  • 41. Data: 2011-05-06 17:03:52
    Temat: Re: Kompatybilność M111.946 z 945 i resztą rodziny M111
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 12:11, Artur Maśląg pisze:
    [...]
    > Może i słuszny, tylko dla kogoś kto będzie szukał podobnych informacji
    > to nie będą żadne "zaklęcia" tylko rzeczy znane i jednoznacznie mówiące
    > o meritum sprawy.

    Przekonuje mnie hipoteza, że za jakiś czas ktoś szukając informacji o
    "zamianie silnika w SLK" w ten sposób łatwiej znajdzie temat. Szkoda
    tylko, że najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

    Z drugiej strony posta celowo sformułowałem tak, by odfiltrować od razu
    osoby nie obeznane i nie zainteresowane tematem, jako nie mające nic do
    wniesienia do dyskusji.

    Na niektórych działa to jak płachta na byka.
    Oczywiście szanujemy ich.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 42. Data: 2011-05-06 18:26:30
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 06 May 2011 17:03:52 +0200, Mariusz 'koder' Chwalba na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Przekonuje mnie hipoteza, że za jakiś czas ktoś szukając informacji o
    > "zamianie silnika w SLK" w ten sposób łatwiej znajdzie temat. Szkoda
    > tylko, że najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

    Info z drugiej ręki, ale raczej wiarygodne : 946 i 945 różnią się
    sterowaniem ( przepustnicą, jeden ma elektroniczną, drugi mechaniczną, na
    linkę ), kolektorami i jakimś dodatkowym czujnikiem. Sam blok jest taki
    sam, więc przekładka 1:1 nic nie da, ale po podmianie osprzętu będzie
    działać.

    Zresztą - jak braciak będzie miał czas i ochotę, to pewnie wieczorem coś
    napisze.

    "Nie wskrzesi racja zguby. Fredro Aleksander"

  • 43. Data: 2011-05-06 18:30:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-06 17:03, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:
    (...)
    > Przekonuje mnie hipoteza, że za jakiś czas ktoś szukając informacji o
    > "zamianie silnika w SLK" w ten sposób łatwiej znajdzie temat.

    Szukając w ten sposób to pewnie znajdzie nie tylko to, ale tysiące
    śmieci, które z tematem będą średnio związane. Poszukiwanie po
    M111 czy r170 daje wyniki dużo bardziej zbliżone do oczekiwanych.

    > Szkoda
    > tylko, że najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

    Ano tak bywa. Na mesiowym forum też nie dostałeś póki co odpowiedzi.
    Zapytałbym jak to się stało, że szlag trafił niezniszczalny rozrząd,
    ale zaraz się okaże, że będą pretensje, że nie napisałeś czemu
    w ogóle szukasz kompletnego silnika... ;)

    > Z drugiej strony posta celowo sformułowałem tak, by odfiltrować od razu
    > osoby nie obeznane i nie zainteresowane tematem, jako nie mające nic do
    > wniesienia do dyskusji.

    Wcale Ci się nie dziwię i w pełni akceptuję metodę. Zresztą na grupach
    tematycznych (IT) nikt się nie rozdrabnia i nie opisuje rzeczy w formie
    czytelnej dla laików, ponieważ nie ma to większego sensu. Jak coś
    trzeba doprecyzować to się doprecyzowuje, ale bez przesady - przecież
    M111 i r170 to pierwsze miejsca z googla - dodawać do tego pełny opis
    itd.?

    > Na niektórych działa to jak płachta na byka.

    Nie tylko to, ale wszytko co im nie pasuje, ponieważ mają własną wizję
    obowiązku dostosowania się całego świata do ich wymagań itd.

    > Oczywiście szanujemy ich.

    No pewnie ;)

  • 44. Data: 2011-05-06 18:46:01
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 18:30, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > ale zaraz się okaże, że będą pretensje, że nie napisałeś czemu
    > w ogóle szukasz kompletnego silnika... ;)

    Dokładnej przyczyny nie znam. Urwało obie prowadnice łańcucha (tzw.
    "płozy") - nie wiem, czy to skutek, czy przyczyna awarii. W każdym
    razie łańcuch spadł przy ~4krpm, głowica podskoczyła, łańcuch potrzaskał
    obudowę.

    Raczej nie do naprawienia w rozsądnej kwocie.

    Całe szczęście znalazłem już silnik na wymianę, jedzie właśnie kurierem.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 45. Data: 2011-05-06 18:54:16
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 18:26, Marcin Stankiewicz pisze:

> [...]
    > działać.
    > Zresztą - jak braciak będzie miał czas i ochotę, to pewnie wieczorem coś

    Dzięki, ta odpowiedź kompletnie wyczerpuje moje pytanie. Sprzedawca
    (via allegro) sugerował, że mogę go wrzucić jako "drop in", niczym się
    nie różni. Wygląda na to, że miałem słuszne powody być sceptycznie
    nastawiony do tego pomysłu.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba