchu rowerom + nie dotyczy rowerow.

    Od lat mnie bawi jak wiele osób nie jest w stanie załapać o co chodzi w
    tym zestawieniu.

    Ja bym zrobił pas tylko do zawracania.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2012-07-19 02:12:16
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Od lat mnie bawi jak wiele osób nie jest w stanie załapać o co chodzi w
    > tym zestawieniu.

    Wspaniale.

    > Ja bym zrobił pas tylko do zawracania.

    Znaczy wyjebać kamienicę po prawej, czy tylko chodnik zaorać ?

  • 4. Data: 2012-07-19 06:41:40
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-18 22:03, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> [...]
    > ZAWRACANIA.
    >
    > Niby mozna to walnac znakiem nakazu nakaz jazdy w lewo i na wprost i

    Linia pojedyncza ciągła + jednostronnie przekraczalna uniemożliwiająca
    skręt w lewo?

    Shrek.

  • 5. Data: 2012-07-19 08:23:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-19 01:14, *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Od lat mnie bawi jak wiele osób nie jest w stanie załapać o co chodzi w
    > tym zestawieniu.

    Ponoć dotyczy ten zakaz wtedy tylko rowerów więcej niż jednośladowych
    (takie trójkołówki lub rowery z przyczepkami)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 6. Data: 2012-07-19 09:28:19
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    > Dzis widzialem ZAKAZ SKRETU W LEWO z tabliczka slowna NIE DOTYCZY
    > ZAWRACANIA.

    U mnie w okolicy była taka sytuacja, że remontowali ulicę (zamknęli ją
    przy skrzyżowaniu) i postawili znak zakaz skrętu w lewo tam, gdzie do
    tej pory można było i skręcić i zawrócić, ponieważ tuż za skrzyżowaniem
    jest wjazd w osiedle. Ponieważ tabliczki "nie dotyczy zawracania" nie
    było, to policja kosiła zawracających kierowców przez parę dni
    (tygodni?), dopóki ludzie się nie oduczyli zawracać i kasa z mandatów była.

    A można było po ludzku? Jak sam widziałeś - można. Ale widocznie ktoś
    był za głupi, złośliwy, albo chciał wyrobić normę grzywien.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 7. Data: 2012-07-19 10:03:34
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Od lat mnie bawi jak wiele osób nie jest w stanie załapać
    > o co chodzi w
    > tym zestawieniu.

    To może rozwiń. Bo na moje kaprawe oko do definicji "rower
    jednośladowy" nie pasuje tylko rowerek dziecięcy na 4
    kółkach i trójkołowiec z dwoma kołami z tyłu. Widzisz jakieś
    sensowne uzasadnienie zakazu wjazdu tychże rowerów tam,
    gdzie można wjechać normalnym rowerem jednośladowym?

  • 8. Data: 2012-07-19 10:11:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> writes:

    > Dnia 2012-07-19 01:14, *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś
    > podkusiło, żeby odpisać:

    > Ponoć dotyczy ten zakaz wtedy tylko rowerów więcej niż jednośladowych
    > (takie trójkołówki lub rowery z przyczepkami)

    A wiesz, że jest osobny znak na taki zakaz?

    MJ

  • 9. Data: 2012-07-19 11:05:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-19 10:11, *Michal Jankowski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > A wiesz, że jest osobny znak na taki zakaz?

    B11 zapewne - chyba dosyć nowy - ja go nie znałem.
    Być może jednak, że nie wyczerpuje całości zagadnienia i potrzeba by
    było dodawać tam jakieś inne znaki?

  • 10. Data: 2012-07-19 11:39:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.07.2012 10:03, Robert_J wrote:

> [...]
    > kołami z tyłu. Widzisz jakieś sensowne uzasadnienie zakazu wjazdu tychże
    > rowerów tam, gdzie można wjechać normalnym rowerem jednośladowym?
    Wózki rowerowe (powyżej 90cm) czyli głównie różnego rodzaju riksze.

    Michoo