  • 1. Data: 2012-07-18 20:14:44
    Temat: Bezpieczny chodnik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/614207,kolejn
    a-oblawa-na-rowerzystow-juz-w-srode,id,t.html

    "Podczas akcji "Bezpieczny chodnik" policjanci skontrolowali we
    Wrocławiu 93 rowerzystów. Posypały się mandaty i pouczenia. W środę
    powtórka.
    27 czerwca 77 z 93 kierujących jednośladem dostało mandat: za
    nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu (do 350 zł za nieustąpienie
    pieszemu na przejściu dla pieszych), przejeżdżanie przez przejście dla
    pieszych (100 zł), naruszenie obowiązku jazdy po drodze dla rowerów
    (50 zł), czy też zły stan techniczny roweru (brak oświetlenia, wadliwe
    hamulce, 50 zł). Pozostałych 14 rowerzystów jedynie pouczono"

    Ciekawe ... pieniedzy zabraklo, planu nie wykonali, czy mieli ostatnie
    miejsce i trzeba bylo wymyslec jakas krzykliwa akcje ?

    Ale nie cieszcie sie
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/618809,kierow
    cy-zastawiaja-kontrapasy-a-policja-karze-rowerzystow
    ,id,t.html

    J.

  • 2. Data: 2012-07-18 20:30:15
    Temat: Re: Bezpieczny chodnik
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > "Podczas akcji "Bezpieczny chodnik" policjanci skontrolowali we Wrocławiu
    > 93 rowerzystów. Posypały się mandaty i pouczenia. W środę powtórka.
    Bardzo dobrze ze policja bierze się do roboty , co za głupek pozwolił na
    jazdę rowerem po chodnikach , a przejeżdżanie przez przejście dla pieszych
    jest kretyństwem.Nagle mi na przejściu rowerzysta się pojawi i ja i on jest
    bez szans .Podziwiam tych ludzi , bez kasku ,bez świateł i jeżdżących gdzie
    się komu podoba ...

  • 3. Data: 2012-07-18 20:47:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-18 20:30, jerzy.n pisze:
    > jest kretyństwem.Nagle mi na przejściu rowerzysta się pojawi i ja i on jest

    Powinieneś tak jechać, aby nic Cię na przejściu nie zaskoczyło, np.
    pieszy do lat 10 jadący na rowerze, albo gość na wrotkach :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-07-18 20:49:40
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "jerzy.n"

    > Bardzo dobrze ze policja bierze się do roboty , co za głupek pozwolił
    > na jazdę rowerem po chodnikach , a przejeżdżanie przez przejście dla
    > pieszych jest kretyństwem.

    Sporadycznie jadę rowerkiem, ale uwierz, nawet w mojej mieścinie,
    znacznie bezpieczniej poruszać się rowerem po chodniku, niż lawirować
    wśród setek Tirów, co do przejazdu przez przejścia pełna zgoda.

  • 5. Data: 2012-07-18 21:36:19
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

    > Powinieneś tak jechać, aby nic Cię na przejściu nie zaskoczyło, np. pieszy
    > do lat 10 jadący na rowerze, albo gość na wrotkach :)

    Przejście jest dla pieszych, to proste i jak nagle wjedzie Ci rowerzysta i
    to nawet ten do 10 lat którego rodzice nie nauczyli to może być tragedia ...

  • 6. Data: 2012-07-18 21:40:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 21:36:19 +0200, jerzy.n napisał(a):

    > Przejście jest dla pieszych, to proste i jak nagle wjedzie Ci rowerzysta i
    > to nawet ten do 10 lat którego rodzice nie nauczyli to może być tragedia ...

    Czasami przejście dla pieszych jest częścią drogi dla rowerów, do
    niedawna tak było w Rybniku. Władza na szczęście chyba poczytała
    przepisy i nielegalną drogę dla rowerów zlikwidowała.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2012-07-18 21:44:31
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-07-18 21:36, jerzy.n pisze:

    > Przejście jest dla pieszych, to proste i jak nagle wjedzie Ci rowerzysta i
    > to nawet ten do 10 lat którego rodzice nie nauczyli to może być tragedia ...

    A jak nagle wejdzie Ci pieszy, to tragedii nie będzie?
    Jaka jest różnica, gdy wejdę na przejście z prędkością 7km/h, czy jak na
    te przejście wjadę rowerem z prędkością 7km/h? W obu przypadkach
    upewniam się przed wejściem/wjechaniem jak w przedszkolu uczyli...
    Jak samochody w rządku czekają na czerwonym, a dla pieszych jest
    zielone, to też przejechanie jest niebezpieczniejsze niż przejście?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2012-07-18 21:45:52
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-07-18 20:30, jerzy.n pisze:

    > Bardzo dobrze ze policja bierze się do roboty ,

    Zgadza się. Ja czekam, kiedy zabiorą się za tych, parkujących wieczorami
    na trawnikach... Tu są miliony do wyrwania... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2012-07-18 21:55:07
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-18, jerzy.n <b...@g...pl> wrote:
    > Przej?cie jest dla pieszych, to proste i jak nagle wjedzie Ci rowerzysta i
    > to nawet ten do 10 lat którego rodzice nie nauczyli to mo?e byae tragedia ...

    Chyba nie załapałeś. Dziecko do lat 10 jadące na rowerze i będące pod
    opieką dorosłego jest pieszym. Wolno mu przejeżdżać po przejściu dla
    pieszych (ale temu dorosłemu już nie).

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2012-07-18 21:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dykus wrote:
> [...]
    > na te przejście wjadę rowerem z prędkością 7km/h? W obu przypadkach
    > upewniam się przed wejściem/wjechaniem jak w przedszkolu uczyli...

    zwykle piesi nie biegają po pasach a rowerzyści sie nie wleką... więc te
    7km/h schowaj sobie do kieszeni.